ME97 Skrevet 15. desember 2020 #1 Skrevet 15. desember 2020 Hei dere. Jeg har hatt oversikt over syklusene mine en stund. Vi tenkte å bli prøvere på nyåret , så det er litt av grunnen. Samt at det er greit å ha kontroll. Syklusene mine er relativt stabile. Det facinerende er at jeg f.eks de siste 4 mnd. Har hatt syklus på 28 eller 30 dager. Med andre ord er syklusen altså enten 28 eller 30 dager. Har lest litt rundt om det meste som omhandler graviditet/ eggløsning den siste tiden og kom over en eller annen kommentar på et annet forum som lød noe sånn som: «Noen har stabil syklus på hver eggstokk, for eksempel 28 dager når egget slippes fra den ene eggstokken, og 30 dager når den slippes fra den andre «» Er det noe som faktisk heter «stabil syklus på hver eggstokk»? hva tenker dere om dette? Sier ikke det er slik hos meg for kan or all del bare være helt tilfeldig - meeen har ikke hørt om det før? Noen med innspill/ erfaringer?
Amatariel Skrevet 16. desember 2020 #2 Skrevet 16. desember 2020 Jeg tok opp noe lignende hos gynekologen min nå i høst da jeg etter noen måneders kartlegging av syklusen fant ut at jeg hadde normal og lang syklus annenhver gang. 28 - 40 - 28 - 40. Ikke nøyaktig samme lengde de gangene, men nesten. Jeg måtte spørre gynekologen om det var normalt å ha sånn annenhver? Og han sa bare "nei, det var det ikke" Men han støttet teorien min om at det var høyre og venstre eggstokk som slapp på de forskjellige tidene. At den ene eggstokken var treig eller noe. Jeg fikk uansett letrozol for å forsøke å stabilisere det. Dine 28 og 30 dager er såpass nære i tid, at jeg ville ikke tenkt nevneverdig over det. Lutealfasen må man anta er fast, så da er det bare at du har EL et par dager senere visse måneder. Og at EL flytter seg rundt er veldig normalt for mange.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå