AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #1 Skrevet 15. desember 2020 Jeg gikk på tiltakspenger og dagpenger selv om jeg hadde nedsatt arbeidsevne. Det var etter uføretidspunktet som er satt for ung ufør. Har jeg ikke rett på etterbetaling på disse ytelsene når jeg hadde nedsatt arbeidsevne på det tidspunktet og kan dokumentere dette? Det var også en periode jeg ikke fikk noe. Ikke vet jeg hvorfor. Tror det er snakk om to-tre måneder. Det kan jo ikke være ventetid på dagpenger, da jeg ble fortalt at jeg kunne få tiltakspenger i ventetiden. Skal jeg ikke få etterbetaling for den perioden også? Anonymkode: 23db0...7d0
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #2 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 15.12.2020 den 20.17): Jeg gikk på tiltakspenger og dagpenger selv om jeg hadde nedsatt arbeidsevne. Det var etter uføretidspunktet som er satt for ung ufør. Har jeg ikke rett på etterbetaling på disse ytelsene når jeg hadde nedsatt arbeidsevne på det tidspunktet og kan dokumentere dette? Det var også en periode jeg ikke fikk noe. Ikke vet jeg hvorfor. Tror det er snakk om to-tre måneder. Det kan jo ikke være ventetid på dagpenger, da jeg ble fortalt at jeg kunne få tiltakspenger i ventetiden. Skal jeg ikke få etterbetaling for den perioden også? Anonymkode: 23db0...7d0 Nei du har ikke krav på dette. Dette gjaldt før kun for aap. Og det høres heller ikke ut som du helt vet hva ung ufør er. Det er et særtillegg og ikke en egen ytelse. Anonymkode: c0710...30c 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #3 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 15.12.2020 den 20.17): tiltakspenger og dagpenger Disse ytelsene har ikke UU-tillegget, og følgelig vil du ikke kunne kreve det tillegget utbetalt som etterbetaling. Anonymkode: 24647...877 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå