AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #1 Del Skrevet 15. desember 2020 Har nettopp kjøpt meg bil og tatt opp et billån på 150 000. Jeg huket av for at jeg ikke ville ha låneforsikring, men nå ringte banken meg og sa at jeg burde det, i tilfelle jeg blir permittert, syk el.l. Da betaler de i så fall lånet mitt de månedene jeg er 100 % sykmeldt eller permittert. Er det normalt å ha forsikring på lån? Jeg har nemlig ikke hørt om det før... Jeg er i en sikker jobb, så jeg kommer mest sannsynlig ikke til å bli permittert eller miste den. Men man vet jo aldri om man blir syk... Anonymkode: ee302...e3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #2 Del Skrevet 15. desember 2020 På et såpass kortsiktig og lite lån som 150 000 hadde jeg ikke tatt forsikring mtp sykdom. Dersom det var snakk om boliglån, ja, men ikke et lite billån. Blir du syk, har du uansett ett helt år på 100% sykepenger, og kan betale ned store deler av lånet før du evt skulle gått over på AAP (som betyr inntektsnedsettelse). Så nei, billån på 150 000 hadde jeg ikke giddet å betale forsikring for, når du sier at du har en sikker jobb uten permitteringsrisiko også. Anonymkode: baf81...ad8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #3 Del Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): På et såpass kortsiktig og lite lån som 150 000 hadde jeg ikke tatt forsikring mtp sykdom. Dersom det var snakk om boliglån, ja, men ikke et lite billån. Blir du syk, har du uansett ett helt år på 100% sykepenger, og kan betale ned store deler av lånet før du evt skulle gått over på AAP (som betyr inntektsnedsettelse). Så nei, billån på 150 000 hadde jeg ikke giddet å betale forsikring for, når du sier at du har en sikker jobb uten permitteringsrisiko også. Anonymkode: baf81...ad8 Tusen takk for svar. Det er det samme jeg tenker. 🙂 TS Anonymkode: ee302...e3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 15. desember 2020 #4 Del Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): men nå ringte banken meg og sa at jeg burde det Selvfølgelig gjorde de det. De vil jo tjene mer penger på deg 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå