Gå til innhold

The Ordinary for oss med tørr og sensitiv hud

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst til å prøve meg på the ordinary. Men vet ikke hvilke av produktene som er bra, hva jeg trenger, hvor jeg skal starte. Jeg er 30 og har tørr og sensitiv hud, ingen urenheter. 

Er det noen her som har min hudtype som kan anbefale noe ?

Hadde satt stor pris på det 😊

Anonymkode: b0e98...d6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I utgangspunktet har kanskje ikke TO det største utvalget av produkter for tørr og sensitiv hud, men det kommer jo litt an på hva det er du ønsker å oppnå for huden din. Jeg vil tro at du kanskje vil redusere tørrheten og beskytte huden? Hvilke produkter bruker du nå?

Gjest Fnuggolina
Skrevet

Jeg vil si ingen for min del, har lik hudtype.

Jeg ville heller kikket på Cerave, eller La Roche Posay. Eller asiatiske merker. 

Selv skal jeg teste litt Paulas Choice. 

Skrevet

De har god veiledning på hjemmesiden sin, du kan også skrive til dem så setter de opp er rutine for deg :)

har ekstremt tørr hud, men ikke sensitiv så lite hjelp dessverre

Anonymkode: f7799...487

Gjest Fnuggolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De har god veiledning på hjemmesiden sin, du kan også skrive til dem så setter de opp er rutine for deg :)

har ekstremt tørr hud, men ikke sensitiv så lite hjelp dessverre

Anonymkode: f7799...487

Men litt poenget er at de ikke har produkter for hverken tørr eller sensitiv hud :) 

Det eneste er om man vil bruke syrer, noe jeg ikke anbefaler tørr og sensitiv uten videre - da bør man gå for lavere styrker som feks Paulas Choice eller Pixi Glow toner. 

Skrevet
Fnuggolina skrev (1 time siden):

Men litt poenget er at de ikke har produkter for hverken tørr eller sensitiv hud :) 

Det eneste er om man vil bruke syrer, noe jeg ikke anbefaler tørr og sensitiv uten videre - da bør man gå for lavere styrker som feks Paulas Choice eller Pixi Glow toner. 

Jeg tror kanskje TO sin Lactic Acid 2% kan fungere for sensitiv hud, den er ennå mildere enn Pixi sin. Jeg vil også tro at TS kan forsøke med "B" Oil , den inneholder en blanding av flere planteoljer pluss mikroalger og bisabobol og er beregnet på tørr og sensitiv hud. Men de to produktene er vel omtrent de eneste.

• Liker 1
Gjest Fnuggolina
Skrevet
Roci skrev (9 minutter siden):

Jeg tror kanskje TO sin Lactic Acid 2% kan fungere for sensitiv hud, den er ennå mildere enn Pixi sin. Jeg vil også tro at TS kan forsøke med "B" Oil , den inneholder en blanding av flere planteoljer pluss mikroalger og bisabobol og er beregnet på tørr og sensitiv hud. Men de to produktene er vel omtrent de eneste.

Ja, man kan teste HA syre også - men det blir jo mest å kjøpe ett enkeltprodukt og resten som gir fett og roer fra annensteds. 

Tørr og sensitiv trenger jo egentlig mest å roe med mulig ned - asså minst mulig produkter og fukt/nok fett.

Hadde heller investert i noe SOSprodukt kanskje enn olje, tror jeg.

Spørs hvor sensitiv man er - en periode tålte jeg kun en mild Avene såpebar og en FEIT Cliniderm soskrem som minner om Locobase :P (ja, i fjeset - fikk faktisk så fin hud at fremmede gav komplimenter - nå hadde det blitt i overkant diskokule). Hadde noe parfyme eller aktive ingredienser kjentes det ut som jeg badet i syre 😬

Skrevet
Fnuggolina skrev (8 minutter siden):

Ja, man kan teste HA syre også - men det blir jo mest å kjøpe ett enkeltprodukt og resten som gir fett og roer fra annensteds. 

Tørr og sensitiv trenger jo egentlig mest å roe med mulig ned - asså minst mulig produkter og fukt/nok fett.

Hadde heller investert i noe SOSprodukt kanskje enn olje, tror jeg.

Spørs hvor sensitiv man er - en periode tålte jeg kun en mild Avene såpebar og en FEIT Cliniderm soskrem som minner om Locobase :P (ja, i fjeset - fikk faktisk så fin hud at fremmede gav komplimenter - nå hadde det blitt i overkant diskokule). Hadde noe parfyme eller aktive ingredienser kjentes det ut som jeg badet i syre 😬

Jeg er helt enig med deg, altså, men tok utgangspunkt i TO fordi TS hadde et ønske om å prøve produkter derfra :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har så lyst til å prøve meg på the ordinary. Men vet ikke hvilke av produktene som er bra, hva jeg trenger, hvor jeg skal starte. Jeg er 30 og har tørr og sensitiv hud, ingen urenheter. 

Er det noen her som har min hudtype som kan anbefale noe ?

Hadde satt stor pris på det 😊

Anonymkode: b0e98...d6f

Paula's Choice har en serie som heter CALM som er beregnet på sensitiv hud. Flere av produktene fås kjøpt i små prøvestørrelser til en rimelig penge, slik at du kan teste ut hvordan de fungerer før du evt. går til innkjøp av produktene i full størrelse. De er jo en god del dyrere enn TO, men drøye og effektive. F.eks.

Rens: https://www.skincity.com/no/paulas-choice/calm-nourishing-cleanser-normal-to-dry-skin-30-ml

Fuktighetskrem: https://www.skincity.com/no/paulas-choice/calm-restoring-moisturizer-normal-to-dry-15-ml

Serum (dessverre ikke tilgjengelig i prøvestørrelse for tiden): https://www.skincity.com/no/paulas-choice/calm-repairing-serum-30-ml

• Liker 1
Skrevet
Roci skrev (42 minutter siden):

Paula's Choice har en serie som heter CALM som er beregnet på sensitiv hud. Flere av produktene fås kjøpt i små prøvestørrelser til en rimelig penge, slik at du kan teste ut hvordan de fungerer før du evt. går til innkjøp av produktene i full størrelse. De er jo en god del dyrere enn TO, men drøye og effektive. F.eks.

Rens: https://www.skincity.com/no/paulas-choice/calm-nourishing-cleanser-normal-to-dry-skin-30-ml

Fuktighetskrem: https://www.skincity.com/no/paulas-choice/calm-restoring-moisturizer-normal-to-dry-15-ml

Serum (dessverre ikke tilgjengelig i prøvestørrelse for tiden): https://www.skincity.com/no/paulas-choice/calm-repairing-serum-30-ml

jeg begynte med PC for en stund siden, og er ganske fornøyd. men føler huden trenger litt mer fukt, så fikk anbefalt calm. i dag er det 20% rabatt hos skincity. ganske kult hvordan de kjører julekalender-rabatter frem til julsften😀

Anonymkode: fd1ee...fca

Skrevet

Squalane'n til The Ordinary anbefales! Billig og en god, lett olje.

Skrevet

Jeg har tørr og sensitiv hud. Ingen av produktene var noe særlige, utgjorde absolutt null. Fuktighetskremen minner mest om en lett håndkrem. Prøvd hyaluronsyre, og litt annet som ikke jeg husker navnet på. 

Skrevet

Fra The Ordinary spesifikt, ville jeg prøvd Squalane'n deres. Det er den beste fuktighetsgiveren jeg noen gang har vært borti. Dessverre gir den meg urenheter, men er definitivt verdt å prøve altså!

Ellers er det vel kun hyaluronsyre jeg kan anbefale som fuktgiver for tørr hud. De har ikke så mye mer som er spesielt spisset mot tørr hud.

• Liker 2
Skrevet

har PC noen produkter med hyaluronsyre?

Skrevet

Veldig fornøyd med the ordinary marula oil👍 Lest mange anmeldelser av de med sensitiv hud som er fornøyde!

Anonymkode: aacfd...988

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

takk! hadde ikke fått med meg desse☺️roci er mer kompetent enn hudpleieguiden jeg bruker😁👏👏

Bare hyggelig å være til hjelp🙂

Gjest Fnuggolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.12.2020 den 15.23):

jeg begynte med PC for en stund siden, og er ganske fornøyd. men føler huden trenger litt mer fukt, så fikk anbefalt calm. i dag er det 20% rabatt hos skincity. ganske kult hvordan de kjører julekalender-rabatter frem til julsften😀

Gi gjerne tilbakemelding når du har testa Calm og HAsyrer fra PC, er litt nysgjerrig og vurderer bytte fra Cosrx på fukt :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...