Gå til innhold

Alene med barna rett før jul.. Tips til aktiviteter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg og min samboer jobber i jula begge to. Plutselig måtte han på jobb tidligere og en felles julefeiring utgår sånn som vi hadde planlagt, før julaften. Mine barn skal til far i jula, men vil gi de en fin feiring først. Blir bare oss 3, redd de skal synes det er stusselig med "kun" meg de skal feire med.. De er 6 og 11 år. Har vært alenemor før, men da reiste vi til familien min bestandig. Det må utgå i år. Tar gjerne mot tips. Ville dere lagd pinnekjøtt etc, når man kun er tre stykker? 

Anonymkode: 35841...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lag den maten dere ønsker. Pinnekjøtt, ribbe eller taco 😊 nei, det er da ikke dumt å lage pinnekjøtt til tre personer? 

Du kan fint gjøre alt du ville gjort om det hadde vært julaften og alle var der. 

Andre tips: bake pepperkaker, lage julepynt, pynte tre og hus (hvis dere ikke allerede har gjort det). Skogstur med bål, grille pølser og ha med kakao. Eller risgrøt på mattermos. Ta med hjem litt granbar til å pynte med hjemme. Se noen julefilmer. Osv osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

solmåneogstjerner skrev (1 time siden):

Lag den maten dere ønsker. Pinnekjøtt, ribbe eller taco 😊 nei, det er da ikke dumt å lage pinnekjøtt til tre personer? 

Du kan fint gjøre alt du ville gjort om det hadde vært julaften og alle var der. 

Andre tips: bake pepperkaker, lage julepynt, pynte tre og hus (hvis dere ikke allerede har gjort det). Skogstur med bål, grille pølser og ha med kakao. Eller risgrøt på mattermos. Ta med hjem litt granbar til å pynte med hjemme. Se noen julefilmer. Osv osv. 

Takk for tips!😄😄 Skogstur hørtes svært hyggelig ut. 

Anonymkode: 35841...b68

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke de vil synes det er stusselig, men heller kjekt med to «julaftener». Jeg hadde mange ganger to julefeiringer da jeg vokste opp. Om dere foretrekker pinnekjøtt, lager du det. Men du kan jo også lage noe annet godt, om barna foretrekker det. 

Ellers kan dere gjøre koselige ting sammen den dagen, som å se julefilm med masse snacks, pakkeåpning (om dere bruker å gjøre det) og så prøve noen av gavene sammen, spille brettspill (eller TV-spill), lage pepperkakehus som barna kan knuse når de kommer tilbake igjen, ski- eller aketur om snø, kahoot (med premier) og gå en tur i mørket med hodelykter (litt skummelt og spennede).

Denne julen skal jeg og datteren min feire hos mine foreldre. Men om noe går skeis, og noen av oss havner i karantene før jula, må vi feire alene. Så jeg burde kanskje ha kjøpt en pakke pinnekjøtt og ha i bakhånd, når jeg tenker meg om.

Anonymkode: dceb5...b20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene dine er så store, at jeg ville snakka med dem og hørt hva de tenker, og planlagt litt sammen :) kanskje har de mer lyst på å gjøre utradisjonelle koseting før jul? Bestille kjøpepizza, se julefilm og spise julesnop? 

Anonymkode: b711b...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...