Gå til innhold

Sliter med lunsjmåltidet, er det noen som har tips til hjemmelaget lunsjgrøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vi holder på med å få mini til å spise skive til lunsj. Men det faller ikke i smak, og det er kun ett par smuler som går ned. Det tilbys også diverse frukt, men det er heller ikke mange munnfyllene som blir spist. 

Vi har sluttet med pupp i "arbeidstiden" i samråd med hs da jeg begynner på jobb nå. Mini er 9mnd. Vi prøver først med skive en god stund før jeg finner litt frukt, så ender det opp med at jeg finner disse lunsjgrøtene med frukt og bær for noe må jo spises. 

Derfor lurer jeg på om noen her hat gode oppskrifter på hjemmelaget grøt med frukt og bær til lunsj? Er redd det blir for usunt å bare gi de på pose? All tips mottas med stoort takk 😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kok grøt på havremel eller hirsemel, evt en blanding. Tilsett litt smør for fett. 

Lag fruktpuré av epler, pærer, svisker, dadler, osv. Frys ned i terninger. 

Tilsett en terning fruktmos til en porsjon grøt. 

Evt så kan du lage blanding av fruktmos og grøt før du fryser ned i små porsjoner. 

Her var eple/daddel (med bittelitt kanel), eple/pære og sviske favorittene. 

Edit: glemte å skrive at fruktpureene ble servert i grøten, enten rørt inn eller som "topping".

Endret av Kicki_90
  • Liker 1
Skrevet

Innholdet i "poser" er stort sett mel, som også selges i poser. Forskjellen er at en mindre pose kan selges med høyere fortjeneste.

Oppskriften er enkel: Kok opp vann/melk, ha i mel, rør ut klumper.

Fruktpuré er godt, grøt er godt. Kanskje blandingen av frukt og melmat oppleves litt "ekkelt"?

Anonymkode: 8fda5...7b5

Skrevet

Jeg liker å tilsette ca. 1 ts kardemomme når jeg lager havregrøt til meg selv. Blir sikkert godt i babygrøt også😊

2D0852D6-5B0B-42BA-A620-62373C5B2E2A.png

C3999B7A-D8A7-4A1F-A129-EDD5DAED68E6.png

D8142B73-1F35-47A1-871F-26E084AAEC90.png

A8633F11-DBA5-4ACF-9CFA-4FDC5697850F.png

Anonymkode: ae58c...eea

• Liker 1
Skrevet

Takk for forslag! 😊 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...