Gå til innhold

Går ikke ned i vekt, er i kaloriunderskudd og trener

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis du trener mye så kan det være at du bygger muskler mens du forbrenner fett og da vil ikke vekten gå ned, men heller opp fordi muskler veier mer enn fett. Kanskje ta bilder en gang hver uke fra samme stilling og sammenlign om du ser noen resultater?

Anonymkode: a6e32...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men du må også svare på hvor fort du vil ned de fem kiloene. Med 1780 kalorier kan det ta et år, liksom.

Hva som metter deg vet du vel best selv? Hvor ofte du skal spise, bestemmer du.

Anonymkode: dc819...cb0

2-3 uker. Ts

Anonymkode: 5c816...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva spiste du og hvor mye spiste du når du var nede på 1500 kalorier? Ts

Spiste en del kyllingfilet, brokkoli, søtpotet, blomkål, supper og grov korn. Masse protein og bare vann til drikke. Kuttet ut alkohol og alt av sukker. Syns jeg var mett lenge 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fordi jeg spiser en del måltid som inneholder mye kalorier tror jeg. 

Du må finne ut om det er det som skjer, og om det er det som skjer, endre på det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiser nok for mange kalorier. En kvinne på 163 cm bør spise langt under 1800-1900 kcal, både for å ikke gå opp i vekt og for å gå ned. Trening gjør jo at du kan spise litt mer, men man bruker ganske lang tid på å forbrenne f.eks en liten sjokolade. Det er en grunn til at man sier slanking er 80% kosthold og 20% trening.

Anonymkode: d14e9...b58

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiser nok for mange kalorier. En kvinne på 163 cm bør spise langt under 1800-1900 kcal, både for å ikke gå opp i vekt og for å gå ned. Trening gjør jo at du kan spise litt mer, men man bruker ganske lang tid på å forbrenne f.eks en liten sjokolade. Det er en grunn til at man sier slanking er 80% kosthold og 20% trening.

Anonymkode: d14e9...b58

ja, kan være. Spiser 3-4 måltider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jessic_a skrev (4 minutter siden):

Spiste en del kyllingfilet, brokkoli, søtpotet, blomkål, supper og grov korn. Masse protein og bare vann til drikke. Kuttet ut alkohol og alt av sukker. Syns jeg var mett lenge 

Problemet er at jeg ikke er glad i grønnsaker 😅 liker det ikke i d hele tatt. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men spiser havregrøt til frokost og frukt til mellommåltid f.eks og så middag. Spiser våruller, kylling , ris, pasta osv til middag. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

2-3 uker. Ts

Du må spise det antallet MFP gir deg når du legger inn disse opplysningene i programmet. Men du går uansett ikke ned 5 kilo på 2-3 uker.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Problemet er at jeg ikke er glad i grønnsaker 😅 liker det ikke i d hele tatt. Ts

Men spiser havregrøt til frokost og frukt til mellommåltid f.eks og så middag. Spiser våruller, kylling , ris, pasta osv til middag. Ts

Hør her. Ikke noe av dette er viktig. Du trenger kaloriunderskudd for å gå ned i vekt. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hør her. Ikke noe av dette er viktig. Du trenger kaloriunderskudd for å gå ned i vekt. 

Hvordan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt folkens; en kilo muskler veier det samme som en kilo fett. 

I tillegg; ts virker ikke å forstå hva kaloriunderskudd er, og tipper kunnskapen om trening er likedan. 

Anonymkode: c8ba1...b3b

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kutt folkens; en kilo muskler veier det samme som en kilo fett. 

I tillegg; ts virker ikke å forstå hva kaloriunderskudd er, og tipper kunnskapen om trening er likedan. 

Anonymkode: c8ba1...b3b

Ja jeg kan ikke mye om det . Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan?

Ved å spise omtrent 500 kalorier mindre daglig enn hva du forbrenner hver dag. Trener du svært intenst og hardt? Jeg tviler på at du er i underskudd slik du forteller det, så da forklarer det hvorfor du ikke går ned i vekt. Du inntar også mye karbohydrater, som alt i alt ikke er noe problem, men det kan være lett å spise for store mengder og innta mer kalorier enn hva man egentlig tenker. Snakker da om havregryn, pasta, ris etc.  

Anonymkode: 4e048...c30

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ved å spise omtrent 500 kalorier mindre daglig enn hva du forbrenner hver dag. Trener du svært intenst og hardt? Jeg tviler på at du er i underskudd slik du forteller det, så da forklarer det hvorfor du ikke går ned i vekt. Du inntar også mye karbohydrater, som alt i alt ikke er noe problem, men det kan være lett å spise for store mengder og innta mer kalorier enn hva man egentlig tenker. Snakker da om havregryn, pasta, ris etc.  

Hva kan man erstatte havregryn, pasta, ris med f. Eks? Trener ikke veldig hardt men litt.ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva kan man erstatte havregryn, pasta, ris med f. Eks? Trener ikke veldig hardt men litt.ts

Det beste er å ikke tenke at det skal erstattes med noe, men heller øke mengden protein og grønnsaker. Test ut hvilke grønnsaker du kan klare å spise; det er utallige måter å tilberede dem på som får dem til å smake annerledes. Hvis du bruker mye smør, olje eller ost vil det selvsagt bety langt flere kalorier. 

Teller du kalorier på at du spiser ved å veie maten eller gjetter du bare?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt lavere enn deg, og hvis jeg skal ned i vekt, må jeg spise færre kalorier enn det som er lov å si her inne. 

Hvis jeg spiser opp mot 2000 kcal, går jeg opp i vekt med mindre jeg er svært aktiv hver dag. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det beste er å ikke tenke at det skal erstattes med noe, men heller øke mengden protein og grønnsaker. Test ut hvilke grønnsaker du kan klare å spise; det er utallige måter å tilberede dem på som får dem til å smake annerledes. Hvis du bruker mye smør, olje eller ost vil det selvsagt bety langt flere kalorier. 

Teller du kalorier på at du spiser ved å veie maten eller gjetter du bare?

Jeg søker opp maten jeg har på myfitnesspal appen. Så kommer det opp hvor mange kalorier det er osv. ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinsiew skrev (41 minutter siden):

Jeg er litt lavere enn deg, og hvis jeg skal ned i vekt, må jeg spise færre kalorier enn det som er lov å si her inne. 

Hvis jeg spiser opp mot 2000 kcal, går jeg opp i vekt med mindre jeg er svært aktiv hver dag. 

Skjønner, synes det er vanskelig og spise veldig lite kalorier. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg vil bare at magen min skal bli tynnere, resten ser jeg har blitt bedre ut i fra vektløftingen jeg gjør. Men magen er alt for stor, føler at all innsatsen jeg gjør ikke gir noe virkning. Ts

Man kan ikke punktslanke

Anonymkode: 84751...134

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...