Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har vært veldig uheldig og har hatt to dødsfall på to uker. Jeg er lærling og har hørt at læretiden min blir forlenget hvis jeg blir borte  over en måned. Den andre begravelsen er en stykke unna og jeg må reise. Koronatidene gjør dette enda mye vanskeligere. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg er i en vanskelig situasjon. Jeg har ingen valg og samtidig så har jeg ikke lyst til at lærekontrakten min blir forlenget. 😔

Blir læretiden forlenget? Det er ikke noe krav på forlengelse har jeg også hørt. 

Takker for alle svar

Anonymkode: c997a...0e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på bedriften. Ei venninne av meg var lærling i kommunen som helsefagarbeider og var mye sykmeldt, så hun fikk utvidelse på noen måneder. En lærling i bedriften hvor jeg jobber derimot, var sykmeldt ca halve læretiden til sammen, men fikk ta fagprøven til vanlig tid pga sløvhet i bedriften.

Anonymkode: 3dfc5...206

Skrevet

Foreslår at du tar en prat med din instruktør/sjef og hører med hen. Føler du deg trygg på faget og at du kan bestå fagprøven trenger du nok ikke å forlenge læretiden. De har veier rundt det😊 Var selv lærling med en som var sykemeldt i 2 måneder, men han fikk ta fagprøven til vanlig tid uten forlenget kontrakt (offentlig).

Anonymkode: fe133...44c

Skrevet

Tror ikke det har noen å si. Læretiden er to år, så om du går glipp av noen en uke eller 2 pga. en eller flere begravelser tror jeg arbeidsgiver har forståelse for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...