Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei, nå holder jeg på og bli sprø her og pakker snart tingene mine og går, for dette gir meg virkelig høyt blodtrykk. 

Vi har vært sammen i omlag 13år, samboere i straks 10år. 

Jeg prøver og føre samtaler med han, samtaler generelt og alt og ingenting, forholdet, fremtiden og det som måtte være. 

I et forhold så kan selvfølgelig kjærligheten dabbe av, og jeg har sagt at jeg savner når man sendte søte smser til hverandre, og viste at man faktisk satt pris på den andre med nærhet, støtte og det og bygge hverandre opp og ikke ned som jeg føler er det som skjer nå. Jeg har fortalt han hvor viktig det er med kommunikasjon. 

Det er ikke mange ukene siden han sa "du er den eneste jeg vil dele livet mitt med meg, jeg vil ikke ha noen andre enn deg og jeg vil bli gammel med deg", det er koselig det, men handlingene hans viser totalt motsatt. Jeg hadde bursdag i slutten av Oktober, fikk ikke en eneste oppmerksomhet på dagen min det var en sms med "gratulerer med dagen", selvfølgelig ble jeg skuffet. 

Og det jeg mener med at han viser det motsatte er jo nettopp fordi han nekter og ta del i noen samtaler da får jeg svar som "den er god/har ikke noe jeg skulle sagt". 

Jeg føler på ingen måte at jeg har overkjørt han. Jeg har sagt "jeg blir litt skuffet og lei meg, når jeg ikke kan få en liten oppmerksomhet på dagen min", "det er sårende for meg og prøve og snakke med deg og få null respons eller den vanlige settningen du kommer med, du sier en ting til meg, men handlingene dine viser jo det helt motsatte? Og ja det skaper usikkerhet hos meg, når jeg forteller deg hvordan jeg har det, og at jeg syns du gir et inntrykk av at du gir faen i oss eller ikke bryr deg, det er som du venter på at det skal bli slutt"-noe sånt har jeg sagt og får INGEN respons. Det er vel ikke feil av meg og si? Jeg prøver så godt jeg kan og ikke bruke de settningen som kan virke som "personangrep", jeg prøver og formulere meg til han på best mulig måte, vi, oss, jeg føler, jeg mener. 

Han sitter dag inn og dag ut etter jobb og bare ser på tlf, ser i lufta, kommer med stønnende lyder som jeg oppfatter som missfornøyd. Dette har må holdt på i hvertfall en 4-5 mnd og jeg blir gal. 

Han har sagt at det jeg sier til han ødelegger forholdet, det skyver han vekk. Men man har lov til og fortelle hvordan man føler. Han virker veldig deprimert, alt er min skyld. Han har ikke rene klær, min skyld, feil middag, så på han feil, så og si hver eneste dag har det kommet kommentarer på alt jeg gjør feil, dette sluttet vel for 1-2ukers tid siden, da han har totalt lukket seg selv inne. Han er åpen og snakker med andre, han kan sitte i tlf og snakke og forteller da hvor forferdelig livet hans er pga meg, han kan ikke leve som han vil pga meg, spiser ikke pga meg, har ingen venner pga meg, ja alt er min skyld. 

Jeg har spurt "hvorfor velger du og dele livet ditt med meg, når alt jeg gjør og sier er feil og jeg tydeligvis ødelegger ditt liv", men igjen INGEN respons. 

Anonymkode: c7cd0...ab8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der kalles bare en ting " han tar deg for gitt" og det er et syndrom som rammer veldig mange forhold som har vart en stund, veldig ofte er det begge sin feil. Så er man så vant til hverandre, konfliktene, oppturene, nedturene at dagene bare går, og så bare tror man at det er slik det skal være. Helt til den ene part kommer til ditt punkt, det brister. Da kan alt skje, fra utroskap til et plutselig brudd. Det er bare og ta den samtalen, si hva konsekvensene blir og så se i handling at det bedrer seg fra begge sin side. Om det ikke skjer? Det er hele er kjørt. Det er bare snakk om tid. Ta fatt i det nå, finn løsninger eller ta konskevensene.

• Liker 1
Skrevet
Antiviruset skrev (11 minutter siden):

Det der kalles bare en ting " han tar deg for gitt" og det er et syndrom som rammer veldig mange forhold som har vart en stund, veldig ofte er det begge sin feil. Så er man så vant til hverandre, konfliktene, oppturene, nedturene at dagene bare går, og så bare tror man at det er slik det skal være. Helt til den ene part kommer til ditt punkt, det brister. Da kan alt skje, fra utroskap til et plutselig brudd. Det er bare og ta den samtalen, si hva konsekvensene blir og så se i handling at det bedrer seg fra begge sin side. Om det ikke skjer? Det er hele er kjørt. Det er bare snakk om tid. Ta fatt i det nå, finn løsninger eller ta konskevensene.

Ja og problemer her er nettopp at han på ingen måte gidder og snakke med meg, han kan ignorere meg en hel dag, og jeg blir først fortvilet og oppgitt, men så blir jeg virkelig provosert. Jeg har også sagt til han at jeg vil bare at vi skal finne en løsning sammen og være enige om ting, altså generelt. 

Eneste konsekvensen her, blir jo at det forholdet ryker med hans holdning. Jeg er den eneste som prøver, han viser jo bare totalt faen. 

Skrevet

Det er faktisk bedre å krangle enn å bli ignorert. Har selv opplevd taushet og en kjærestes manglende evne til å ville kommunisere.  Kan oppleves som psykisk terror nærmest. Det er tungt. Det virker som du prøver og strever, men vil ikke han gi noe av seg selv - er det ikke så mye igjen å satse på. Jeg vet ikke om han har gode grunner til å sitte og fortelle sine venner om at det er din feil ditt og datt, men det høres ikke mye hyggelig ut. Kanskje gi han et ultimatum? 

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen. Da eksen min holdt på slik, var det fordi at han hadde vært utro og ville ha meg til å slå opp.

Slutt å tigge han om å fikse ting. Om dere ikke har barn eller eier felles bolig ville jeg bare gått videre.

Uansett. Ikke gidd å vaske klærne hans eller lage mat til han! Tenk å sitte og snakke dritt om deg til andre! Dette kalles ikke hverken kjæreste eller venner. Det kalles uvenner/fiender!

Anonymkode: 9b965...1df

• Liker 4
Skrevet
Snødronninga skrev (På 16.12.2020 den 2.17):

Det er faktisk bedre å krangle enn å bli ignorert. Har selv opplevd taushet og en kjærestes manglende evne til å ville kommunisere.  Kan oppleves som psykisk terror nærmest. Det er tungt. Det virker som du prøver og strever, men vil ikke han gi noe av seg selv - er det ikke så mye igjen å satse på. Jeg vet ikke om han har gode grunner til å sitte og fortelle sine venner om at det er din feil ditt og datt, men det høres ikke mye hyggelig ut. Kanskje gi han et ultimatum? 

Det blir jo noe inn i granskauen mye kranling nettopp fordi han ikke vil prate med meg. Det eneste jeg får ifra han er "den er god/oki/har sakt mitt jeg". Så kan jeg spørre "hva har du sakt og hva sikter du til da?" Fordi det gir ingen mening. 

Jeg har også fortalt han at det og velge og ignorere partneren sin over tid, blir til slutt psykisk misshandling. Det tærer jo selvfølgelig på meg. Om han ser seg ferdig med forholde vårt, så si heller ifra? Han kan ikke fortelle meg at han ønsker og være med meg resten av livet for så og behandle meg som han gjør nå. Jeg kan ikke en gang spørre om noe uten og bli ignorert eller få "den er god" på et spørsmål som krever et annet svar. 

Jeg har prøvd og si til han "hvis det ikke skjer noen endring mellom oss to, så kommer dette til og ryke, jeg prøver og prøver fordi jeg vil, jeg kjemper virkelig for at vi to skal få det fint og du gir ingenting tilbake, du har nå ignorert meg i flere uker og svarer meg med de 3-4 samme frasene hver gang. Du blokkerer meg på tlf og sosiale medier, man gjør jo ikke sånt med den man er sammen med" svaret jeg fikk da "den er god, har sakt mitt jeg" 

Han blokkerer på tlf og sosiale medier ut av det blå, jeg kan stå ansikt til ansikt mot han og prøve og spørre om vi kan prate, så ender han opp med og blokkere. 

Jeg er så utrolig lei nå, oppgitt, lei meg, frustrert og det som måtte være. 

Skrevet

Tråden stenges snart pga manglende overskrift.

Anonymkode: 9f210...854

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.12.2020 den 7.26):

Jeg kjenner meg igjen. Da eksen min holdt på slik, var det fordi at han hadde vært utro og ville ha meg til å slå opp.

Slutt å tigge han om å fikse ting. Om dere ikke har barn eller eier felles bolig ville jeg bare gått videre.

Uansett. Ikke gidd å vaske klærne hans eller lage mat til han! Tenk å sitte og snakke dritt om deg til andre! Dette kalles ikke hverken kjæreste eller venner. Det kalles uvenner/fiender!

Eksen din ble slik pga utroskap? 🤔 Jeg tror ikke han kan ha vært fysisk utro, men om han prater med noen bak min rygg det vet man jo aldri. 

Jeg er på nippet til og gå. Det er bare så utrolig fortvilende at han egentlig bare viser at han ikke kunne brydd seg mindre om oss. For da tenker jeg, hvis jeg betyr så lite som du gir inntrykk for, hvorfor ikke avslutte liksom? Når han klager så mye på meg, han mener at jeg krangler når jeg spør om "kan vi sette oss ned og prate, fordi jeg vil gjerne få klarnet litt ting mellom oss, fordi nå føler jeg at du skyver meg lenger og lenger unna" så mener han at da krangler jeg. 

Jeg har selvfølgelig sluttet og vaske hans klær, ikke gjør han det selv heller, så her går han i de samme klærne dag ut og dag inn, bare på rundgang. Mat lager jeg også kun til meg selv. 

Nei selvfølgelig snakker man ikke dritt om den man er sammen med. Han satt og klagde over meg til familien sin over tlf, så jeg hørte det. Han sammenlignet meg med diverse mennesker han ikke liker, for og påpeke hvordan det er og være sammen med meg på en negativ måte. Jeg reiste meg selvfølgelig opp og konfronterte mens han hadde familiemedlemet sitt på linja og vedkommende ber meg da holde kjeft, og min type sier til sitt familiemedlem "nei ikke gjør det noe verre nå da".. Altså unnskyld meg? Men du kan snakke så mye dritt du vil om meg, og når jeg reagerer på det, skal han itillegg be familiemedlemet sitt om ikke gjøre det verre? Det gjorde han vel fint selv. 

Jeg føler jeg har funnet meg i for mye dritt fra han allerede. 

Blokkering, ingnorering, drittslening, ingenting ved han viser til at han vil dette, ser jeg det som. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tråden stenges snart pga manglende overskrift.

Anonymkode: 9f210...854

Huh? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eksen din ble slik pga utroskap? 🤔 Jeg tror ikke han kan ha vært fysisk utro, men om han prater med noen bak min rygg det vet man jo aldri. 

Jeg er på nippet til og gå. Det er bare så utrolig fortvilende at han egentlig bare viser at han ikke kunne brydd seg mindre om oss. For da tenker jeg, hvis jeg betyr så lite som du gir inntrykk for, hvorfor ikke avslutte liksom? Når han klager så mye på meg, han mener at jeg krangler når jeg spør om "kan vi sette oss ned og prate, fordi jeg vil gjerne få klarnet litt ting mellom oss, fordi nå føler jeg at du skyver meg lenger og lenger unna" så mener han at da krangler jeg. 

Jeg har selvfølgelig sluttet og vaske hans klær, ikke gjør han det selv heller, så her går han i de samme klærne dag ut og dag inn, bare på rundgang. Mat lager jeg også kun til meg selv. 

Nei selvfølgelig snakker man ikke dritt om den man er sammen med. Han satt og klagde over meg til familien sin over tlf, så jeg hørte det. Han sammenlignet meg med diverse mennesker han ikke liker, for og påpeke hvordan det er og være sammen med meg på en negativ måte. Jeg reiste meg selvfølgelig opp og konfronterte mens han hadde familiemedlemet sitt på linja og vedkommende ber meg da holde kjeft, og min type sier til sitt familiemedlem "nei ikke gjør det noe verre nå da".. Altså unnskyld meg? Men du kan snakke så mye dritt du vil om meg, og når jeg reagerer på det, skal han itillegg be familiemedlemet sitt om ikke gjøre det verre? Det gjorde han vel fint selv. 

Jeg føler jeg har funnet meg i for mye dritt fra han allerede. 

Blokkering, ingnorering, drittslening, ingenting ved han viser til at han vil dette, ser jeg det som. 

For en tufs du er sammen med. Bare til å gå, du fortjener bedre!

Skrevet
~white lady~ skrev (57 minutter siden):

For en tufs du er sammen med. Bare til å gå, du fortjener bedre!

Kan ikke si jeg syns noe om måten han er på. Synd er det. Han er totalt forandret 

Skrevet

Det er slutt. Nå bare er han stygg med deg og ser hvor mye dritt du klarer før du gir opp og går.

Hvor mye dritt klarer du?

Du sier at du slår opp hvis han ikke gir seg, men du viser at du ikke mener det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...