AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #1 Skrevet 15. desember 2020 I går hadde jeg en ganske kraftig blødning som varte i et par timer, uten noen smerter. Tok kontakt med legesenteret og de henviste meg videre til legevakten ettersom det var rett før stengetid. Begge legesekretærene jeg pratet med sa at det kunne være en spontanabort, men at det var et godt tegn at jeg ikke hadde smerter. Det kunne også være tørre slimhinner, lavtliggende morkake og noen andre medisinske betegnelser jeg ikke husker navnet på. Jeg lurte på om jeg ikke fikk komme på ultralyd for å sjekke at alt var bra, men siden jeg kun er i første trimester og ikke blødde «fire bind i timen» så var ikke dette aktuelt. Skulle ta kontakt i dag dersom blødningen fortsatte utover kvelden, hvilket det ikke gjorde. Blodet var veldig rødt, ganske tyntflytende og ingen klumper. Så det er vel også et bra tegn at det ikke var klumpete, har jeg forstått. Men vurderer likevel privat ultralyd for å slippe å gå og bekymre meg i jula. Lurte egentlig bare på om noen har lignende erfaringer? Fikk dere sjekket ut årsak, og hvordan gikk det videre? ❤️ Hilsen stressa førstegangsfødende ❤️ Anonymkode: 6ace7...84d
Gjest Lama_Drama Skrevet 15. desember 2020 #2 Skrevet 15. desember 2020 Jeg våknet av en skikkelig foss av blod. Fikk komme inn på UL, men alt var fint med fosteret. Gynekologen mistenkte at det var et hematom som hadde tømt seg. Ungen lever i beste velgående.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #3 Skrevet 15. desember 2020 29_j skrev (3 minutter siden): Ingen erfaring rundt dette, desverre. Men ønsker deg lykke til. Jeg ville absolutt bestillt privat ultralyd. Merkelig det ikke er obligatorisk, når det er snakk om kraftig blødning? Krysser fingrene for deg. Takk! Synes det er rart selv, men har jo forståelse for at det kan være stor pågang, og har hørt at 1/3 gravide opplever blødninger så virker ikke som de tar det like seriøst med mindre man har kramper i tillegg er jo ganske sikker på at fosteret ikke kom ut, men er bare så forferdelig å ikke vite om hjertet fortsatt slår ❤️ Anonymkode: 6ace7...84d
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #4 Skrevet 15. desember 2020 Lama_Drama skrev (1 minutt siden): Jeg våknet av en skikkelig foss av blod. Fikk komme inn på UL, men alt var fint med fosteret. Gynekologen mistenkte at det var et hematom som hadde tømt seg. Ungen lever i beste velgående. Så godt å høre! Hun på legevakta sa at det kunne være et hematom også ja ❤️ hadde du smerter også? Du var heldig som fikk komme på UL ❤️ Anonymkode: 6ace7...84d
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #5 Skrevet 15. desember 2020 Jeg hadde ikke kraftig blødning, men like fullt blødning i uke 7. Man får ikke noen ekstra oppfølging utenom å evt måle HCG. Skulle gjerne ha hatt en TUL selv, men bestilte da time hos en privat gynekolog et par dager senere. Alt var fint 😊 Anonymkode: b7b7a...222
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #6 Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg hadde ikke kraftig blødning, men like fullt blødning i uke 7. Man får ikke noen ekstra oppfølging utenom å evt måle HCG. Skulle gjerne ha hatt en TUL selv, men bestilte da time hos en privat gynekolog et par dager senere. Alt var fint 😊 Anonymkode: b7b7a...222 Godt å høre at det gikk bra! ❤️ Anonymkode: 6ace7...84d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå