Gå til innhold

Så mye misunnelse i disse tider hos tenåringer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttungen min ganske irritert hjem idag, og sa at kompiser har begynt å kalle han en overpriviligert drittunge!   

Saken er at foreldrene til noen  kompisene har mistet jobbene sine nå og sliter økonomisk. 

Mens min mann har en meget god jobb  som omfatter transport fra øst til vest og fra vest til øst, så vi klarer oss fint.  Har fått oss en stor leilighet og ny Tesla model 3 , og guttungen går på en privatskole. 

Dette irriterer tydeligvis noen av kompisene til guttungen min. 

Skulle ønske at de ikke var så misunnelig , fordi før mannen min fikk den gode jobben , hadde vi det svært trangt økonomisk, det er først for 2 år siden vi fikk mere penger. Blir lei meg når jeg hører de kaller sønnen min det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anciol skrev (Akkurat nå):

Guttungen min ganske irritert hjem idag, og sa at kompiser har begynt å kalle han en overpriviligert drittunge!   

Saken er at foreldrene til noen  kompisene har mistet jobbene sine nå og sliter økonomisk. 

Mens min mann har en meget god jobb  som omfatter transport fra øst til vest og fra vest til øst, så vi klarer oss fint.  Har fått oss en stor leilighet og ny Tesla model 3 , og guttungen går på en privatskole. 

Dette irriterer tydeligvis noen av kompisene til guttungen min. 

Skulle ønske at de ikke var så misunnelig , fordi før mannen min fikk den gode jobben , hadde vi det svært trangt økonomisk, det er først for 2 år siden vi fikk mere penger. Blir lei meg når jeg hører de kaller sønnen min det!

Har du et barn i skolealder, og så klarer du seriøst ikke å se at barna ikke er dem du skal plassere skylden hos....?

Skrevet

Jeg vet at foreldrene står bak dette men blir lei meg på guttungens vegne, når de prosjiserer det via sine barn!

Skrevet

Det der kommer fra foreldrene

Skrevet
Anciol skrev (1 minutt siden):

Jeg vet at foreldrene står bak dette men blir lei meg på guttungens vegne, når de prosjiserer det via sine barn!

Vel, det hjelper jo ingenting å kalle barna misunnelige. De aper kun etter sine foreldre.

Skrevet

Og med en gang han fikk en bedre jobb kjøpte dere stoooor leilighet, speller ny Tesla og slang gutten på privatskole? Må ha steget et par millioner i lønn da og det er selvfølgelig helt supert. Guttungen har ikke blitt snobbete og litt fin på det etter dere ble så rike da? Nyrike blir ofte litt snobbete og høye på pæra. Ellers tror jeg mye av misunnelsen sitter hos foreldrene som har mistet jobbene sine. 

Anonymkode: 48567...966

• Liker 10
Skrevet

Du hadde fått fram poenget ditt uten å nevne modellen på teslaen deres. Når du snakker med tenåringen din bør du ha fokus på at det er en bil, eventuelt en tesla, ikke hvilken modell. Samme med andre ting.

• Liker 6
Skrevet

Nei han er overhodet ikke , han liker å dele ut mat og ting til trengende og deler med sine venner han har t.o.m kjøpt julegaver til vennene sine i år.

Så hver lørdag er han med meg og deler ut too good to go poser med varmmat  til noen som trenger det!

Privatskolen søkte vi han inn på for en del år siden.

OG tiden var moden for å flytte til noe større da , den forrige leiligheten var for liten for oss , og vi trengte sårt en ny bil siden den gamle renault zoen har begynt å fuske!

Skrevet

Vel, han ER jo priviligert som rakkern. 

Om han håndterer det på en drittungemåte, er vanskelig for noen her å mene noe om. 

Anonymkode: cd34d...c23

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...