AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #1 Skrevet 15. desember 2020 Jeg flytter snart til Frankrike for å jobbe, men jeg skammer meg sånn over uttalen min og ordene. Nå har jo franskmenn respekt for Norge så de behandler meg jo bra uansett hvordan jeg kløner det til, men jeg synes det er psykisk tungt. Jeg elsker Frankrike og franskmenn og elsker å bo der, men dessverre synes jeg språket og uttalen er skikkelig vanskelig. Jeg tror ikke så mange kan relatere til det da de fleste jobber på morsmålet sitt evt engelsk, men det å gå over til et tredje språk er skikkelig tøft og jeg føler jeg ikke har noen å snakke med det om. Ingen i familien forstår da alle bare har jobbet i Norge hele livet. Andre som har slitt? Tips? Anonymkode: 44751...1f5
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #2 Skrevet 15. desember 2020 Ikke bry deg noe om det. Snakk! De fleste franskmenn er nok veldig fornøyd med at du snakker fransk til dem, og ikke engelsk. Og hvis du skammer deg over dårlig uttale, tenk hvor dårlig uttale mange franskmenn har når de snakker engelsk! Jo mer du snakker, jo mindre du bryr deg om det, jo flinkere vil du bli. Kjør på! Dette klarer du. Anonymkode: 42a8a...875 4
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #3 Skrevet 15. desember 2020 Så spennende! Jeg forstår godt du er stresset og tenker mye på dette, men det er ikke så mye du kan gjøre med det nå. Fransken din er der den er nå, men når du har flyttet dit vil du bare bli bedre og bedre. Du skriver ikke hva du skal jobbe med, men du kan alltids finne deg et språkkurs utenom jobb, for å få et ekstra boost. Anonymkode: f6f94...78e 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #4 Skrevet 17. desember 2020 Se episoden av Eides språksjov, der hun hadde besøk av en franskmann som bor i Norge. Han har bodd her lenge, men har bevisst unngått å finslipe norsken sin. Fordi, som han sa, jeg er jo ikke norsk. Han var fransk og ville at det skulle høres at han var fransk. Tommel opp, sier jeg! Anonymkode: 43238...e29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå