AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #1 Skrevet 15. desember 2020 Vi installerte bilsetet i går, men jeg er usikker på om bærehanken skal være oppe eller nede under kjøring? Vi har kjøpt et Cybex Cloud i-size med tilhørende base. Barnet er ikke født enda, så ingen er utsatt for ev fare. Anonymkode: 695d0...33f
myMa Skrevet 15. desember 2020 #2 Skrevet 15. desember 2020 Om det ikke står noe i instruksjonene så ville jeg tro at det ikke spiller noen rolle 🤔
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #3 Skrevet 15. desember 2020 Den skal vel være oppe (altså i bæreposisjon), det er en ekstra sikring. Anonymkode: 3c1f2...ee4 4
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #4 Skrevet 15. desember 2020 Den skal være oppe. Om det skulle skje at barnesetet f.eks i en hard kollisjon skulle bli kastet ut av bilen eller taket på bilen klemt ned eller gjenstander kommer inn i bilen vil håndtaket gi en liten ekstra sikkerhet. Anonymkode: 26a1b...d2c 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #5 Skrevet 15. desember 2020 Oppe. Blir det kollisjon, så skal hanken gå imot setet, slik at den går ned i posisjon igjen. En slags kollisjonspute. Anonymkode: c5705...8a6 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #6 Skrevet 15. desember 2020 myMa skrev (23 minutter siden): Om det ikke står noe i instruksjonene så ville jeg tro at det ikke spiller noen rolle 🤔 Hvorfor svare på et så spesifikt spørsmål når du ikke har peiling? Rart. Som de andre skriver skal den være oppe. Anonymkode: efe27...291 3
myMa Skrevet 15. desember 2020 #7 Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor svare på et så spesifikt spørsmål når du ikke har peiling? Rart. Som de andre skriver skal den være oppe. Anonymkode: efe27...291 Det står i bruksanvisningen så da spiller det nok en rolle 👍
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #8 Skrevet 15. desember 2020 Takk for svar alle sammen! Anonymkode: 695d0...33f
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #9 Skrevet 15. desember 2020 Du har fått svar, men jeg foreslår at du gjør en liten demonstrasjon av hva som skjer ved en kraftig kollisjon. Sett bilstolen i baksetet, men uten å feste det. Så tar du bilstolen bakover, mot bagasjerommet, og kjenner hvordan det har lyst til å bevege seg mot ryggen på baksetet. Du vil da forstå at bøylen er det som gjør at babyen ikke blir most mellom bilstolen og bilsetet ved en kollisjon, og kommer derfor til å huske å ha bøylen oppe under kjøring. Anonymkode: 83e9b...0c3
Kassiopeia8 Skrevet 15. desember 2020 #10 Skrevet 15. desember 2020 Mange her påstår at bærehanken skal være oppe - noe de skal i de aller fleste babybilstoler. Men jeg mener faktisk at Cybex Cloud I-Size er det eneste (?) unntaket, og at den har en eller annen funksjon som erstatter bærehankens sikkerhet, og at den derfor skal være nede. Hva står i bruksanvisningen? Det skal nok stå der. Var en som skrev om dette i min termingruppe, men jeg har ikke stolen selv. Om du ikke finner svar på det i bruksanvisningen ville jeg dobbeltsjekket med forhandler i stedet for å spørre her.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #11 Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du har fått svar, men jeg foreslår at du gjør en liten demonstrasjon av hva som skjer ved en kraftig kollisjon. Sett bilstolen i baksetet, men uten å feste det. Så tar du bilstolen bakover, mot bagasjerommet, og kjenner hvordan det har lyst til å bevege seg mot ryggen på baksetet. Du vil da forstå at bøylen er det som gjør at babyen ikke blir most mellom bilstolen og bilsetet ved en kollisjon, og kommer derfor til å huske å ha bøylen oppe under kjøring. Anonymkode: 83e9b...0c3 Jeg kommer ikke til å glemme å ha den i rett posisjon, spørsmålet mitt er hva som er rett posisjon. Kassiopeia8 skrev (3 timer siden): Mange her påstår at bærehanken skal være oppe - noe de skal i de aller fleste babybilstoler. Men jeg mener faktisk at Cybex Cloud I-Size er det eneste (?) unntaket, og at den har en eller annen funksjon som erstatter bærehankens sikkerhet, og at den derfor skal være nede. Hva står i bruksanvisningen? Det skal nok stå der. Var en som skrev om dette i min termingruppe, men jeg har ikke stolen selv. Om du ikke finner svar på det i bruksanvisningen ville jeg dobbeltsjekket med forhandler i stedet for å spørre her. Fant ikke noen vettug bruksanvisning sammen med setet, men ut fra den jeg fant på Cybex’ egne sider er bære- og kjøreposisjon den samme på Cloud i-size. Anonymkode: 695d0...33f
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #12 Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg kommer ikke til å glemme å ha den i rett posisjon, spørsmålet mitt er hva som er rett posisjon. Anonymkode: 695d0...33f Det er sannsynlig at du kommer til å glemme litt av vært de neste mnd. Kombinasjonen av ammetåke, søvnmangel og gråtende baby kan få deg til å glemme det aller meste, jeg hadde dager da jeg knapt husket mitt eget eller babyens navn. Jeg glemte aldri bøylen på bilstolen, selv om jeg ofte tok den ned for å enklere feste selene. Noen ganger glemte jeg det nesten, og da spilte hjernen min av en selvlaget krasj-demo. Det er derfor jeg anbefaler deg å prøve å se hvordan setet vil oppføre seg i kollisjon uten bøyle, fordi det var så viktig for at jeg skulle huske å bruke den. Anonymkode: 83e9b...0c3 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #13 Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg kommer ikke til å glemme å ha den i rett posisjon, spørsmålet mitt er hva som er rett posisjon. Fant ikke noen vettug bruksanvisning sammen med setet, men ut fra den jeg fant på Cybex’ egne sider er bære- og kjøreposisjon den samme på Cloud i-size. Anonymkode: 695d0...33f Vi har dette setet, og husker ikke i farta hvor jeg fant bruksanvisningen. Mener det var «innebygd» i stolen. Enten om det hadde en lomme på ryggen, eller under trekket, eller kanskje under setet. Som sagt husker jeg ikke, men mener at jeg fant den litt tilfeldig :) hvis du googler deg frem til manualen, så står det på s 17 at den skal være oppreist under kjøring :) Anonymkode: e5136...389 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå