Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere? Jula gir meg absolutt ingenting. Jeg har nå barn 50-50. Prøver i det minste å "fake" interesse siden jeg vet jul er viktig for barna... Julegaver til meg selv sluttet jeg å bry meg om for mange år siden. Ønsker meg ingenting! Åpning av mine egne gaver lar jeg barna åpne for meg. 

Har ingen traumer eller kriser knyttet opp til jul. Utenom bruddet for 4 år siden, med ungene involvert. Det var så tøft og starten på to svært vanskelige år med mye angst og depresjon. Er livredd for å havne dit igjen... 

Jeg kjenner at høytider gjør at jeg kjenner på ekstra tomrom og ensomhet. I fjor dro jeg meg på treningssenteret en dag i romjula. Nærmest grein på tredemølla... Jeg har nå ny samboer, utdanning, jobb, hus og alt det. Er jevnt over tilfreds i hverdagene. Men høytidsdager går for meg så sakte. I år jobber jeg julaften og er sjeleglad barna feirer med noen som oppriktig liker jul. Hater julefilmer, misliker julesanger, synes shopping til perifer slekt er stress (har kutta ned i år). 

Ungene får alt de ønsker seg, så de lider ingen nød. Takk hvis du leste. Hilsen fru grinchen.. 

Anonymkode: 3a45c...0f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får ikke til annet enn å gi deg en skikkelig klem!:klem::hjerte:

For mange familier er det jo mye forventninger til jul. Jeg tenker at så lenge ungene er fornøyd, så må en og ta litt vare på seg selv. Ta noen frirom, med ujulete film og litt vin og godteri.

Kanskje det er noe sorg over kjernefamilien du opplever? Det er jo ikke noe galt å bearbeide noe en hadde og sørger over. Og selv om en har ny samboer, så kan det jo være ideen en savner? Spesielt med ungene borte 50%. :vetikke:

Skrevet
Cordelia skrev (6 timer siden):

Får ikke til annet enn å gi deg en skikkelig klem!:klem::hjerte:

For mange familier er det jo mye forventninger til jul. Jeg tenker at så lenge ungene er fornøyd, så må en og ta litt vare på seg selv. Ta noen frirom, med ujulete film og litt vin og godteri.

Kanskje det er noe sorg over kjernefamilien du opplever? Det er jo ikke noe galt å bearbeide noe en hadde og sørger over. Og selv om en har ny samboer, så kan det jo være ideen en savner? Spesielt med ungene borte 50%. :vetikke:

Tusen takk. Ja, på en måte. Hater at ungene bor i en koffert. Men bruddet var riktig, og jeg har funnet en perfekt mann som elsker meg! Skal være alene med barna noen dager i romjula og jeg gruer meg faktisk litt. Dagene går sakte.. Skal gjøre alt for at de får det koselig 

Anonymkode: 3a45c...0f7

• Liker 1
Skrevet

Du er ikke alene om å mislike jula. Tipper minst 20 prosent av oss gjør det, av ulike grunner. Så du er absolutt ikke spesiell.

Anonymkode: 75bd7...997

Skrevet

Ok. Det blir hva du gjør det til 

Anonymkode: dcad5...2b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...