Gå til innhold

Hvordan vite at han er over eksen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i et forhold med en veldig fin mann, som jeg elsker høyt, og jeg føler at dette er mannen jeg har ventet på hele livet.

Han er snill, omsorgsfull, stabil, pen, morsom, smart og ambisiøs. Etter ønske fra meg har han også blitt mye flinkere til å uttrykke sine følelser for meg verbalt fordi det er noe jeg trenger. Han sier jeg er det beste som har skjedd han, og at jeg er den fineste mennesket han noen gang har møtt og at vi skal leve sammen livet ut. At han hver dag tenker på hvor heldig han er som har møtt meg.

Men ikke at han elsker meg, det påstår han at han aldri har sagt til noen.

Og - han har hatt et av og på forhold med eksen sin i over ti år, siste gang de lå sammen var to uker før vi møttes. da hun hadde bursdag, midt i nyforelsket-fasen vår, sendte han melding og gratulerte henne med dagen. Jeg snek på meldingene de hadde sendt før vi møttes, og de gikk mye på at de skulle ønske de hadde fått alt til å fungere, hvor spesielle de er for hverandre og at han trodde de kom til å ende opp sammen til slutt. Han har fortalt at de hadde et ustabilt forhold, med mye krangling og han kunne bli rasende på henne. De skrev meldinger fram og tilbake i noen dager før han fortalte det til meg, og da krevde jeg at han han måtte velge, for jeg kunne ikke godta at de hadde kontakt mtp historien deres. Han valgte meg og blokkerte henne. 

Jeg burde være lykkelig og glad, fordi vi har det så fint sammen og alt det fine han sier til meg. Men jeg klarer ikke å tro på det, jeg føler at han egentlig aldri kom over eksen, men de fikk det ikke til å fungere. Hun ville ikke ha barn, noe han vil. Nå har han funnet meg, som er stabil, pen, smart og ønsker en familie, så jeg føler på en måte at jeg er andrevalget.  For det han har fortalt om deres forhold, forteller meg om mye lidenskap og følelser, og når hun har vært utro og han tok henne tilbake gang på gang, så må det ha vært sterke følelser. Jeg spurte han om hvor han tror han ville vært om vi ikke hadde møttes, og da sa han at han sikkert hadde vært tilbake i det gamle dårlige mønsteret med henne.

Nå er vi der at vi snakker om å få barn, og jeg er så redd for at vi får barn sammen, også blir det tøft for han og ender med at han går tilbake til henne. Jeg ville uansett  blitt knust om dette skjedde, men med barn i bildet ville jeg måtte ha kontakt med de og det vil jeg ikke. 

Vet at det nok er mine tidligere erfaringer som gjør at jeg er skeptisk, har opplevd utroskap i alle tidligere forhold. men hvordan skal jeg tørre å stole på at han er over henne, og hvordan kan jeg ta det opp på en måte som gjrø at han tør å være ærlig hvis det stemmer?

Anonymkode: 9fa53...0e8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å ha følelser for en eks tror jeg er naturlig, spesielt om det er et menneske som virkelig satte spor og som virkelig var unikt og kjærligt. Noen er veldig gode og da savner man dem og tenker på dem. men en slik kjærlighet er ikke synonymt med utroskap. Bare fordi eksen bryr seg om eksen sin, betyr ikke at han vil være utro mot deg. Han er utro om han har moraler som tillater han slike handlinger. Jeg synes det virker som du blander dette.

Du kan spørre han om eksen. Spør om han savner henne og angrer på bruddet. Men husk det er ikke alle som liker å snakke om ekser. Noen mennesker er åpne nok..

• Liker 3
Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg snek på meldingene de hadde sendt før vi møttes,

Hvorfor skal han ha tillit til deg, TS?

Skrevet (endret)

Han høres ut som en mann som liker at du tyner han.

Endret av ~ m a u d e ~
  • Liker 1
Skrevet

Jeg forstår godt hva du føler. Alle har jo ekser, men dette er jo ekstremt tett på. Har de kontakt i hverdagen, følger hverandre på sosiale medier osv.?

Jeg ville tatt en ordentlig prat med ham. Ikke anklagende, men bare vær tydelig på at du trenger litt ekstra støtte på dette punktet. Hvis han virkelig elsker deg og vil være med deg, så vil han anstrenge seg litt for å sørge for at du føler deg trygg. Det kan hende du trenger tid på dette, og det kan godt hende det dukker opp flere ganger.

(Er sammen med en mann som var gift før meg, og selv om deres situasjon ikke var som deres, så kjente jeg på litt utrygghet da bruddet siste seg å være ferskere enn det jeg først hadde fått inntrykk av. Vi har snakket ganske mye om det).

Anonymkode: c38be...ef2

• Liker 1
Skrevet

Det høres mer ut som et hekt for hans del, ville diskutert bekymring din med ham. Det er ikke "normalt" å ta tilgi utroskap gang på gang, for så å holde den t il men ovenfor henne nær det endelig er slutt. 

Jeg kjenner veldig igjen min egen historie i kjæresten din sin. jeg selv sliter veldig med dette. Har nesten kun vært hektet, bare et ordentlig gjensidig forhold. Jeg har flyttet inn og ut så mange ganger at jeg har ikke tall på det. 

Og dessverre er det slik at all fornuft bare forsvinner. Men jeg har i tillegg ADHD, vi har ikke barn, og jeg har generelt "anledning" til å leve "ufornuftig". Det kan man jo ikke med barn (holdt meg unna menn fra jeg ble skilt til barna var voksne) 

Anonymkode: 312ea...9c2

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det høres mer ut som et hekt for hans del, ville diskutert bekymring din med ham. Det er ikke "normalt" å ta tilgi utroskap gang på gang, for så å holde den t il men ovenfor henne nær det endelig er slutt. 

Jeg kjenner veldig igjen min egen historie i kjæresten din sin. jeg selv sliter veldig med dette. Har nesten kun vært hektet, bare et ordentlig gjensidig forhold. Jeg har flyttet inn og ut så mange ganger at jeg har ikke tall på det. 

Og dessverre er det slik at all fornuft bare forsvinner. Men jeg har i tillegg ADHD, vi har ikke barn, og jeg har generelt "anledning" til å leve "ufornuftig". Det kan man jo ikke med barn (holdt meg unna menn fra jeg ble skilt til barna var voksne) 

Anonymkode: 312ea...9c2

Nettopp.

Hvis man er den typen som hekter fullstendig på galskap - som han her tydelig gjør - så skal det mye til å få han til å bli ordentlig investert i normalitet.

Hadde han enda visst hva han drev på med, men det virker ikke sånn. Det virker som om han har lyst på barn og normalitet, men uten å innse at han har en avhengighet. 

• Liker 2
Skrevet

Skjønner bekymringene dine, men du må bare kommunisere med mannen din om dette. 

Skrevet

Du må ikke finne på å få barn med en som ikke elsker deg. For det gjør han jo ikke, da ville han sagt det. 

Anonymkode: 719c6...3ec

• Liker 2
Skrevet

At han vil ha barn med deg er et bra tegn. Sett som krav til han at han ikke skal ja noen kontakt med eksen. Det kommer bare til å ødelegge mellom dere. Vær tydelig på dette. Elsker han deg nok gjør han dette for deg. I motsatt fall er han ikke over henne. Det er fort gjort å savne/ drømme seg bort i gode minner, særlig når ting kan gå opp og ned i forhold som det gjør med alle. Da kan kontakt med ekser være svært ødeleggende. 

Anonymkode: 8f255...4ef

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

At han vil ha barn med deg er et bra tegn.

Tuller du? De fleste menn vil ha barn. Å låse seg til noen som er hekta på eksen, er ikke et godt tegn. 

Anonymkode: a4c8e...f7f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og - han har hatt et av og på forhold med eksen sin i over ti år, siste gang de lå sammen var to uker før vi møttes. da hun hadde bursdag, midt i nyforelsket-fasen vår, sendte han melding og gratulerte henne med dagen. Jeg snek på meldingene de hadde sendt før vi møttes, og de gikk mye på at de skulle ønske de hadde fått alt til å fungere, hvor spesielle de er for hverandre og at han trodde de kom til å ende opp sammen til slutt. Han har fortalt at de hadde et ustabilt forhold, med mye krangling og han kunne bli rasende på henne. De skrev meldinger fram og tilbake i noen dager før han fortalte det til meg, og da krevde jeg at han han måtte velge, for jeg kunne ikke godta at de hadde kontakt mtp historien deres. Han valgte meg og blokkerte henne

Strengt tatt bare to muligheter her:

1. Eksen er den store kjærligheten i livet hans

2. Deres forhold kommer for tidlig, han trenger mer tid for å bli ferdig med henne

Anonymkode: 8fb28...fee

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

hvordan kan jeg ta det opp på en måte som gjrø at han tør å være ærlig hvis det stemmer?

Jeg tviler på at han er ærlig hvis det stemmer samme hvordan du tar det opp.

Du skriver at det ble slutt fordi de var uenige om å få barn. Men alt det andre da? Den gjentatte utroskapen, kranglingen? Mener han fremdeles at dette er noe han kunne levd med?

En ting er hva han sier, noe annet er hvordan du opplever han. Er han fokusert på deg og framtida deres? Har du grunn til å tro at han har holdt det han har lovt og ikke har kontakt med henne? Er det noe som tyder på at han savner henne?

Føles han i bunn og grunn som en pålitelig type?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...