Gå til innhold

Lang syklus, hvordan beregne hvilken uke jeg er i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! 

Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid, og er veldig glad selv om det er tidlig ❤️

Jeg har hatt veldig lange og uregelmessige sykluser, men de to siste syklusene har vært ca 36 dager. 

Jeg hadde mensen fra 7. til 14. november, EL 29. november, og testet positivt 12. desember. Fikk da 2-3 på CB digital. 

Når jeg legger inn alt dette i ulike apper eller online terminkalkulator, så får jeg veldig ulike svar. Sikkert fordi noen går utifra 28 dagers syklus, noen fra mens og noen fra EL. 

Kan det stemme at jeg er 4+2? 

Det er ikke det at det er så farlig altså, det er jo veldig tidlig og dessverre kan jo mye skje enda. Men man blir jo nysgjerrig 😊 og har litt lyst til å bestille TUL, men da er det jo greit å vite så nærme som mulig hvor langt jeg er på vei.  Er veldig redd for SA (som alle sikkert er), og forrige svangerskap klarte jeg ikke å glede meg før etter ultralyd... 

Så om noen er veldig gode på syklusregning, og vil være så snill og hjelpe meg litt, så blir jeg glad 😊

Videoannonse
Annonse
Gjest 123 eller noe
Skrevet

Er det ikke 5 uker nå da? + 3? siden de regner fra første dag av siste mens? Eller er jeg helt ute på viddene nå? Gratulerer uansett :) Så koselig nyhet å få rett før jul ❤️ 

Skrevet

Du har regnet rett etter min mening :) Når du vet EL og sykluslengde så sier terminkalkulatoren at du er 4+2 i dag. Altså er du i gang med din 5. svangerskapsuke.

Skrevet
skruttveig skrev (1 time siden):

Er det ikke 5 uker nå da? + 3? siden de regner fra første dag av siste mens? Eller er jeg helt ute på viddene nå? Gratulerer uansett :) Så koselig nyhet å få rett før jul ❤️ 

Tusen takk ❤️ veldig koselig 😊 håper bare den klamrer seg fast 🤞Noen apper sier det samme som deg, men jeg tror det blir feil iom jeg har så sein EL/lang syklus. Vet ikke om man kan regne fra mens lenger da..., 🤔 Så jeg tror det er litt kortere?  

Skrevet
Amatariel skrev (1 time siden):

Du har regnet rett etter min mening :) Når du vet EL og sykluslengde så sier terminkalkulatoren at du er 4+2 i dag. Altså er du i gang med din 5. svangerskapsuke.

Takk for svar 😊 Ja, tror jeg må ta utgangspunkt i EL, i og med alt annet er litt varierende... Tenkte kanskje bestille UL rundt uke 7 eller 8, er det for tidlig? Har litt skrekk for å ha abortert uten å vite det. 

Skrevet

4+2 virker fornuftig for å få en mer nøyaktig termindato ja. 

Anonymkode: c1fe1...fff

• Liker 1
Skrevet
Pinto2013 skrev (1 time siden):

Takk for svar 😊 Ja, tror jeg må ta utgangspunkt i EL, i og med alt annet er litt varierende... Tenkte kanskje bestille UL rundt uke 7 eller 8, er det for tidlig? Har litt skrekk for å ha abortert uten å vite det. 

Kommer litt an på hva du er ute etter. Om du "bare" ønsker å se liv, altså hjertebank, så kan man dra på UL i uke 6-7. Jeg pleier nå å vente til uke 8-9 fordi den er større da og man ser litt mer. Uti uke 9 ser den ut som en liten bamsemums 💕

• Liker 1
Skrevet

Okei, tusen takk ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...