Gå til innhold

Jobber deltid pga små barn - hva si på jobbintervju?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykepleier og har 20% ulønnet permisjon da jeg har små barn. På min nåværende arbeidsplass (i kommunen) virker det som det er vanlig blant småbarnsforeldre, og for min del er det et must for å holde hodet over vannet.

Jeg vurderer å søke på en stilling som er utlyst på sykehuset, men lurer på om dette er noe jeg bør nevne på intervju? Eller om jeg bare søker på jobben, også legger inn søknad om ulønnet permisjon etter jeg har begynt? 

Anonymkode: 8a533...652

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i helt lik situasjon og jeg har skrevet på cv- en min at jeg har så og så mange prosent i ulønnet permisjon.

Anonymkode: ddfed...681

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er i helt lik situasjon og jeg har skrevet på cv- en min at jeg har så og så mange prosent i ulønnet permisjon.

Anonymkode: ddfed...681

Kanskje det er lurt ja. Er redd for at det er mindre sjanse for å få jobben da, men samtidig føler jeg det blir flaut å komme med det etterpå.

Skrevet

Hvis det er til vesentlig ulempe for arbeidsgiver så kan de si nei til redusert stilling. Så ville absolutt ha informert om det. Kjipt å bli stående og ikke få det innvilget.

Anonymkode: 0a915...aad

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis det er til vesentlig ulempe for arbeidsgiver så kan de si nei til redusert stilling. Så ville absolutt ha informert om det. Kjipt å bli stående og ikke få det innvilget.

Anonymkode: 0a915...aad

Enig 

Anonymkode: 590c2...c1f

Skrevet

Ja, det er sant. Samboer foreslo at jeg ikke skriver det på søknad/cv, men heller nevner det i intervju. På den måten får jeg snakket med de og vist hvem jeg er, også får de ta stilling til det før de bestemmer seg.

Skrevet

Jeg hadde ikke skrevet det i CV/søknad, men tatt det i intervju. 

F.eks fortell at du har det slik i dag, og spør samtid om hvordan mulighetene er for redusert jobb en periode hos de. Da har du spilt inn at det kan være et ønske, men ikke legg det inn som et krav allerede da. Ta det heller ved et evt. jobbtilbud. 

Lykke til! 😊

• Liker 2
Skrevet

Var i lignende situasjon. Nevnte ikke noe i søknad eller intervju, men nevnte det da jeg forsto at jeg var «videre». Tok det selvfølgelig opp på en fin måte. Sa at jeg i utgangspunktet hadde ønske om å jobbe 80% i en periode fremover på grunn av små barn, og hvordan de eventuelt stilte seg til det. Ikke noe negativt, fikk bare til svar at det er noe en har rett på når en har små barn og at de selvfølgelig ville møte meg på det om jeg ønsket det😊

Anonymkode: eba9e...781

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...