AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #1 Skrevet 15. desember 2020 Jeg misliker å hente ut medisiner på apotek. Synes det er pinlig når de skal gi råd og alle de andre kundene som er på apoteket hører det, selv om det for eksempel bare er p-piller jeg skal hente ut. At jeg går på P-piller er en privatsak, selv om det ikke er noe "farlige" medikamenter så foretrekker jeg å bestille på internett og hente en anonym pakke på posten i stedet - no questions asked. På grunn av at julen nærmer seg virker det som jeg må i fysisk apotek for å få ut reseptvarer før jul. Er det noen her som har bestilt reseptvarer med henting i fysisk apotek, på nett? For eksempel bestille fra Apotek1 eller Vitusapotek med levering/henting i butikk. Hvordan fungerer det? Er varene pakket inn? Er det slik at man bare viser legitimasjon (betalingen skjer jo på nett) og får varene utlevert enkelt/greit/raskt, eller må det skannes og ordnes med klistrelapper og sånt som ved vanlig utlevering? ...slipper man å få velmente (?) råd om det man henter ut? Har bestilt hudpleieprodukter fra Apotek1 med henting i butikk før, og da har de ikke vært pakket inn, men jeg har bare fått dem i hånda og gått igjen, uten noe mer snakk. Reseptvarer er jo ikke helt det samme. Anonymkode: 84d52...84a
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #2 Skrevet 15. desember 2020 Jeg vet ikke akkurat svaret, men jeg har flere ganger kjøpt reseptvarer fra farmasiet.no, og fått de levert på dør. Logget da inn med bank-id ved bestilling/betaling, men når medisinene ble levert var det ingen sjekk av ID. Anonymkode: a84a0...560
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #3 Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vet ikke akkurat svaret, men jeg har flere ganger kjøpt reseptvarer fra farmasiet.no, og fått de levert på dør. Logget da inn med bank-id ved bestilling/betaling, men når medisinene ble levert var det ingen sjekk av ID. Anonymkode: a84a0...560 Ja, jeg har også bestilt derfra tidligere, men nå har de frist 7.-10.-14. desember for levering av reseptvarer før jul, avhengig av hvor man bor i landet, og i dag er det jo 15. desember. Ønsker ikke å risikere å vente (mer enn) to uker på å få det levert.. Anonymkode: 84d52...84a
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #4 Skrevet 15. desember 2020 Har brukt klikk og hent på apotek 1, gikk i kassen å sa jeg skulle hente resept bestilt på nett, de gikk å hentet det, så sa jeg en pose, damen la det i en pose, ferdig . Betalte via nett Anonymkode: f614c...0dc
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #5 Skrevet 15. desember 2020 Jeg går på reseptbelagte medisiner som ikke er hyllevare på apoteket. De bestiller jeg på forhånd noen dager før de hentes. Varene er klargjort med lapper og sjekket av farmasøyt når jeg kommer, så det er lite styr. Jeg bruker to forskjellige apoteker, og ingen av dem har pakket inn medisinene. De blir levert over disk uten noe mer om og men. Fordelen er at man slipper å si navnet på det man skal ha, da. Man bare viser leg og sier at "Jeg skal hente medisiner som jeg har bestilt." Anonymkode: 7b99b...4aa
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #6 Skrevet 15. desember 2020 Det høres helt nydelig ut ☺️. Trekker dere resept-kølapp? Anonymkode: 84d52...84a
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #7 Skrevet 15. desember 2020 Jobber i apotek. Vi pakker og gjør klart alt før kunden får SMS om henting. Leverer ut uten spørsmål, en av grunnene til at noen bestiller på nett kan være nettopp dette med diskresjon. Trenger ikke trekke kølapp til oss, men de fleste gjør det av vane når det er reseptvarer de har bestilt. Anonymkode: f5c4c...5a4
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #8 Skrevet 15. desember 2020 Går bare til vanlig kasse og viser leg. De henter og putter i pose. Kjapt og greit for begge parter dette er på apotek1. Anonymkode: 66438...36d
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #9 Skrevet 15. desember 2020 Betryggende. Tusen takk for svar. Da tror jeg at jeg tar sjansen på å bestille med henting i butikk denne gangen Anonymkode: 84d52...84a
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #10 Skrevet 16. desember 2020 Jeg får definitivt mye mer "inn med te-skje" forklaring de gangene jeg har hatt klikk og hent. "Vær obs på dette" "jada, har brukt medisinen fast i noen år" "ja, og du må huske p ta den slik" "ja, har som sagt brukt den noen år" "kjenner du disse bivirkningene?" "Jepp, fortsatt brukt medisinen noen år......" Når jeg henter vanlig så er det "du har brukt denne før ja?" "Jepp" "går det fortsatt greit med den andre typen" "ja" "ha en fin dag" Anonymkode: 180b5...dfc 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #11 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg får definitivt mye mer "inn med te-skje" forklaring de gangene jeg har hatt klikk og hent. "Vær obs på dette" "jada, har brukt medisinen fast i noen år" "ja, og du må huske p ta den slik" "ja, har som sagt brukt den noen år" "kjenner du disse bivirkningene?" "Jepp, fortsatt brukt medisinen noen år......" Når jeg henter vanlig så er det "du har brukt denne før ja?" "Jepp" "går det fortsatt greit med den andre typen" "ja" "ha en fin dag" Anonymkode: 180b5...dfc Det høres ekstremt rart ut at du skulle få mer info/mas når du bestiller på nett enn når handler som vanlig. Det er jo de samme folkene i kassen? 🙄 Nesten så jeg ikke tror deg.. Anonymkode: 84d52...84a
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #12 Skrevet 16. desember 2020 Jeg bruker alltid klikk og hent. Praktisk, og hos det apoteket jeg bruker er prisene på "vanlige" varer lavere på nett. Varene er klare i en pose når jeg henter. Bare én gang har jeg opplevd at den ansatte går gjennom posen og ramser opp varene først. Anonymkode: a7d52...348
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå