Gå til innhold

Helt ærlig, hvor ofte vasker og ordner du deg og ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte vasker du badet eller kjøkken, skifter på seng eller klær, dusjer og vasker håret?

Jeg dusjer hver gang jeg skal ut, men om jeg bare skal være hjemme et par dager og chille i sofaen så stresser jeg ikke med å dusje og stelle meg, da kan det gå en dag imellom. Det kan bli rot rundt meg, men har som hovedregel å støvsuge et par ganger i uka fast og når det trengs. Vasking sklir litt ut, men do og bad 1-2 ganger i uka og doen er alltid ren. Sengetøy er verre med, slappfisk, men jeg prøver hver 3 uke eller hver 14 dag.

Dere?

Anonymkode: 04975...a9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dusjer hver dag fordi jeg trener hver dag. Rydder alt på plass så det ikke blir rot. Vasker 1 gang per uke, kjøkkenbenk etter bruk, sengetøy hver 14.dag. 

Anonymkode: 9fd54...ba2

Skrevet

Jeg dusjer hver dag fordi jeg trener hver dag. Vasker klær hver dag, går en del klesvask når vi er fire i husholdningen. Vasker sengetøy hver uke, samt badene. Kjøkkenet tar jeg over når det er synlig skittent, og det samme gjelder gulvene/sofaene/overflatene. Har 250 kvm i huset, så orker ikke holde det perfekt hele tiden. Men de gangene vi har uanmeldt besøk, får jeg høre at vi har det utrolig ryddig og rent. Tenker nok at min standard kanskje er bittelitt høyere enn andres, uten at jeg legger noe positivt eller negativt i det.

Anonymkode: 7f97d...4f7

Skrevet

Flink med å vaske meg selv, men leiligheten derimot....Nope 😕

Anonymkode: 83a2d...238

• Liker 3
Skrevet

Dusjer hver dag. Støvsuger ofte flere ganger hver dag. Vasker klær hver dag. Vasker vasken på badet nesten daglig. Doen minst en gang per uke. Vask av dusjen kan det gå 14 dager i mellom. Kjøkkenet tas flere ganger per dag. Sengetøy er fast hver 14. Dag. 

Anonymkode: 19644...0f8

Skrevet

Dusjer 4-7 ganger i uka, klesvask varierer og vasker leiligheten hver uke.

Anonymkode: b40d5...7aa

Skrevet

Dusjer hver dag når jeg skal ut, hvis jeg bare skal være hjemme kan det hende jeg ikke dusjer en dag. Vasker bad en gang i uka, kjøkken ved behov. Støvsuger eller mopper ved behov, 1-2 uker i mellom. Skifter sengetøy annenhver uke. 

Anonymkode: 44cfb...3dc

Skrevet

Dusjer hver morgen, og vasker hår annenhver dag. Passer på at doen og benk/vask/speil altid ser ok ut. Tørker over benker/ovn/vask på kjøkken blir tørket av etter matlaging, og tørker over spisebord etter bruk. Skifter sengetøy annenhver uke. Vasker/støvsuger huset etter behov, men ikke noe storrengjøring hver uke, nei. 

Anonymkode: 5b5e1...f9e

• Liker 1
Skrevet

Alt etter behov. Jeg svetter lite, og dusjer gjerne kroppen annenhver dag, og håret litt sjeldnere. Er jeg i forhold dusjer jeg kroppen hver dag. 

Alt annet vasker jeg ved behov. Vasker aldri hele badet på en gang, men hvis jeg begynner å se antydning til kalk på dusjen, vasker jeg den. Vasker oppi doen jevnlig og hele doen en gang hver andre uke. Jeg bor alene. Da jeg var i forhold vasket jeg oftere fordi flere brukte badet og det dermed ble fortere skittent.

Anonymkode: ef9a1...8c0

Skrevet

Dusjer hver dag etter jobb. Jobber jeg ikke dusjer jeg ca annenhver dag. Klipper også neglene ofte og steller føttene/tar på neglelakk.

Støvsuger både gulv og bord flere ganger i uken, samler seg fort mye rusk. Støvmopp er er det min mor som gjør, etter vi har hatt mye besøk eller som rutine hver søndag. Har også en liten hund jeg vasker hver dag, som oftest bare labber og under magen.

Badekar, håndtak osv går jeg over med en klut med zalo ganske ofte.

Anonymkode: 322c2...f0f

Skrevet

Har som mål å bli flinkere til å vaske sengetøy! Er singel og dusjer hver dag, men bytter på senga for sjeldent.. kanskje 1 gang i mnd. Men nå er alt hivd i vask og skal begynne å vaske kanskje hver uke eller Max hver 14 dag.

Skrevet

Dusjer en gang i uka, samme med tannpuss. Bytter sengetøy annenhver måned kanskje. Husker ikke sist jeg vaska gulvet og støvsugde. Men rydder litt sånnat det ser tålelig greit ut. Needless to say, jeg sliter med sykdom. Både fysisk og psykisk. Jeg greier ikke rett og slett, uansett hvor mye jeg hater å leve sånn her.

Anonymkode: 4edef...276

Skrevet

Jeg dusjer 1-2 ganger daglig. 
Vi støvsuger annenhver dag og vasker gulvet 2 ganger i uken.
bytter sengetøy 1 gang i uken. 
klesvask annenhver dag.
oppvask hver dag.

Fordeles på meg og samboer selvom henne er litt flinkere i huset enn meg. 

Anonymkode: 280fa...270

Skrevet

Jeg er ikke noen house wife, for å si det sånn! 🥴

Anonymkode: ea8a5...628

Skrevet

Hvordan er bosituasjonen din ts? Jeg opplevde at det ble mye artigere å ordne og vaske når jeg kjøpte meg leilighet. Poenget er: kjøp fint sengetøy, noen planter og kanskje noe nye møbler om du har mulighet, og virkelig føl på hvor godt det er å ha et hjem man elsker.

Jeg elsker Høie.no og har sengesett og dyne derfra. Hverdagsluksus 🤍

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Dusjer en gang i uka, samme med tannpuss. Bytter sengetøy annenhver måned kanskje. Husker ikke sist jeg vaska gulvet og støvsugde. Men rydder litt sånnat det ser tålelig greit ut. Needless to say, jeg sliter med sykdom. Både fysisk og psykisk. Jeg greier ikke rett og slett, uansett hvor mye jeg hater å leve sånn her.

Anonymkode: 4edef...276

Vet hvordan det er å slite psykisk og ikke orke å dusje. Men det er kanskje da man trenger det aller mest, å ta vare på seg selv. Du føler deg sikkert mye bedre etter du dusjer den ene gangen i uka? Prøv å ta en dusj hver dag så hjelper det sikkert litt på hvordan du føler deg. Smør deg inn i en god body lotion. Bestill deg en fresh morgenkåpe. Å ta vare på seg selv er bud nr 1. Du fortjener det!

Skrevet

Bad - 1-2 ganger i uka

Kjøkken - løpende, takler virkelig ikke matsøl eller skitne glass på benken

Skifter på seng - hver søndag

Klær - alt for ofte

Dusjer -1-3 ganger daglig (hver morgen, hver gang jeg har trent, kveld om det har vært en hektisk dag) 

Anonymkode: 68fc2...92b

• 3 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Gensere bruker jeg tre til fire dager, bukser kanskje en uke, t-skjorter og truser byttes daglig. Bruker alltid to par sokker, innerste byttes daglig, paret utenpå to til tre dager. Sengetøy byttes hver uke, bad og kjøkken vaskes ikke fast, men når det trengs, og det er kanskje to uker mellom hver gang på badet, kjøkkenet tas benk og komfyr daglig, gulvet en til to ganger i uka, litt etter hva som lages av mat. Støvsuger stue annenhver uke. Jeg bor alene, så begrenset hvor mye jeg klarer å støve til og møkke til. 

Anonymkode: 3f5e0...f10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...