AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #1 Skrevet 15. desember 2020 Hvis det kommer en bekymringsmelding, hvor lang tid ta det før foreldrene blir kalt inn til møte (hvis det faktisk er snakk om noe som er litt alvorlig, ikke at barnet legger seg kl 22 og ikke kl 21 slik som resten av klassekameratene). Og får de lese hele bekymringsmeldingen? Anonymkode: 3a185...760
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #2 Skrevet 15. desember 2020 Vi fikk møte samme dag som de tok samtale med barnet uvarslet i barnehagen. Anonymkode: b6712...4f6
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #3 Skrevet 15. desember 2020 Hvis det er litt alvorlig (hva du enn legger i det) og den som har meldt har informert foreldre om at melding sendes, ca 1-2 uker. Hvis det er vold/seksuelle overgrep/akutt kan det være på dagen eller også 1-2 uker fordi det kan kreve involvering av politi, skole, bhg. Du får lese hele bekymringsmeldingen på møte. Anonymkode: def2f...b22
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #4 Skrevet 15. desember 2020 Da de fikk en helt vill bekymringsmelding ringte de meg og forlangte at jeg dro fra jobb og kom på møte med det samme. Undersøkelsene viste selvfølgelig at alt var i orden og saken ble avsluttet uten tiltak. Anonymkode: 17e30...169
Gjest Skrevet 15. desember 2020 #5 Skrevet 15. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da de fikk en helt vill bekymringsmelding ringte de meg og forlangte at jeg dro fra jobb og kom på møte med det samme. Undersøkelsene viste selvfølgelig at alt var i orden og saken ble avsluttet uten tiltak. Anonymkode: 17e30...169 Opplevde du det som forståelig at de tok bekymringsmeldingen så seriøst, eller mener du fra et så objektivt standpunkt som mulig at de burde kunne ha gjort undersøkelser før de hasteinnkalte deg på denne måten? Jeg er bare nysgjerrig på din opplevelse, skal ikke komme med noen som helst kritikk av hvordan du følte det altså. Endret 15. desember 2020 av Gjest
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #6 Skrevet 15. desember 2020 Skallebank skrev (Akkurat nå): Opplevde du det som forståelig at de tok bekymringsmeldingen så seriøst, eller mener du fra et så objektivt standpunkt som mulig at de burde kunne ha gjort undersøkelser før de hasteinnkalte deg på denne måten? Det er forståelig at de tok det alvorlig siden den som meldte sendte meldingen hadde en offentlig stilling og sendte meldingen som det og ikke som privatperson. Barnevernet kunne jo ikke ane at vedkommende ikke kjent verken meg eller barna, men kun hadde hørt på ville fantasihistorier fra min svært bitre eksmann. Anonymkode: 17e30...169
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå