Gå til innhold

Tips til aktiviterer med 4-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger sårt tips til aktiviteter vi kan gjøre med 4-åringen her hjemme

Ute regner det dagen lang, svømmehall og andre tilbud er stengt pga. korona og vi har tegnet, malt og bygget lego i ukesvis nå
De siste dagene har det blitt litt for mye skjermtid, og jeg håper derfor noen kan komme med ideer jeg kanskje ikke har tenkt på?? :) 

Anonymkode: 6e893...4a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bake pepperkaker? Kakemenn? Pynte de? 

4åringen her er glad i å leke rollespill med lekene sine. Vi maler. Har og begynt å interessere seg for brettspill (ludo, diamanten, ett spørrespill). 

Han liker og godt å spille ps4 og Nintendo. Han elsker spyro, Lego undercover og mario kart. 

Anonymkode: bdfea...5a5

Skrevet

Plastelina/modelleire er gøy.

Saks og gamle ukeblad/reklame/tegneserier å klippe i. Lim på ark og lag bilder.

Garnnøste/hyssing og lag edderkoppspinn/hinderløype over hele stua. (Obs - alltid under oppsyn)

Lommelykt, og reflekser. Slå av lyset og bruk bare lommelykt inne. Kjempespennende!

’Gulvet er lava’ - ikke lov å tråkke på gulvet, bruk puter/tepper/møbler.

Anonymkode: 38b89...fcb

Skrevet

Er dere hjemme hele dagen? Eller er det på ettermiddagen du trenger tips til? Min fireåring liker å lese bøker, klippe og lage juleting (rulle lys f.eks). Ellers kan man farge og forme marsipan, lage sjokoladeboller (sånne med puffet ris) eller havreflarn, hjelpe med å lage middag, leke ute i vannpyttene. 

Anonymkode: d276f...fed

Skrevet

Vi har laget paradis inne (hoppe paradis), med fargerike tråder og teip. Bowling med tomflasker 😊

Anonymkode: dc8a9...962

Skrevet

Lag en julelenke, det krever bare (glans)papir og lim.  Den kan henges andre steder enn på juletreet, hvis den ikke passer der. 

Marsipanfigurer og julekaker som skal formes og pyntes, slik du får tips om ovenfor, er også en god idé.  

Skrevet

Tusen takk for mange gode forslag :) Da har vi litt vi kan ta oss til etter barnehagen i kveld! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er dere hjemme hele dagen? Eller er det på ettermiddagen du trenger tips til? Min fireåring liker å lese bøker, klippe og lage juleting (rulle lys f.eks). Ellers kan man farge og forme marsipan, lage sjokoladeboller (sånne med puffet ris) eller havreflarn, hjelpe med å lage middag, leke ute i vannpyttene. 

Anonymkode: d276f...fed

I ukedagene etter barnehagen! Helgene er enklere å fylle med ting å gjøre
Vanligvis er vi ofte ute å leker, men med snart 6 uker regnvær frister det lite å gå ut hver kveld

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...