AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #1 Skrevet 15. desember 2020 Min samboer har en datter som bor i Oslo. Hun kommer hjem til jul og skal være hos sin mor. Men hun har visst planer om å komme på besøk til oss også. Jeg ønsker ikke dette pga corona. Vi har null smitte i vår kommune. I og med at jeg har nær familie i risikogruppen er jeg ekstra skeptisk. Vil da måtte unngå kontakt med dem i jula hvis hun kommer. Samboer mener at vi ikke kan ekskludere henne. Jeg mener at hun har selv valgt å bo der og ikke fulgt anbefalinger om å ikke reise hjem selv om de har åpnet for dette. Jeg synes det er uforsiktig. Hun liker dessuten å klemme alle. Jeg føler meg slem, det er ikke det at jeg ønsker denne situasjonen, men det er flere hensyn å ta her enn at hun absolutt skal hit og dit. Hun kommer dagen før lillejulaften med fly og rekker da heller ikke noen slags karantene før jul. Er jeg urimelig? Anonymkode: 88849...ed2 2
Populært innlegg velociraptor Skrevet 15. desember 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 15. desember 2020 Ja, du er fullstendig urimelig. Selvsagt er det mye viktigere at samboeren din får møte sin datter, enn at du ønsker å møte «nær familie som er i risikogruppe». 254
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 15. desember 2020 Ja, du er urimelig. Selvfølgelig vil hun også besøke sin far. Du får unngå klemming. Anonymkode: ad55d...f98 130
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 Populært innlegg #4 Skrevet 15. desember 2020 Vi er altså en del mennesker som bor her i farlige Oslo. Og brorparten er friske! men ja- hun bør kanskje ta en test fir sikkerhets skyld! viktig å være forsiktig, men ikke hysterisk! Anonymkode: 87010...3a2 61
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #5 Skrevet 15. desember 2020 velociraptor skrev (Akkurat nå): Ja, du er fullstendig urimelig. Selvsagt er det mye viktigere at samboeren din får møte sin datter, enn at du ønsker å møte «nær familie som er i risikogruppe». Så pga at hun skal på besøk hit en dag i jula så må jeg og barna mine sitte her uten å møte noen av våre i jula? Ts Anonymkode: 88849...ed2 17
Brunello Skrevet 15. desember 2020 #6 Skrevet 15. desember 2020 Så lenge hun ikke har noen symptomer, er det ikke noe problem at hun kommer. 35
Populært innlegg Jessic_a Skrevet 15. desember 2020 Populært innlegg #7 Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så pga at hun skal på besøk hit en dag i jula så må jeg og barna mine sitte her uten å møte noen av våre i jula? Ts Anonymkode: 88849...ed2 Kan dere ikke holde avstand, sprite hender og bruke maske den ENE dagen, da? Noe sier meg at du egentlig ikke ønsker den jenta i nærheten av deg. Da kan du bruke corona som en unnskyldning 159
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 Populært innlegg #8 Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så pga at hun skal på besøk hit en dag i jula så må jeg og barna mine sitte her uten å møte noen av våre i jula? Ts Anonymkode: 88849...ed2 Da kan du besøke dinne denne dagen da viss det er så stort problem. Og innen dentiden er vel hun sikker på at hun ikke er smittet. Og ja du er litt hysterisk Anonymkode: 08f99...968 62
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #9 Skrevet 15. desember 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Min samboer har en datter som bor i Oslo. Hun kommer hjem til jul og skal være hos sin mor. Men hun har visst planer om å komme på besøk til oss også. Jeg ønsker ikke dette pga corona. Vi har null smitte i vår kommune. I og med at jeg har nær familie i risikogruppen er jeg ekstra skeptisk. Vil da måtte unngå kontakt med dem i jula hvis hun kommer. Samboer mener at vi ikke kan ekskludere henne. Jeg mener at hun har selv valgt å bo der og ikke fulgt anbefalinger om å ikke reise hjem selv om de har åpnet for dette. Jeg synes det er uforsiktig. Hun liker dessuten å klemme alle. Jeg føler meg slem, det er ikke det at jeg ønsker denne situasjonen, men det er flere hensyn å ta her enn at hun absolutt skal hit og dit. Hun kommer dagen før lillejulaften med fly og rekker da heller ikke noen slags karantene før jul. Er jeg urimelig? Anonymkode: 88849...ed2 ja du er urimelig. Anonymkode: fe5af...c3d 41
Populært innlegg Brunello Skrevet 15. desember 2020 Populært innlegg #10 Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så pga at hun skal på besøk hit en dag i jula så må jeg og barna mine sitte her uten å møte noen av våre i jula? Ts Anonymkode: 88849...ed2 Hun må få besøke faren sin. Sånn er det å bo sammen med en som har barn fra før. 87
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 Populært innlegg #11 Skrevet 15. desember 2020 Hvis jeg var faren ville jeg da ha prioritert å treffe datteren min, og ikke vært med dere. Hadde aldri ikke møtt barnet i julen pga samboer måtte få treffe nær familie. Anonymkode: d737a...279 86
GammelKaktus Skrevet 15. desember 2020 #12 Skrevet 15. desember 2020 Synes og dette høres ut som om du ikke vil ha henne på besøk. Dere får reise bort når hun kommer da hvis det er et så stort problem. Så kan far bli igjen med dattera. 49
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #13 Skrevet 15. desember 2020 Hun kan teste seg før hun kommer. Vær nøye på håndvask og gi henne eget håndkle. Hold to meter avstand. Du kan dessverre ikke ekskludere din samboers datter i julen. Det kommer du til å få svi for i lang tid. Anonymkode: b4e36...1bf 16
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #14 Skrevet 15. desember 2020 Selvfølgelig skal datteren få besøke faren sin i julen. Noe annet er uhørt. Høres mer ut som du ikke ønsker besøk av henne 🤔 Anonymkode: c7a56...236 39
Rem Skrevet 15. desember 2020 #15 Skrevet 15. desember 2020 Høres ut som du ikke vil ha henne der, og bruker covid som unnskyldning. 37
Populært innlegg malifika Skrevet 15. desember 2020 Populært innlegg #16 Skrevet 15. desember 2020 Hele innlegget ditt lyser av: " jeg er sjalu og misliker stedatteren min og nå har jeg en mulighet til å splitte henne fra pappaen sin ved å skylde på Corona". 57
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #17 Skrevet 15. desember 2020 Jeg misliker ikke stedatteren min. Ro dere ned, Karen. Anonymkode: 88849...ed2 10
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 Populært innlegg #18 Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg misliker ikke stedatteren min. Ro dere ned, Karen. Anonymkode: 88849...ed2 Eh... Hvis noe er Karen så er det vel å nekte en far å se sin datter fordi du vil prioritere å treffe "nær familie"? Anonymkode: 8f189...b90 86
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #19 Skrevet 15. desember 2020 Brunello skrev (18 minutter siden): Så lenge hun ikke har noen symptomer, er det ikke noe problem at hun kommer. Du har fått med deg at selv uten symtomer kan man være smittebærer? Anonymkode: 6aded...00b 17
Xanadus Skrevet 15. desember 2020 #20 Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Min samboer har en datter som bor i Oslo. Hun kommer hjem til jul og skal være hos sin mor. Men hun har visst planer om å komme på besøk til oss også. Jeg ønsker ikke dette pga corona. Vi har null smitte i vår kommune. I og med at jeg har nær familie i risikogruppen er jeg ekstra skeptisk. Vil da måtte unngå kontakt med dem i jula hvis hun kommer. Samboer mener at vi ikke kan ekskludere henne. Jeg mener at hun har selv valgt å bo der og ikke fulgt anbefalinger om å ikke reise hjem selv om de har åpnet for dette. Jeg synes det er uforsiktig. Hun liker dessuten å klemme alle. Jeg føler meg slem, det er ikke det at jeg ønsker denne situasjonen, men det er flere hensyn å ta her enn at hun absolutt skal hit og dit. Hun kommer dagen før lillejulaften med fly og rekker da heller ikke noen slags karantene før jul. Er jeg urimelig? Anonymkode: 88849...ed2 Jeg forstår deg veldig godt, og syns ikke du er urimelig. Det er mange som er skeptisk til besøk fra andre kommuner nå pga et veldig smittsomt virus. Selv om man kanskje ikke trenger sykehusbehandling kan man bli veldig og langvarig syk. Ingen vet hvem som blir skikkelig syk. Og man kan, selv om man ikke har symptom i verste fall smitte både kjente og ukjente. Jeg vet ikke hva du burde gjøre . Tilreisende, selv om det er ens egne voksne barn burde egentlig tenkt seg om flere ganger før de reiser på besøk til familie, spes om de er fra landsdel med mye smitte. 15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå