Gå til innhold

Nissene over skog og hei kommer tilbake på Dplay 😃😃😃

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Dplay snur, nissene over skog og hei blir lagt ut på Dplay igjen 👍👍

De fant ut at de tapte noe jævlig på å ta det vekk, folk meldte seg ut i hopetall, meg inkludert. 

Da skal jeg vurdere å bli medlem igjen, jeg bryr meg ikke all verden om den serien, men for min del er det prinsippsak. 

https://www.tv2.no/nyheter/11839927/

Endret av Galdhøpiggen
  • Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skulle bare mangle spør du meg, men takk likevel TVNorge for at fornuften fortsatt seirer...eller jeg veit ikke helt hva jeg skal kalle det? Denne kronikken til redaktøren er jo ehm temmelig merkelig og pretty much ‘svada’ men jada det er vel så langt de klarer å strekke seg i å innrømme egne feilvurderinger..🤷‍♀️😇

Jeg kan med hånda på hjertet si at denne serien og karakteren var ikke rasistisk i 2011 og den er heller ikke rasistisk nå i 2020. Punktum.

Ernst Øyvind er 100% nordmann og hvis det eneste noen klarer å se er hudfargen så vil jeg si at det er de som har et problem... 

Så heia Espen Eckbo og Ernst Øyvind - to forskjellige typer, men likefullt er begge to nordmenn🤪

Anonymkode: ad3c7...997

• Liker 6
Skrevet

Verdens dårligste program men ok

Anonymkode: 48d33...55c

• Liker 3
Skrevet

Enkel humor for simple sjeler. Kos dere!

Anonymkode: a7927...4fe

• Liker 1
Skrevet

Dårlig program, men helt for at de tar de inn i varmen igjen. Skulle vi fjernet alt som er støtende og krenkende trur jeg historie og kulturarkivene våre blir blendahvite. 

Bra at de heller merker det tilfelle det finnes hårsåre folk der ute. Jeg er selv mørk  i huden. Syns det er kun er humor. Og humor skal være på kanten. 

Anonymkode: 97dd5...49c

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Skulle bare mangle, idiotisk å fjerne det i utgangspunktet. 

Skrevet

Skulle bare mangle.

Anonymkode: 16d7d...f30

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Verdens dårligste program men ok

Anonymkode: 48d33...55c

Enige, skjønner ikke at noen gidder å se det mer enn èn gang uansett. Liker Espen Ekbo men vil heller at han skal lage ny content som er litt mer oppdatert (og litt mindre utdatert) . Så når han la ut videoer i koronatiden, det var jo lættis 😅 mye gøyere om ting er litt relevant. 

Anonymkode: 329b0...db0

Skrevet
Galdhøpiggen skrev (4 timer siden):

Dplay snur, nissene over skog og hei blir lagt ut på Dplay igjen 👍👍

Da er jo farsen komplett. TV Norges troverdighet har fått seg en smell, og det vil ta tid å rette dette opp igjen. At de tok serien av lufta på TV Norge er greit nok, men serien skulle aldri vært fjernet fra Dplay. 

Anonymkode: b1205...f10

• Liker 1
Skrevet

:danser:

Anonymkode: c8e23...9f0

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Skulle vi fjernet alt som er støtende og krenkende trur jeg historie og kulturarkivene våre blir blendahvite.

Det meste fra før 1960 (og sikkert enda senere også) ville måtte ryke pga kvinneundertrykking...

Det eneste vi 100% ville sitte igjen med var ting laget i Sverige etter 2010...

Anonymkode: ed582...097

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Enige, skjønner ikke at noen gidder å se det mer enn èn gang uansett. Liker Espen Ekbo men vil heller at han skal lage ny content som er litt mer oppdatert (og litt mindre utdatert) . Så når han la ut videoer i koronatiden, det var jo lættis 😅 mye gøyere om ting er litt relevant. 

Anonymkode: 329b0...db0

Når du skriver content, er det det samme som innhold?

Anonymkode: 14bff...e52

• Liker 1
Skrevet

Meget morsom og bra kronikk skrevet av Espen Eckbo i VG i dag👏🏻😂 Han er definitivt en av Norges morsomste komikere🤪 Respekt🙌🏻
Håper han har fått noe positivt ut av denne tullete ‘blackface’ diskusjonen🤞🏻

(Og R.I.P. Ernst Øyvind....)

Anonymkode: ad3c7...997

• Liker 2
Skrevet

Ganske ynkelig av dem å snu seg etter vinden på denne måten. Synes ikke de burde ha fjernet det i utgangspunktet,  men når det først var blitt sånn burde de ha holdt seg til avgjørelsen.

Først har de gjort den ene siden sinte ved å fjerne, nå blir den andre siden også sinte, siden de nå velger å se gjennom fingrene for det som var så fælt for bare et par uker siden.

Skrevet

Helt utrolig håpløst. Bra de tok til vettet. 

Skrevet

Har aldri sett serien, og kommer heller ikke til å gjøre det. Liker ikke Eckbo og den type humor, men synes det er bra at de snur og gjør den tilgjengelig igjen. Liker ikke dette krenkelseshysteriet.

• Liker 1
Skrevet

Bra.

Jeg stusset veldig over et av argumentene til rasisme.i.norge var at det burde da finnes mørhudede/melaninrike skuespillere som kunne blitt brukt. Hallo, akkurat i dette tilfellet var jo litt av poenget at Espen Eckbo skulle spille flere av figurene! Dette var en av hans figurer. Det finnes da mange gode kvinnelige skuespillere, men likevel er det både greit og ofte moro når mannlige komikere spiller kvinnelige karakterer. Eller spiller karakterer med annen legning enn seg selv. Det er sånn gamet er.

Det finnes nok av rasisme å ta tak i både her i Norge og ute i verden, så drit nå i å bruke tid på sånne fillesaker som alle skjønner handler om noe helt annet enn rasisme. Selv flere som selv er melaninrike tar avstand fra denne ikke-saken. Det sier i grunnen sitt.

Anonymkode: d2fdf...d8d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.12.2020 den 19.00):

Dårlig program, men helt for at de tar de inn i varmen igjen. Skulle vi fjernet alt som er støtende og krenkende trur jeg historie og kulturarkivene våre blir blendahvite. 

Bra at de heller merker det tilfelle det finnes hårsåre folk der ute. Jeg er selv mørk  i huden. Syns det er kun er humor. Og humor skal være på kanten. 

Blendahvit er rasistisk mot hvite personer.

Anonymkode: 520bd...e36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...