Gå til innhold

Når kan jeg starte testing med Babyplan?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som tester med Babyplan sine graviditetstester, hvor tidlig tar dere testen? Jeg fikk en pakke med 15 tester i posten nå, og skal starte testingen rett etter helga. Men hvor mange dager DPO gir denne testen utslag, om man er gravid? 

Anonymkode: b50b9...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk utslag på babyplan når jeg var 9 dpo. Men mulig jeg hadde El tidligere enn antatt. 

Anonymkode: 8e332...b74

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Fikk utslag på babyplan når jeg var 9 dpo. Men mulig jeg hadde El tidligere enn antatt. 

Anonymkode: 8e332...b74

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.12.2020 den 11.53):

Dere som tester med Babyplan sine graviditetstester, hvor tidlig tar dere testen? Jeg fikk en pakke med 15 tester i posten nå, og skal starte testingen rett etter helga. Men hvor mange dager DPO gir denne testen utslag, om man er gravid? 

Er det tidlig test? Fikl positiv 10 dpo

Anonymkode: 27f31...4c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått positiv test med babyplan sine 9 og 10 dpo. Da har de vært så svakt positive at mannen min har slitt med å se det. Jeg derimot skimtet strek og de etterfølgende dagene ble det veldig tydelig også for han. Lykke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil for øvrig nevne at jeg ikke liker tidlig testene. Det slo ut med helt svak strek først på de vanlige testene hos meg og tidlig testene slo det ikke ut på før senere (men viste da sterkere strek enn de vanlige). Veldig rart opplegg, og jeg skulle egentlig klage til de men så langt kom jeg aldri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lille-sjøstjerne skrev (1 minutt siden):

Jeg vil for øvrig nevne at jeg ikke liker tidlig testene. Det slo ut med helt svak strek først på de vanlige testene hos meg og tidlig testene slo det ikke ut på før senere (men viste da sterkere strek enn de vanlige). Veldig rart opplegg, og jeg skulle egentlig klage til de men så langt kom jeg aldri. 

Har hørt det samme fra andre! Virker nesten som lureri! Dyrere er vel de tidligtestene også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Har hørt det samme fra andre! Virker nesten som lureri! Dyrere er vel de tidligtestene også....

Ja for min del fremstår det som 100% lureri. Eventuelt at de rett og slett ikke er klar over hvor dårlige de er selv. Kanskje jeg skal sende de en tilbakemelding nå bare for å gjøre de klar over det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lille-sjøstjerne skrev (2 timer siden):

Dette var nytt for meg! Og jeg som akkurat har bestilt en hel haug med påfyll :hakeslepp: Hva bruker dere i stede? De "vanlige" fra Babyplan, eller annet merke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snølilje skrev (16 minutter siden):

Dette var nytt for meg! Og jeg som akkurat har bestilt en hel haug med påfyll :hakeslepp: Hva bruker dere i stede? De "vanlige" fra Babyplan, eller annet merke? 

De vanlige fra Babyplan er etter min mening de beste strimlene. Som er det vi hardcore-testere bruker fordi vi tester tidlig og ofte. Men i det øyeblikket jeg kanskje skimter noe på en sånn strimmel så går jeg over til andre merker, som Clearblue og First Response.

Var det de early-testene til BP du hadde kjøpt en hel haug av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker "min kalender" appen, og der viser det tydlig hvilken dag du skal begynne og teste 🙂 da følger den din syklus 🙂

Anonymkode: a9def...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (12 minutter siden):

De vanlige fra Babyplan er etter min mening de beste strimlene. Som er det vi hardcore-testere bruker fordi vi tester tidlig og ofte. Men i det øyeblikket jeg kanskje skimter noe på en sånn strimmel så går jeg over til andre merker, som Clearblue og First Response.

Var det de early-testene til BP du hadde kjøpt en hel haug av?

Haha, ja :overrasket: Alltid brukt de og tenkt at jeg går over på Clearblue når jeg spotter en strek. Men så heldig har jeg foreløpig ikke vært igjennom denne lange prøveperioden :cry3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snølilje skrev (8 minutter siden):

Haha, ja :overrasket: Alltid brukt de og tenkt at jeg går over på Clearblue når jeg spotter en strek. Men så heldig har jeg foreløpig ikke vært igjennom denne lange prøveperioden :cry3:

Altså, de fungerer jo, men ikke noe tidligere enn annonseringen skal kunne tilsi. Så de er liksom ikke verdt de ekstra pengene. Så da er det rimeligere å kjøpe vanlige BP-strimpler. Blir mest en prinsippsak, der jeg kanskje vurdert å sende dem tilbake og bedt om de andre heller.

Satser på at du får se to streker om ikke alt for lenge :klem:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt de vanlige testene fra BP, ikke tidlige tester. Venter utålmodig på at jeg kan begynne å teste! I følge appen jeg bruker, er jeg bare 5 dpo enda, selv følte jeg at jeg hadde eggløsning før det, så kanskje 9 dpo om jeg har rett da 😛 

Må testene tas om morgenen, eller kan de tas uansett på døgnet?

TS 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har kjøpt de vanlige testene fra BP, ikke tidlige tester. Venter utålmodig på at jeg kan begynne å teste! I følge appen jeg bruker, er jeg bare 5 dpo enda, selv følte jeg at jeg hadde eggløsning før det, så kanskje 9 dpo om jeg har rett da 😛 

TS 

Spennende! Jeg er selv 7 dpo nå, så bare to dager foran deg (eller bak deg, om appen din tar feil)

Før IKM så må nestene tas på morgenurin. Viktig! Joda, de kaaan slå ut positivt senere på dagen også, men da er det viktig at det er konsentrert urin (at man ikke har gått på do på lenge og drukket lite). Men høyst antagelig blir testen negativ uansett da. Så best å holde seg til morgenurin tidlig.

Endret av Amatariel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS 

Jeg tar de med en gang jeg våkner om morgen. Når den begynner å bli sterk tar jeg den også på ettermiddagen 🙂

Lurt å ta den noen timer siden sist du var på do 🙂

Anonymkode: a9def...05b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (18 timer siden):

Spennende! Jeg er selv 7 dpo nå, så bare to dager foran deg (eller bak deg, om appen din tar feil)

Før IKM så må nestene tas på morgenurin. Viktig! Joda, de kaaan slå ut positivt senere på dagen også, men da er det viktig at det er konsentrert urin (at man ikke har gått på do på lenge og drukket lite). Men høyst antagelig blir testen negativ uansett da. Så best å holde seg til morgenurin tidlig.

Ja, veldig spennende! :) Jeg venter til neste uke med å starte testingen, mister så fort motet når jeg får tidlig negative tester..

Lykke til til deg, artig at vi skal teste samtidig ;)

TS 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos tidlig/vanlig test; jeg har testet ut Ovitrelle nå, og har brukt begge testene et par ganger for å se forskjellen. Og det har ikke vært noen.. Første bilde er fra 1DPO (to dager etter Ovitrelle), andre bilde er fra i dag, 7DPO. Ser veldig svak strek på begge. Har også tatt blodprøve i dag, blir spennende å se hva HCG faktisk ligger på for å gi det utslaget!

Anonymkode: 1ac38...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...