Gå til innhold

Dere som har hatt premature/falske rier

Anbefalte innlegg

Skrevet

I hvilken uke skjedde det? Hvordan gikk det? Hvis det stoppet, holdt det seg sånn til termin? Eller endte det med tidlig fødsel?

Anonymkode: 0dc48...8d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk det med Nr 2.

2 uker før termin... rimelig flaut å dukke opp på føden som andregangsfødende også var det falsk alarm.. men de falske riene varte helt frem til dagen før jeg fødte

Anonymkode: 3079c...7c4

Skrevet

Jeg ble sendt hjem med falske rier 39+6 kl 1 om natten. De fant ikke åpningen.

Kl 3.30 poppet det innvendig og livmorhalsen ga etter og vannet gikk. Full åpning på 2 timer. Livmorhalsen hadde holdt igjen etter konisering. Bar rett inn på sykehuset med styrtfødsel. 

Anonymkode: 62ab1...b50

Skrevet

Premature rier og falske rier er ikke det samme.

Premature rier er rier før uke 37. "Falske" rier er rier som gjerne ikke er regelmessige og/ eller forkorter cervix og dabber av igjen uten å gå i aktiv fødsel. 

Anonymkode: 9881d...80a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Premature rier og falske rier er ikke det samme.

Premature rier er rier før uke 37. "Falske" rier er rier som gjerne ikke er regelmessige og/ eller forkorter cervix og dabber av igjen uten å gå i aktiv fødsel. 

Anonymkode: 9881d...80a

OK... Jeg måtte legges inn og få drypp for å stoppe det, fikk i tillegg lungemodningssprøyter. Dette var i uke 29. Men i journalen står det "falske rier". 

Etter dette har jeg hatt enormt mye kynnere, og det kjennes ut som det skal starte opp igjen når som helst. Jeg kan ikke gjøre noen ting uten at det tar seg opp. Jeg er spent på om jeg klarer å holde igjen til termin, så det hadde vært fint å høre andres erfaringer. 

Ts 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

OK... Jeg måtte legges inn og få drypp for å stoppe det, fikk i tillegg lungemodningssprøyter. Dette var i uke 29. Men i journalen står det "falske rier". 

Etter dette har jeg hatt enormt mye kynnere, og det kjennes ut som det skal starte opp igjen når som helst. Jeg kan ikke gjøre noen ting uten at det tar seg opp. Jeg er spent på om jeg klarer å holde igjen til termin, så det hadde vært fint å høre andres erfaringer. 

Ts 

Hvor langt er du på vei nå ts? Krysser fingrene for at baby holder seg inne til termin 😊 Jeg er nysgjerrig førstegangs med masse kynnere (som jeg trodde var falske rier?)

Anonymkode: f9f26...b2c

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hvor langt er du på vei nå ts? Krysser fingrene for at baby holder seg inne til termin 😊 Jeg er nysgjerrig førstegangs med masse kynnere (som jeg trodde var falske rier?)

Nå er jeg 34 uker og egentlig helt utslitt :( Det nytter ikke å ta det med ro heller, jeg sitter stille hele tiden og har likevel tette og tidvis vonde kynnere. Jeg klarer ikke engang å gjøre klar en fødebag. Gleder meg til å bli ferdig. 

Normalt skal det hjelpe på å roe ned når man har masse kynnere, så jeg håper det vil fungere for deg :)

Ts 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Nå er jeg 34 uker og egentlig helt utslitt :( Det nytter ikke å ta det med ro heller, jeg sitter stille hele tiden og har likevel tette og tidvis vonde kynnere. Jeg klarer ikke engang å gjøre klar en fødebag. Gleder meg til å bli ferdig. 

Normalt skal det hjelpe på å roe ned når man har masse kynnere, så jeg håper det vil fungere for deg :)

Ts 

Har du forkortet livmorhals? Lagt inn med premature rier i uke 29, de klarte desverre ikke stoppe det hos meg. Fødte samme dag. 

Håper du klarer å komme deg til yke 37! 

Anonymkode: c881d...8f8

Skrevet

Ts 

Så fint å høre at du har kommet deg til uke 34 🧡 Milepæl! 

Jeg er 50% sykemeldt og har en veldig fin samboer, men jeg klarer fint lite uten at de blir veldig hyppige og vonde.

Skrevet

Har du forkortet livmorhals? Lagt inn med premature rier i uke 29, de klarte desverre ikke stoppe det hos meg. Fødte samme dag. 

Håper du klarer å komme deg til yke 37! 

Anonymkode: c881d...8f8

Hvordan går det med dere nå?❤ Merket du noe i forveien? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...