Gå til innhold

Jeg vil ikke sitte sammen med foreldrene mine i bryllupet - noen som har prøvd alternativ bordplassering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo vanlig å sitte "brudgommens mor - brudens far - brud - brudgom - brudens mor - brudgommens far". Det kunne vært hyggelig, hvis foreldrene mine bare klarte å være venner. Jeg ser for meg at det fort kan bli muggen stemning - selv hvor hardt de prøver å a la være. Jeg kunne tenkt meg en alternativ plassering, der de ikke sitter på samme bord. Vil ikke ekskludere den ene forelderen. Samtidig teit hvis hans foreldre skal sitte der, og ikke mine. Forslag?

Vi skal ha det i en festsal der hovedbordet med oss står ovenfor masse runde bord, se bildeeksempel. Tenkte jeg, da, men kanskje det finnes andre gode alternativer?

1593346629_untitled(1).png.b29d5e20b55bfd29a84db436f3bba0f5.png

Anonymkode: c8faa...f78

• Liker 1
Skrevet

Jeg venter i spenning på rasende kommentaren angående korona😅

Anonymkode: 93e8c...158

• Liker 8
Skrevet

Mor på bord 1, far på bord 12 😂😂😂😂😂😂😂

Anonymkode: 0b390...400

• Liker 2
Skrevet

Hva med å f.eks ha forloverne med ev partnere ved hovedbordet istedenfor foreldre? 

Har inntrykk av at man idag ikke nødvendigvis må følge tradisjoner slavisk. 

Anonymkode: 55640...b05

• Liker 14
Gjest Løpegærn
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, for de skal jo sikkert gifte seg mens det fremdeles er restriksjoner 🙄

Skrevet

Forlovere med partnere og eventuelt Toastmaster  med partner dersom plass  på hovedbordet.

• Liker 5
Skrevet

Vi satt med forloverene våre. På bordene var det plass til 4-6 stk, så hadde det ikke vært for covid, så hadde forloverenes partner også fått sitte på det bordet.

Anonymkode: 76ccb...75f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du tror de skal gifte seg i morgen? 

Anonymkode: 62f1e...dbe

Skrevet

Jeg var forlover i et bryllup der brudeparet og brudens datter satt på hovedbordet. Så var det bord med 6 personer ved hvert bord. Forlovere og foreldre satt på de nærmeste bordene. Var nå i juli når restriksjonene var litt letta på....

Vurderte selv å ha forlovere på hver side når vi gifta oss i fjor, siden jeg hadde stefar og pappas kjæreste. Men valgte å sette pappa og hans kjæreste på siden. (Vi hadde hestesko)

Skrevet

Vi hadde ganske lik plan som dere, med et hovedbord, og småbord rundt. Men i stedet for å sitte i en I-form på hovedbordet, satt vi i en T. Da hadde vi foreldrene på hver vår side, og forlovere foran oss. Da fikk vi i pose og sekk. Foreldre på siden og venner foran, og sånn sett hadde vi folk på alle kanter. Det kjedeligste var nok for foreldrene våre som satt mer avsides på en måte. Syns det fungerte veldig bra for oss da det ble sosialt, samtidig som vi holdt på skikken :) 

Anonymkode: b646a...1e7

Gjest Blondie65
Skrevet

Fraskilte foreldre på bord 1 og 3. Foreldre som fortsatt holder sammen på bord 2. Forlovere sammen med dere på hovedbord.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du tror de skal gifte seg i morgen? 

Anonymkode: 62f1e...dbe

Kommentaren min var tydeligvis et dårlig forsøk på humor.. 

Ifølge Kvinneguiden virker det som om det er stengt forbudt å planlegge et liv etter pandemien. Det gjelder alt fra bursdager til ferier😉

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo vanlig å sitte "brudgommens mor - brudens far - brud - brudgom - brudens mor - brudgommens far". Det kunne vært hyggelig, hvis foreldrene mine bare klarte å være venner. (...)

Har jeg forstått rett så er det  brudens far og mor som er problemet? 

Kanskje brudens foreldre kan sitte yderst i den konstellasjon - så er det fire personer mellom dem. Dvs.: 

brudens mor - brudgommens far - brud - brudgom - brudgommens mor - brudens far

Anonymkode: 75e13...d42

Skrevet

Vi kommer til å ha forlovere og søsken ved hovedbordet, mest fordi jeg ikke har noen foreldre å sette på min side, og det blir så rart hvis bare hans foreldre sitter der. 

• Liker 1
Skrevet

Ha forlovere med partner på hver deres side, og eventuelt søsken utenfor der igjen. Eller kun dere og forloverne 🙂 Foreldrene kan sitte på eget bord. Jeg giftet meg 2 måneder før foreldrene mine skilte seg (hun ga oss beskjeden dagen før bryllupet vårt fordi hun er tvers gjennom muggen, pappa visste ingenting), og hun satt og surmula hele bryllupet. Angrer bittert på den bordplasseringen, men sånn er det.. 

Annonse
Skrevet

Tror du virkelig ikke de klarer å skjerpe seg for denne ene dagen? 

Hvis ikke tenker jeg at dere kan ha forlovere med følge på deres bord i stedet for foreldre. Synes det blir feil og ha hans foreldre på deres bord men ikke dine. 

Anonymkode: b25a7...348

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Tror du virkelig ikke de klarer å skjerpe seg for denne ene dagen? 

Hvis ikke tenker jeg at dere kan ha forlovere med følge på deres bord i stedet for foreldre. Synes det blir feil og ha hans foreldre på deres bord men ikke dine. 

De klarer kanskje å skjerpe seg, men tror ikke de kommer til å ha det veldig hyggelig hvis de må sitte nært hverandre. Tror kanskje jeg vil ha forlovere og venner eller søsken på bordet sammen med oss, etter tips i tråden her :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

De klarer kanskje å skjerpe seg, men tror ikke de kommer til å ha det veldig hyggelig hvis de må sitte nært hverandre. Tror kanskje jeg vil ha forlovere og venner eller søsken på bordet sammen med oss, etter tips i tråden her :) 

Det høres i så fall smart ut. Ingen vits i at deres dag skal bli ødelagt av dårlig stemning mellom dine foreldre. 

Skrevet

Forlovere på hovedbordet og foreldre på runde bord. Sett foreldrene dine på hvert sitt bort hvis de ikke klarer å oppføre seg

Anonymkode: e6993...572

Skrevet

Nei. Det er ikke normal plassering. Om du skal følge etikette, så er det svigermor - din far - deg - din mann - din mor - din svigerfar. Så de vil jo ikke ha mye kontakt. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...