AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #1 Skrevet 15. desember 2020 Vi har en 1 åring og en 3 åring? Stua svømmer over av leker, badet er en lekestue nr. 2 med badeleker over alt og bleier, stellestasjon tar masse plass. I gangen henger til enhver tid 5-6 utedresser og 2-4 regntøysett +sko/støvler/luer etc. når begynte du å føle at huset ikke rant over av barneting? Når begynner de å ha lekene sine på rommet for eksempel? Anonymkode: f3dad...c65 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #2 Skrevet 15. desember 2020 Når de flytter 😆 Anonymkode: cf935...e29 29
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #3 Skrevet 15. desember 2020 Tja... De roter fortsatt, men på en annen måte. Vi tok vekk leker fra stua når minste var 2år. Og er strenge på at det skal ryddes. Samtidig kan de ha prosjekter på spisebord som Lego byggverk og sånt. (Ser ikke på det som rot). De eldste har ikke så mye leker lengre. Rotet nå er feks puter og tepper som de slenger vekk, og tallerker de ikke har satt i maskinen Anonymkode: b8cc0...075
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #4 Skrevet 15. desember 2020 Venter enda. 6 og 10 år. En annen type rot da, mindre store ting som stellebord, lekegrind etc, men uendelig mange småting/figurer/leker (6 åringen), kunstprosjekter med tilhørende utstyr (begge), og klær, skolesekk etc etc som ikke havner på riktig sted (10 åringen). Den siste typen rot er forøvring det største «barnet» i familien (pappa 35) også ekspert på🙄🤣 Anonymkode: 67919...0a8 4
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #5 Skrevet 15. desember 2020 Irriterer meg mer over mannen som roter med alle slags dubeditter og ting kan aldri klarer legge på riktig plass.. Neida. Joda. Men det har fått meg til å lære opp ungene at ting har en plass, det skal ryddes før en begynner på noe annet og en skal ha respekt for hverandre. Selvsakt har de lov å ha stående fremme Lego eller andre leker de leker med gjennom flere dager. Det er bare koselig med litt rotepynt i stuen. Men hvis de begynner med noe annet må det ryddes opp. Anonymkode: 628ce...858 2
mammahjarte Skrevet 15. desember 2020 #6 Skrevet 15. desember 2020 Begrens ting og antal leiker som er fremme. Kjøp deg ein kallax frå Ikea f.eks med bokser ting kan puttest i. Organisering av gangen har mykje å sei, kjøp møbler som gjer det lett å organisera ting. Ta vekk alt som ikkje trenger å henga der. 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #7 Skrevet 15. desember 2020 Aldri... men når de flytter hjemmefra slipper du i alle fall å forholde deg til det hele tiden. 😛 Anonymkode: 2420a...71a 4
susilu Skrevet 15. desember 2020 #8 Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når de flytter 😆 Anonymkode: cf935...e29 Det hun sa! 1
Jessic_a Skrevet 15. desember 2020 #9 Skrevet 15. desember 2020 Har en tenåring og syns de bare øker produksjonen, jeg 😌
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #10 Skrevet 15. desember 2020 Spør du moren min vil hun nok si aldri... Anonymkode: 392db...efb 1
gunntone Skrevet 15. desember 2020 #11 Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har en 1 åring og en 3 åring? Stua svømmer over av leker, badet er en lekestue nr. 2 med badeleker over alt og bleier, stellestasjon tar masse plass. I gangen henger til enhver tid 5-6 utedresser og 2-4 regntøysett +sko/støvler/luer etc. når begynte du å føle at huset ikke rant over av barneting? Når begynner de å ha lekene sine på rommet for eksempel? Anonymkode: f3dad...c65 berre vent til du får barnebarn!!🤣
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #12 Skrevet 15. desember 2020 Har en 19 åring, så han har ikke blitt bedre på det området 😄 Anonymkode: 450c0...8fa
Oppland Skrevet 15. desember 2020 #13 Skrevet 15. desember 2020 Det pleier å hjelpe litt når de starter på skolen. Men bare litt for da starter det opp med ransler og gymposer i gangen. Puh! Nei, det må være når de flytter ut.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #14 Skrevet 15. desember 2020 Vi opplevde å ha en ryddig gutt, helt til han begynte i barnehage. Der fikk de rive ut flere lekekasser med innhold på engang og det implementerte seg også hjemme. Gleden var stor når gutten bytta barnehage og de hadde samme regler som oss her hjemme: du kan gjerne leke, men vi rydder opp det vi driver på med før vi finner frem noe nytt. Anonymkode: 50c17...ac6 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #15 Skrevet 15. desember 2020 Fra 3 år hadde hun lært at man må rydde vekk det man holder på meg før man finner frem noe nytt. Anonymkode: 671cd...469
burgut Skrevet 15. desember 2020 #16 Skrevet 15. desember 2020 Mine gutter er 14 og lekerot/småbarnsrot er byttet ut med jakker, bukser, sko, sekker, sjokoladepapir, ispinner, brusflasker, chipsposer, skitne sokker, hårbørste, hårvoks.+++ og dessuten lager de mat selv og roter deretter. Rydde opp, vaske av benken, plukke opp fra gulvet er sjeldent noe de klarer å «komme på» selv (mistenker at det blir aktivt fortrengt). En av mine hyppigste jobber i hjemmet består av å mase, vise, peke og forklare hva/hvor de selv har rotet/grist. Regner med det blir bedre når «Ingen» flytter ut, det ble det i hvert fall i mitt barndomshjem.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #17 Skrevet 16. desember 2020 Barn/ungdom roter. Hva forventer man egentlig? Anonymkode: 54ddd...07b
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #18 Skrevet 16. desember 2020 4 og 7. Ganske ryddige barn. De rydder opp etter hver lek, henger opp tøy, de rer opp sengene sine (det gjør de av egen fri vilje, noe jeg aldri gjør 😅). De rydder bordet etter maten. Setter ting på plass. De har et sted i stua de får leke og på soverommet. Annet er leke fri sone. Jeg liker å ha det ryddig rundt meg. Barna kan rote men jo mer de roter jo mer veit de at det blir å rydde opp. Vi rydder aldri opp etter ungene. Det er deres ansvar. Så ligger det ting på gulvet fordi de setter ned foten går det i støvsugeren. Noe de har erfart noen ganger. Anonymkode: 38eed...cfd 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #19 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Når de flytter 😆 Anonymkode: cf935...e29 Ha,ha, det stemmer i alle fall i mitt tilfelle. Jeg hadde det ekstremt rotete som barn og ungdom (og ryddet kun med kniven på strupen), men når jeg flyttet for meg selv begynte jeg sakte men sikkert å sette pris på å ha det ryddig og fint 😊 Nå har jeg en nylig utflyttet "rote-datter" som også ser ut for å ha skjerpet seg i egen leilighet, men jeg sitter igjen med en hjemmeboende sønn som fremdeles har det totale kaos rundt seg (må holde det til eget rom da). Blir spennende å se om han også finner ut at det er greit med litt orden når han flytter ut.... Anonymkode: b5fba...8c0 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #20 Skrevet 17. desember 2020 Små barn blir lett overveldet av masse ting og mange leker. Søk på "toy rotation" og prøv ut det. Kanskje det hjelper Anonymkode: bd5d8...e46 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå