Gå til innhold

Er dette greit, eller ikke? (Om kjærestens tidligere flamme).

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 10+ år siden hadde kjæresten din et forhold til en dame som han forelsket seg dypt i. Selv om de ikke var offisielle kjærester, fungerte forholdet tilnærmet slik, men ytre omstendigheter gjorde at de ikke kunne være sammen på daværende tidspunkt.

Da det etterhvert ble umulig å fortsette med en nær og intim relasjon som ikke kunne føre til et offisielt kjæresteforhold, måtte kjæresten din rive seg løs fra sin flamme. Både kjæresten din og denne damen sørget, ifølge kjæresten din, dypt over at det ikke ble noe mer mellom de, og det satte sine spor hos kjæresten din.

I årene frem til kjæresten din ble sammen med deg, kjæresten din periodevis kontakt med sin tidligere flamme. Begge har vært opptatte i andre forhold i årene som har gått siden de var sammen. I starten av forholdet, fortalte kjæresten din deg med stor entusiasme at «dere er så like, det er helt vilt», o.l.

Du er ikke i tvil om kjæresten din sine følelser for deg på nåværende tidspunkt, men kjæresten din ønsker å ha fortsatt kontakt med denne damen «som en venninne», fordi de «har så utrolig god kjemi, og kjenner hverandre så godt».

Er det greit for deg? Hvorfor/hvorfor ikke?

Anonymkode: 85633...926

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*hadde kjæresten din periodevis kontakt...

Anonymkode: 85633...926

Skrevet

Nei, aldri greit når det har vært følelser og/eller intimitet.

Anonymkode: 8bde2...3c5

• Liker 6
Skrevet

Hadde ikke likt det, nei. Denne damen er jo 'The one that got away'.

• Liker 14
Skrevet

Ha ha, ja hvis du ikke skjønner hva som skjer her så er du litt ... naiv. Han hadde droppet deg på flekken hvis hun ga de rette signalene. 

Anonymkode: 26882...725

• Liker 9
Skrevet

Hell no.

Anonymkode: 48d12...962

• Liker 4
Skrevet
got2go skrev (5 minutter siden):

Hadde ikke likt det, nei. Denne damen er jo 'The one that got away'.

Dette

Anonymkode: da2f9...149

• Liker 5
Skrevet

Jeg har heldigvis ikke vært sammen med menn som er så dum at de forteller meg historiene om sine tidligere flammer. Jeg tar det som en selvfølge at kjærester har tidligere flammer der det er noe kontakt og kanskje og litt følelser med minst noen av dem og at det noen ganger kommer til nye kvinner de har et øye til. Slik jeg og har det, men lar være å nevne. Jeg tenker at noe ting er best å bare late som man ikke vet og konsentrere seg om hverandre. 

Anonymkode: c860a...9e4

• Liker 4
Skrevet

Absolutt ikke.

Hvorfor?

Fordi i et forhold så vil jeg være den dama han elsker og vil ha, ikke den som blir tatt til takke med. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I starten av forholdet, fortalte kjæresten din deg med stor entusiasme at «dere er så like, det er helt vilt», o.l.

Jeg er ikke så sikker på at forholdet hadde blitt med noe mer enn starten. Akkurat denne uttalelsen hadde gjort meg ganske ukomfortabel.

• Liker 8
Skrevet

Minner meg om min eks. Treff med eksen som ikke ville ha han tilbake. Erstatte det med vennskap sa de. Det fungerte ikke. Jeg merket han var glad i henne selv om han sa de kun var venner. Orket ikke mer, ble så nedfor jo mer følelser jeg fikk. Aldri mer en mann som ikke har glemt sin eks.

Anonymkode: 18a02...f2e

• Liker 1
Skrevet

Nei, han kunne fint hatt kontakt med henne, men det skulle ha vært uten å fortsette et forhold eller vennskap med meg. 

Anonymkode: aeb62...35d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...