Gå til innhold

Går ikke ned i vekt, er i kaloriunderskudd og trener

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er i kalori underskudd, + at jeg trener 3-4 ganger i uken. Har vært 2 ganger i uken noen ganger pga har vært så travel før jul. Jeg gjør cardio og vektløfting, men jeg gjør ikke mageøvelser, mange sier det hjelper for å få tynnere mage men jeg er ikke så stor fan av det. Jeg så at jeg gikk ned i vekt i starten, og var mye tynnere enn jeg var før. Men i det siste har det stoppet helt opp. Ser meg i speilet og ser at jeg nesten er akkurat samme vekt som i starten, selv om jeg ikke har gjort noen endringer? Jeg blir rett og slett ikke tynnere, og jeg aner ikke hvorfor? Spiser relativt sunt. Går på hormoner, eneste sannsynlige grunnen jeg vet om nå som kan påvirke vekten? Fordi aner rett og slett ikke hva som har skjedd. Noen tips eller noen som har vært borti lignende? Vil gå ned en del kilo fram til jul helst. 

Anonymkode: 5c816...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drikker mye vann og har også kuttet ut søtsaker. Er magen jeg ser som bare er blitt større og ikke blir mindre. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskler veier mer enn fett.

Har du målt eller bare sett i speilet? Om magen er større kan du være oppblåst? Eller at magen er lik, resten er blitt litt mindre? Hvor mye veier du og hvor mange kalorier spiser du?

Kanskje kroppen bare har funnet en vekt den trives med?

Anonymkode: 1819a...4fe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt ut alt utenomsnakk.

Hvor mye veide du før du startet, når var det, og hvor mye veier du nå? Hvor høy er du? 

Hvor mange kalorier inntar du daglig, og hvordan holder du oversikten?

Anonymkode: dc819...cb0

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Muskler veier mer enn fett.

Har du målt eller bare sett i speilet? Om magen er større kan du være oppblåst? Eller at magen er lik, resten er blitt litt mindre? Hvor mye veier du og hvor mange kalorier spiser du?

Kanskje kroppen bare har funnet en vekt den trives med?

Anonymkode: 1819a...4fe

det er magen min jeg vil skal bli tynnere, hadde den «perfekte» magen ( som jeg synes og trivdes med før) , men så gikk jeg opp. Resten av kroppen har blitt mindre, bare ikke magen. Det som er så kjipt for meg, det er magen min jeg nesten gråter over hver dag fordi jeg synes den er så stor. Veier 70 kg. Spiser kanskje 2000 kalorier eller litt mindre, 1 800 eller noe sånt. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kutt ut alt utenomsnakk.

Hvor mye veide du før du startet, når var det, og hvor mye veier du nå? Hvor høy er du? 

Hvor mange kalorier inntar du daglig, og hvordan holder du oversikten?

Veide litt over 55, 60 eller noe sånt, over 1 år siden. Veier nå 70 og er 163 cm høy. Inntar ca 1 900 kalorier eller 2000. Noen ganger mindre enn 2000. Holder oversikt med en app som heter myfitnesspal. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvilke hormoner går du på?

Anonymkode: 5f985...a33

P piller , husker ikke helt merke. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Veide litt over 55, 60 eller noe sånt, over 1 år siden. Veier nå 70 og er 163 cm høy. Inntar ca 1 900 kalorier eller 2000. Noen ganger mindre enn 2000. Holder oversikt med en app som heter myfitnesspal. Ts

Men synes det er vanskelig med sånne apper og telle kalorier osv, tror det blir feil til meg noen ganger. Vanskelig og holde oversikt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1900 kalorier og 163 høy? Selv er jeg 180 cm med trening ligger jeg inntak på rundt 1800-1900. Skal jeg slanke meg uten trening rundt 1400 - 1500. 

Med mindre du trener mye har du veldig begrenset underskudd 

Anonymkode: c0491...5dd

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke i kaloriunderskudd med 1900-2000 kcal. 

Men synes det er vanskelig med sånne apper og telle kalorier osv, tror det blir feil til meg noen ganger. Vanskelig og holde oversikt 

Hva er det du synes er vanskelig? Appen er laget for å telle og holde oversikt for deg.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare at magen min skal bli tynnere, resten ser jeg har blitt bedre ut i fra vektløftingen jeg gjør. Men magen er alt for stor, føler at all innsatsen jeg gjør ikke gir noe virkning. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare at magen min skal bli tynnere, resten ser jeg har blitt bedre ut i fra vektløftingen jeg gjør. Men magen er alt for stor, føler at all innsatsen jeg gjør ikke gir noe virkning. Ts

Det er fordi mye av innsatsen din ikke har noen effekt. Du må i kaloriunderskudd for å gå ned i vekt, og når du går ned i vekt, blir magen også mindre.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er ikke i kaloriunderskudd med 1900-2000 kcal. 

Hva er det du synes er vanskelig? Appen er laget for å telle og holde oversikt for deg.

Det står på appen at jeg skal ha 1 780 kalorier hver dag men det blir mere noen ganger. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står på appen at jeg skal ha 1 780 kalorier hver dag men det blir mere noen ganger. Ts

Du vil gå veldig sakte ned med 1780 kcal/dag. Hvilket mål har du satt for å få det tallet?

Hvorfor blir det mer enn det?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi mye av innsatsen din ikke har noen effekt. Du må i kaloriunderskudd for å gå ned i vekt, og når du går ned i vekt, blir magen også mindre.

Det står jeg skal ha 1 780 kalorier hver dag hvis jeg vil bli 65 kg, det er målet foreløpig. Men vet ikke hva jeg skal spise som metter meg og hvor ofte jeg bør spise for å få det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er omtrent like høy som meg og jeg gikk ikke ned i vekt før jeg var nede på 1500 kalorier. Tre te 3-5 ganger i uken. Gikk opp to kilo de første ukene. Var nok bare vann musklene hadde samlet på siden jeg ikke hadde trent styrke tidligere 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil gå veldig sakte ned med 1780 kcal/dag. Hvilket mål har du satt for å få det tallet?

Hvorfor blir det mer enn det?

at jeg skal bli 65 kg. Fordi jeg spiser en del måltid som inneholder mye kalorier tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jessic_a skrev (2 minutter siden):

Du er omtrent like høy som meg og jeg gikk ikke ned i vekt før jeg var nede på 1500 kalorier. Tre te 3-5 ganger i uken. Gikk opp to kilo de første ukene. Var nok bare vann musklene hadde samlet på siden jeg ikke hadde trent styrke tidligere 

Hva spiste du og hvor mye spiste du når du var nede på 1500 kalorier? Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står jeg skal ha 1 780 kalorier hver dag hvis jeg vil bli 65 kg, det er målet foreløpig. Men vet ikke hva jeg skal spise som metter meg og hvor ofte jeg bør spise for å få det

Men du må også svare på hvor fort du vil ned de fem kiloene. Med 1780 kalorier kan det ta et år, liksom.

Hva som metter deg vet du vel best selv? Hvor ofte du skal spise, bestemmer du.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...