AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #1 Skrevet 15. desember 2020 Hei Jeg fødte for ca. 1 måned siden og fikk en 3b grads rift. Ønsker å høre om det er flere som har opplevd å fått lignende rift ved fødsel og hvordan det går i etterkant 😊 Når gikk det greit med sex? Sliter dere med smerter enda? Hvordan er det å holde på urin/avføring/luft? Noen som har født etterpå og det gikk fint? Eventuelt innvilget keisersnitt? Anonymkode: 5166e...f60
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #2 Skrevet 15. desember 2020 Hei! Jeg fikk også en alvorlig rift, men hakket værre, grad 4a. Det grodde helt fint og har ikke hatt smerter. Sex var ikke noe problem, 5-6 uker etter fødsel😊 Men, jeg har innimellom problemer med å holde på luft. Jeg lekker også litt avføring etter dobesøk (dvs at det kommer fortsatt på papiret når jeg tørker meg ved neste dobesøk). Disse plagene har forverret seg gradvis med årene (er 6 år siden nå). Jeg er nå gravid igjen og er spent på hva de anbefaler meg. Jeg skal inn til samtale på sykehuset og gynekologisk undersøkelse. Veldig spent, er livredd for at plagene skal bli værre. Anonymkode: 96b42...699
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #3 Skrevet 15. desember 2020 Ikke meg personlig, men kjenner ei som revnet så mye det går an å revne. Hun har ingen problemer med å holde på luft/avføring idag. (mange år siden) Og hun har født 3 barn. Anonymkode: ada28...909
Amatariel Skrevet 15. desember 2020 #4 Skrevet 15. desember 2020 Jeg fikk en slik rift ved mitt første barn. Jeg husker de første ukene som smertefulle da det sved ganske heftig. Men vi hadde sex etter ca. 6 uker, og det gikk greit. Bare bedre og bedre etterhvert. Jeg har født to barn etter dette og fikk ikke så mye som et skrubbsår etter dem - de bare skled ut i full fart (veldig korte fødsler). Tydelig at nr.1 hadde banet vei der gitt... selv om det var en del år i mellom. 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #5 Skrevet 15. desember 2020 Tusen takk for fine, informative svar 😊❤️ Vært litt bekymret for senplager, men ser ut som at det meste vil ordne seg automatisk og med knipeøvelser 😊 TS Anonymkode: 5166e...f60
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #6 Skrevet 15. desember 2020 Jeg fikk rift på 3b, og det har gått helt fint etterpå. Sex er som normalt, husker ikke helt når vi prøvde igjen første gang, men det var iallfall etter seksukerskontrollen. Ingen problemer med avføring, har litt vanskelig for å holde igjen når jeg er veldig tissetrengt, men jeg har vært sløv med knipeøvelser. 😝 Anonymkode: 465d8...93e
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #7 Skrevet 15. desember 2020 Jeg revnet sånn, har ikke noen problemer Fikk tilbake kontroll over muskluaturen etter noen uker (hadde hele tiden litt kontroll, men kunne lekke litt urin eller luft i enkelte situasjoner i noen uker). Sex var dog noe annet. Prøvde første gang ved 7 uker, helt uutholdelig vondt. Prøvde så regelmessig, men jeg klarte ikke gjennomføre (pga smerter) før etter 5 mnd. Men derifra ble det bare bedre og bedre, nå er det 14 mnd siden og sex er bedre enn noen gang! Så ikke få panikk om sex er vondt og ubehagelig i starten Det kan likevel ordne seg! Anonymkode: af398...1ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå