Gå til innhold

Katastrofe! Jeg har strøket eller ikke levert alle eksamener i år!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ingen motivasjon, skulle levert masteroppgave og en del andre masterfag som jeg manglet men dessverre har jeg nesten ikke orket noe dette semesteret. Mange fag samt masteroppgaven leverte jeg ikke mens noen fag strøk jeg på. Jeg studerer ved UiB. Hvordan skal jeg klare å få motivasjon? Jeg bare utsetter og utsetter. Jeg ligger allerede 3 semestre bak planen, og det vil se dårlig ut å være ferdig som 30-åring og ha brukt 7 år på bachelor + master. Men hvordan kan jeg endre dette?

Jeg vil droppe ut av studiet men arbeidsmarkedet i dag er jo faktisk helt sprengt og det er vanskelig nok MED master. Uten noen utdanning eller bare bachelor kommer man ikke akkurat langt.

Anonymkode: 474ae...9eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du helt sikker på at dette er riktig for deg da? 

Anonymkode: c91a8...edb

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er du helt sikker på at dette er riktig for deg da? 

Mangler bare masteroppgaven og noen fag. Ellers har jeg bestått det meste. Jeg liker jobbmulighetene men hater å studere generelt. Hater eksamener etc.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mangler bare masteroppgaven og noen fag. Ellers har jeg bestått det meste. Jeg liker jobbmulighetene men hater å studere generelt. Hater eksamener etc.

Ta deg sammen, få det gjort. Ingen liker eksamener.

Anonymkode: 672b3...60b

• Liker 3
Skrevet

Eksamener: Det handler om å bite tennene sammen. 
Masteroppgaven: Hvor mye har du igjen? Her må du kommunisere godt med veileder. 
Masteroppgaven er vanligvis den store bøygen på en master, ikke eksamener. 

Anonymkode: f425c...8af

Skrevet

Hei du :) Jeg brukte 8 år på bachelor+master, var 29 da jeg ble ferdig. Ble litt vanskelig å finne jobb pga. timingen da jeg var ferdig og korona, men har fått meg jobb nå :) Stilte uansett bedre enn om jeg hadde droppet ut med bare masteroppgaven gjenstående.

Jeg strevde veldig med motivasjonen og masse prokrastinering. Det som hjalp meg var godt samarbeid med og forståelse fra veilederen min, pluss at jeg leste mye om prokrastinering. Hvorfor utsetter vi ting? Hvilke teknikker og rutiner kan hjelpe oss å få gjort det vi trenger?

Anonymkode: e494f...c03

• Liker 1
Skrevet

Det gikk ikke så bra i år, men det er fortid. Ny sjanse i 2021! Jeg ville tatt ferie nå, og bestemt meg for at neste år skal jeg jobbe med oppgaven. Hvis du behandler det som en jobb og sitter et bestemt antall timer hver dag, f.eks 6 timer, så kommer du til å suse i mål!

Anonymkode: 21912...533

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.12.2020 den 18.58):

Da må du ta deg selv i nakken å bare gjøre det. Man får gjort lite i verden om man bare skal sitte å vente på å få motivasjon rett i fanget. 

Skrevet

Det høres ut som at du har valgt feil studie, ettersom du synes det er så kjedelig. Om du er fast bestemt på at dette er riktig og at du skal fullføre må du ta deg selv I nakkeskinnet ved neste mulighet. Det er ingenting å gjøre med det som har vært, så bruk heller tid på å tenke på det som kommer. Prøv å finne ut hvor problemet ligger så du kan finne ut hva som er løsningen på problemet. Har det alltid vært et like stort problem, eller er det pga korona at det har blitt vanskelig? Er alt i livet og hverdagen et herk eller bare studiet? Hvis alt er slitsomt å gjennomføre kan du ta noen blodprøver hos legen og sjekke ting som jern, stoffskifte og d-vitamin for å se om alt er som det skal. Hvis det bare er studiet må du finne ut hvorfor det er blitt sånn.

Kanskje du skal oppsøke en coach eller lignende for å finne ut hvor problemet ligger og hva du kan gjøre med det? Anbefaler forøvrig å lytte til podcasten "Motiverende intervju". Kanskje episode 63 kan være gjenkjennelig for deg?

Anonymkode: ca74d...2a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...