AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #1 Skrevet 15. desember 2020 Leste nettopp en tråd hvor en jurist hadde 550.000 i startlønn. Er det normalt? Hva hadde du? Gjerne spesifiser om du jobber privat, kommunalt eller statlig. Anonymkode: 1e8a5...228
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #2 Skrevet 15. desember 2020 Jeg fikk 460 000 i en liten kommune for fem år siden. Det var veldig lavt, og har mer i dag etter å ha byttet jobb. Anonymkode: abafa...8b7
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #3 Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Leste nettopp en tråd hvor en jurist hadde 550.000 i startlønn. Er det normalt? Hva hadde du? Gjerne spesifiser om du jobber privat, kommunalt eller statlig. Anonymkode: 1e8a5...228 Fikk 535K i våres. Kommunalt. Anonymkode: 70fb2...64f
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #4 Skrevet 15. desember 2020 560k inkl. 100 timer overtid første året ute i jobb i 2020. Forretningsadvokatfirma i Oslo. Anonymkode: 726f3...4ac
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #5 Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 560k inkl. 100 timer overtid første året ute i jobb i 2020. Forretningsadvokatfirma i Oslo. Anonymkode: 726f3...4ac Tjener advokatfullmektiger i Oslo så lite...? Wow. Glad jeg aldri har vært interessert i den retningen! Anonymkode: 70fb2...64f
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #6 Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tjener advokatfullmektiger i Oslo så lite...? Wow. Glad jeg aldri har vært interessert i den retningen! Anonymkode: 70fb2...64f Ja, Guri land så lite i startlønn altså.. 🙄 Anonymkode: aef8b...47a 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #7 Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, Guri land så lite i startlønn altså.. 🙄 Anonymkode: aef8b...47a 560K inkl 100 t overtid er lite for en advokatfullmektig, når jeg fikk 535K som juridisk rådgiver. Man sitter ikke på rævva og drikker kaffe i et forretningsadvokatfirma i Oslo altså, noe man fint kan gjøre og få jobben unnagjort i kommunal sektor. Anonymkode: 70fb2...64f
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #8 Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Tjener advokatfullmektiger i Oslo så lite...? Wow. Glad jeg aldri har vært interessert i den retningen! Anonymkode: 70fb2...64f Advokatfullmektiger tjener ofte ikke så mye, pengene kommer den dagen man blir advokat. Anonymkode: abafa...8b7 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #9 Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Advokatfullmektiger tjener ofte ikke så mye, pengene kommer den dagen man blir advokat. Anonymkode: abafa...8b7 Vi tjener ganske mye på overtidsbetalt, fordi vi, sammenlignet med feks politiadvokatene, har full adgang til dette mens de i stor utstrekning må forholde seg til en flexordning. Det vil si at de har rett til å ta fri ved overtid, men det er lite rom i budsjettet for overtidsbetalt. Jeg har noen venninner som sier at de har 200 timer flextid nå, men i realiteten er det liten mulighet til å ta den ut pga sprengt ressurskapasitet og målsetninger om å påtaleavgjøre i en utstrekning som gjør at de når deres interne mål. I tillegg kan man hos forretningsadvokatfirmaene rykke opp internt mye tidligere som advokat enn man rekker å få bevilgninger og det er i stor utstrekning mulighet til å snakke med HR om lønnsforhøyelse svært tidlig. Veldig flotte goder på jobb også med frokost, lunsj og middag for en liten sum av lønnen, samt adgang til treningssenter. For å være ærlig så syntes jeg det er mer enn nok som startslønn som nyutdannet og hverdagen går mer enn nok rundt 🙂 Forskjellene på årslønnen er ikke veldig store på papiret ved nyansettelse, men forretningsadvokatfullmektigene drar seg lønnsmessig ifra mange offentlige stillinger raskt. Anonymkode: 726f3...4ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå