Gjest Anonymous Skrevet 24. september 2002 #1 Skrevet 24. september 2002 Skal til med å skrive takkekort og lurer litt på hvordan jeg skal formulere meg. På noen har jeg for eksempel skrevet: Tusen takk for den fine kakespaden vi fikk til bryllupet vårt den XX. Vennlig hilsen A og B Andre gaver f.eks håndklær, sengetøy og annet synes jeg det virker litt rart å skrive tusen takk for det flotte stretchlakenet vi fikk.... Er det OK å skrive tusen takk for oppmerksomhetet i anledning bryllupet vårt den XX? Synes det høres litt kjedelig og upersonlig ut. Noen andre forslag?? Og hva med pengegavene??? Hva skriver dere der?
Mistyen Skrevet 24. september 2002 #2 Skrevet 24. september 2002 Vi valgte litt forskjellige varianter... "Tusen takk for den flotte duken vi fikk av dere da vi giftet oss,15.juni 2002" Av noen fikk vi blomsster... "Tusen takk for den oppmerksomheten som ble vist oss ved vårt bryllup, 15.juni 2002" Og penger.... "Tusen takkk for pengegaven vi fikk av dere da vi giftet oss,15.juni 2002" Lykke til med skrivingen, og pass på å ikke få helt skrivekrampe. Skal si jeg var lei disse setningene etter nærmere 200 takkekort........
HMSP Skrevet 24. september 2002 #3 Skrevet 24. september 2002 Jeg er midt oppi det å skrive takkekort nå :-) så mine erfaringer kan du i allafall få: Jeg skriver en personlig hilsen til alle. Denne skal inneholde hva vi fikk og takk for eventuelle andre ting de har gjort (kaker, taler, gaveutpakking etc). Når det gjelder sengetøy vill jeg sagt noe slikt som: Tusen takk for det fine sengetøyet vi fikk. Vi gleder oss til å ta det i bruk. Når vi har fått penger/gavekort så har vi jo handlet for det meste og da skriver jeg: Tusen takk for pengene de har blitt brukt til å kjøpe Det og Det - som var noe vi trengte. Pengene kom derfor godt med. Eventuelt: Pengene vil bli brukt til.... Synes det var mye vanskeligere med dem vi fikk ting fra som vi har byttet, enten fordi vi ikke kunne bruke eller fikk flere. Endte der med bare å takke for det vi fikk og ikke si noe om at vi måtte bytte. Lykke til uansett...
Gjest Vekt74-ikke pålogget Skrevet 24. september 2002 #4 Skrevet 24. september 2002 Hei! Jeg skal ta fatt på det samme, og lurer på en ting. Hva skriver man når man har fått gaver som har stått på ønskelisten? Synes for eksempel det blir litt rart å skrive; "Tusen takk for det flotte serviset vi fikk av dere til vårt bryllup", når det er vi selv som har valgt å spare på akkurat det serviset. Det blir jo skikkelig selvskryt da liksom Hilsen Vekten (ikke pålogget)
HMSP Skrevet 24. september 2002 #5 Skrevet 24. september 2002 Nesten alle våre gaver sto på ønskelisten. Det er da ikke noe galt i det? Jeg synes de er like fine fordet om de var spesifisert eller ikke :-) Det var jo fordet at de var fine - jeg ønsket dem.
Augustbrud02 Skrevet 24. september 2002 #6 Skrevet 24. september 2002 Når vi har takket for f.eks kaffeserviset vi fikk og som stod på ønskelisten vår, har vi skrevet: "Tusen takk for delene til kaffeserviset vi til bryllupet vårt." Forøvrig har i takket personlig for alle gavene, fortsett fra der vi har fått lys, servietter og duk. Da skrev vi bare: "Tusen takk for gaven vi fikk til bryllupet vårt." Forøvrig har vi til de som vi absolutt ikke hadde forventet å få gave fra skrevet: Tusen takk for xxx vi fikk til bryllupet vårt. Det var hyggelig at du/dere husket på oss." Det stod nemlig i et takkekort jeg fikk noen år tilbake og jeg synes det var så hyggelig skrevet!
HMSP Skrevet 24. september 2002 #7 Skrevet 24. september 2002 Kan dere hjelpe? Jeg har fått et lite problem. Vi har fått en gave fra (la oss kalle dem) Kari, Ola og Nils. Hvor Kari og Ola er gift og Nils er Olas bror. I alle takkekortene nevner jeg alle ved navn. Så selv om det står Per med familie prøver jeg å finne navn og skrive dem. Men i allefall der navnene er spesifisert skriver jeg det. Nå har det seg slik at Ola døde rett etter bryllupet vårt. Vi har vært i begravelsen også. Hva gjør jeg? Skriver alle navnene? Dropper Ola? Annet?
Cilla Skrevet 24. september 2002 #8 Skrevet 24. september 2002 Vi har skrevet det samme som nemnt tidligere. Kjære X og Y Tusen takk for det ogdet osv. Til alle gjestene skrev vi også hyggelig at dere ville dele dagen med oss. HMSP: Jeg ville skrevet Kjære Kari. Tusen takk for ..... vi fikk av DERE til vårt bryllup DD.MM.ÅÅ. Og til Nils: Kjære Nils. Tusen takk for .............
Augustbrud02 Skrevet 24. september 2002 #9 Skrevet 24. september 2002 Jeg har fått et lite problem. Vi har fått en gave fra (la oss kalle dem) Kari, Ola og Nils. Hvor Kari og Ola er gift og Nils er Olas bror. Nå har det seg slik at Ola døde rett etter bryllupet vårt. Vi har vært i begravelsen også. Her ville jeg ha gitt to takkekort, et til Kari og et til Nils. Med mindre Kari og Nils bor i samme hus, da ville jeg ha gitt et felles hvor jeg hadde skrevet "Til Kari og Nils". Vi har iallfall gitt takkekort til husstander, ikke et felles til en familie. Når det gjelder Olas død, ville jeg ha skrevet i takkekortet til Kari "Vi vil også vise vår dypeste medfølelse under Olas bortgang." Synes det er greit å nevne det på en måte, selvom det kanskje ikke passer seg sååå godt i et slikt takkekort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå