Troyamin Skrevet 15. desember 2020 #1 Skrevet 15. desember 2020 Er det noen som har erfaring med dyrekiropraktor? Jeg har tidligere gått til dyrekiropraktor ved justering i rygg etter skade i fot, noe som gav utslag i skjev belastning. Jeg vurderer nå å ta en årlig sjekk hos dyrekiropraktor i tillegg til den årlige sjekken hos veterinæren. Hunden er snart seks år og frisk. Vet ikke om det er nødvendig eller ikke? Er det noen som vil dele sine erfaringer hos dyrekiropraktor? 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #2 Skrevet 15. desember 2020 Ikke gjør det. Gi hunden din skikkelig veterinærhjelp når den trenger det. Kiropraktikk bør ingen benytte seg av, hverken dyr eller mennesker. Anonymkode: e37fa...14d 4
Troyamin Skrevet 15. desember 2020 Forfatter #3 Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Ikke gjør det. Gi hunden din skikkelig veterinærhjelp når den trenger det. Kiropraktikk bør ingen benytte seg av, hverken dyr eller mennesker. Anonymkode: e37fa...14d Hvorfor ikke?
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #4 Skrevet 15. desember 2020 Klappe hunden/katten kan man gjøre selv. Resten får dyrlege ta seg av Anonymkode: 79698...e42 1
Troyamin Skrevet 15. desember 2020 Forfatter #5 Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Klappe hunden/katten kan man gjøre selv. Resten får dyrlege ta seg av Anonymkode: 79698...e42 Nå gjør jo en kiropraktor litt mer enn klapping... 2
Chantielle Skrevet 15. desember 2020 #6 Skrevet 15. desember 2020 En litt eldre hund jeg hadde,tok behandlinger hos dyrekiropraktor. Vedkommende er også veterinær. Hunden hadde veldig godt utbytte av det,løsnet opp evt. 'låsninger',muskelspenninger mm. Hunden viste velvære under og etter behandling. 3
Arx Skrevet 15. desember 2020 #7 Skrevet 15. desember 2020 Min gamle gikk jevnlig til dyrlege med etterutdanning som kiropraktor. Hun hadde en gammel skade som gjorde at hun belastet seg litt skeivt, og fikk låsninger av det. Jeg vil absolutt anbefale å ha årlig sjekk hos kiro om du har mulighet. 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #8 Skrevet 15. desember 2020 Har god erfaring med osteopat. Kiropraktikk er et utskudd av osteopatien, og blir kritisert for å være for brutale, de bruker for mye manipulering ifølge osteopatene. Anonymkode: 5c668...407
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #9 Skrevet 15. desember 2020 Ellers mener jeg at det å gå til skjekker er tull, og koster bare penger. Gjør det aldri selv, hverken med meg selv eller dyr. Anonymkode: 5c668...407
Dropi Skrevet 15. desember 2020 #10 Skrevet 15. desember 2020 Min lille hund går fast til veterinærkiropraktor. Jeg merker på hunden min at kroppen er løsere, og hun litt mer energisk etter en behandling. Anbefaler det sterkt! Følg magefølelsen din 😄 2
Gjest Gaea Skrevet 15. desember 2020 #11 Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Klappe hunden/katten kan man gjøre selv. Resten får dyrlege ta seg av Anonymkode: 79698...e42 De fleste (alle?) som er sertifisert kiropraktor for dyr er veterinær i bunn. Fortsatt bare tull, de vet hva de holder på med ellers, men ikke dette? AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har god erfaring med osteopat. Kiropraktikk er et utskudd av osteopatien, og blir kritisert for å være for brutale, de bruker for mye manipulering ifølge osteopatene. Anonymkode: 5c668...407 Det vil de kanskje si, men ha i bakhodet at kiropraktor er en beskyttet tittel i Norge, og osteopati anses som alternativ medisin (på mennesker riktig nok). Jeg har vært mye borti begge deler, og den med mest utdannelse og kunnskap er nok i de fleste tilfeller veterinærer med videreutdanning innen kiropraktikk. Til TS - ikke dumt med en årlig sjekk. De aller fleste mennesker og dyr kan få skader eller vondter som påvirker kroppen og bevegelsesapparatet i løpet av et år. Ikke minst er ingen helt likesidige, man bruker gjerne kroppen både litt feil og litt forskjellig på hver side - da kan det være greit å bli bevisst på det (hvor det er verst), få tips om forebygging, gode øvelser mm. Bare pass deg for de som evt vil få deg med på langvarig, fast behandling om du ikke føler at behovet er der - det finnes en del som har behandling som en fast rutine (f.eks månedlig), som selvsagt ikke er skadelig, men neppe nødvendig for de som er rimelig velfungerende i hverdagen.
Troyamin Skrevet 15. desember 2020 Forfatter #12 Skrevet 15. desember 2020 Takk for gode innspill! Det blir til at jeg tar en telefon til dyrekiropraktoren i morgen. 😊 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #13 Skrevet 15. desember 2020 Er hunden frisk og uten symptomer er det ikke nødvendig å gå til kiro🙂 Anonymkode: 472d5...6b2 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #14 Skrevet 15. desember 2020 Troyamin skrev (4 minutter siden): Takk for gode innspill! Det blir til at jeg tar en telefon til dyrekiropraktoren i morgen. 😊 Min hund går til vedlikeholdsbehandling hos kiropraktor 2-3 ganger i året. Han har en ryggskade etter en ulykke. Behandlingene gjør at han ikke trenger smertestillende og har normal bevegelighet. Mitt råd er å være forsiktig med hvem dom får behandle hunden din. Her jeg bor har vi to å velge mellom, han ene er rett og slett for brutal og gjør for voldsom behandling for min hund. Jeg går aldri til han, men en annen som jobber på en helt annen måte. Om jeg måtte velge mellom han voldsomme eller ingenting, ville jeg valgt ingenting. Er det liv å spørre hvor du bor? Anonymkode: 844be...622 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #15 Skrevet 15. desember 2020 Jeg har ikke erfaring med kiropraktor på hund, men har brukt det på hest med veldig godt resultat. Alle som er kiropraktor på dyr har enten kiropraktor- eller veterinærutdannelse i bunn. Anonymkode: c6f77...094 1
Troyamin Skrevet 15. desember 2020 Forfatter #16 Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Min hund går til vedlikeholdsbehandling hos kiropraktor 2-3 ganger i året. Han har en ryggskade etter en ulykke. Behandlingene gjør at han ikke trenger smertestillende og har normal bevegelighet. Mitt råd er å være forsiktig med hvem dom får behandle hunden din. Her jeg bor har vi to å velge mellom, han ene er rett og slett for brutal og gjør for voldsom behandling for min hund. Jeg går aldri til han, men en annen som jobber på en helt annen måte. Om jeg måtte velge mellom han voldsomme eller ingenting, ville jeg valgt ingenting. Er det liv å spørre hvor du bor? Anonymkode: 844be...622 Har gått til Anicura i Sørlandsparken tidligere. Stein Ibanez. 2
Perelandra Skrevet 19. desember 2020 #17 Skrevet 19. desember 2020 Tråden er ryddet for injurierende innhold, ryktespredning og svar til dette. Perelandra, mod. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå