Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste nettopp en tråd hvor en jurist hadde 550.000 i startlønn. Er det normalt? Hva hadde du? Gjerne spesifiser om du jobber privat, kommunalt eller statlig. 

Anonymkode: 1e8a5...228

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk 460 000 i en liten kommune for fem år siden. Det var veldig lavt, og har mer i dag etter å ha byttet jobb. 

Anonymkode: abafa...8b7

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Leste nettopp en tråd hvor en jurist hadde 550.000 i startlønn. Er det normalt? Hva hadde du? Gjerne spesifiser om du jobber privat, kommunalt eller statlig. 

Anonymkode: 1e8a5...228

Fikk 535K i våres. Kommunalt.

Anonymkode: 70fb2...64f

Skrevet

560k inkl. 100 timer overtid første året ute i jobb i 2020. Forretningsadvokatfirma i Oslo.

Anonymkode: 726f3...4ac

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

560k inkl. 100 timer overtid første året ute i jobb i 2020. Forretningsadvokatfirma i Oslo.

Tjener advokatfullmektiger i Oslo så lite...? Wow. Glad jeg aldri har vært interessert i den retningen!

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tjener advokatfullmektiger i Oslo så lite...? Wow. Glad jeg aldri har vært interessert i den retningen!

Ja, Guri land så lite i startlønn altså.. 

🙄

Anonymkode: aef8b...47a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, Guri land så lite i startlønn altså.. 

🙄

Anonymkode: aef8b...47a

560K inkl 100 t overtid er lite for en advokatfullmektig, når jeg fikk 535K som juridisk rådgiver. Man sitter ikke på rævva og drikker kaffe i et forretningsadvokatfirma i Oslo altså, noe man fint kan gjøre og få jobben unnagjort i kommunal sektor.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Advokatfullmektiger tjener ofte ikke så mye, pengene kommer den dagen man blir advokat.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Advokatfullmektiger tjener ofte ikke så mye, pengene kommer den dagen man blir advokat.

Vi tjener ganske mye på overtidsbetalt, fordi vi, sammenlignet med feks politiadvokatene, har full adgang til dette mens de i stor utstrekning må forholde seg til en flexordning. Det vil si at de har rett til å ta fri ved overtid, men det er lite rom i budsjettet for overtidsbetalt. Jeg har noen venninner som sier at de har 200 timer flextid nå, men i realiteten er det liten mulighet til å ta den ut pga sprengt ressurskapasitet og målsetninger om å påtaleavgjøre i en utstrekning som gjør at de når deres interne mål. I tillegg kan man hos forretningsadvokatfirmaene rykke opp internt mye tidligere som advokat enn man rekker å få bevilgninger og det er i stor utstrekning mulighet til å snakke med HR om lønnsforhøyelse svært tidlig. Veldig flotte goder på jobb også med frokost, lunsj og middag for en liten sum av lønnen, samt adgang til treningssenter. For å være ærlig så syntes jeg det er mer enn nok som startslønn som nyutdannet  og hverdagen går mer enn nok rundt 🙂  Forskjellene på årslønnen er ikke veldig store på papiret ved nyansettelse, men forretningsadvokatfullmektigene drar seg lønnsmessig ifra mange offentlige stillinger raskt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...