AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #1 Skrevet 15. desember 2020 Har egentlig tenkt det lenge.. Føler at jeg er heller tvilsom moral og skruppelløs. Da jeg var singel, kunne jeg rote med hvem som helst - singel eller ikke. Til og med kjæresten til en av mine nærmeste venninner. Etter at jeg traff mannen min, har jeg vært utro to ganger. Kysset en fyr uten å fortelle det, og den andre fortalte jeg om. sistnevnte har to barn og er også gift.. Når der gjelder vennskap, så føler jeg ofte at jeg ikke blir inkludert. Går i offerrollen og prøver å skape avstand. Samtidig så har jeg vanskelig for å si nei hvis de spør om å finne på noe, OG føler avsky fordi jeg alltid sier ja mens de ofte sier nei hvis jeg foreslår noe.. Vil ikke være sånn! hva er galt med meg?? Vurderer terapi, kanskje er jeg psykopat? Noen som har noen erfaringer? Men hvordan skal jeg forklare dette til fastlegen min? «Tror jeg har psykopatiske tendenser, kan jeg bli henvist til psykolog»? Håper noen har tips eller råd.. Anonymkode: 541a2...c05
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #2 Skrevet 15. desember 2020 Da er du det sansynligvis ikke. En psykopat synes det er noe feil med alle andre enn seg selv. Anonymkode: 790f2...652 34
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #3 Skrevet 15. desember 2020 Høres ikke ut som du er psykopat nei. En jeg kjenner som faktisk ER psykopat er helt sykelig opphengt i alle xene sine, stalker dem på sosiale medier og i virkeligheten, oppsøker dem, sniker rundt ute om natten med lommelykt, lyver for egen vinning og lyver generelt om alt, setter andre opp i mot hverandre, Gjør kriminelle ting og er en kjeltring generelt! Det høres ikke ut som du er slik. Anonymkode: 44cdf...efb 7
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #4 Skrevet 15. desember 2020 En med antisosial/dyssosial personlighetsforstyrrelse (psykopat) ville ikke hatt samvittighetskvaler etter slike hendelser som du beskriver, de ville heller kommet med ansvarsfraskrivelser, og gjort seg selv til offeret. Derfor kan jeg med 99% sannsynlighet til at du ikke er psykopat. Men at du behøver profesjonell hjelp, muligens også få hjelp med impulsontroll, virker sannsynlig ut i fra hva du skriver. Ta kontakt med fastlegen din, eller ta direkte kontakt med en psykolog (du trenger ikke henvisning til privatpraktiserende psykologer), og legg frem bekymringene dine. Lykke til videre! Anonymkode: 8d99a...a9e 9
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #5 Skrevet 15. desember 2020 Og ja, det er ALDRI han som har gjort noe galt med ALLE andre. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres ikke ut som du er psykopat nei. En jeg kjenner som faktisk ER psykopat er helt sykelig opphengt i alle xene sine, stalker dem på sosiale medier og i virkeligheten, oppsøker dem, sniker rundt ute om natten med lommelykt, lyver for egen vinning og lyver generelt om alt, setter andre opp i mot hverandre, Gjør kriminelle ting og er en kjeltring generelt! Det høres ikke ut som du er slik. Anonymkode: 44cdf...efb Anonymkode: 44cdf...efb
Shopaholic. Skrevet 15. desember 2020 #6 Skrevet 15. desember 2020 Ganske sikker indikator på at du IKKE er psykopat hvis du selv tror du er det 7
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #7 Skrevet 15. desember 2020 Kontrollerer du andre, skremmer du andre, blir du lett sjalu, skremmer du andre, har du drevet med dyremishandling, vold mot andre? Kan du få dårlig samvittighet overfor andre, merker du følelser som glede, omsorg, kjærlighet, empati for andre? Eller er du kynisk, kald, uempatisk, likegyldig til andre personer? hvis ikke, nei. Hvis ja, kanskje..? Anonymkode: cd78f...b4f 6
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #8 Skrevet 15. desember 2020 Nei, men helt klart mangel på impulskontroll på enkelte områder. Hvordan er økonomien? Anonymkode: 75793...7d6 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #9 Skrevet 15. desember 2020 Alle mennesker har vel psykopatiske trekk mer eller mindre. Det er på en skala, som alt annet. Sjekk ut en ordentlig side som beskriver hva det innebærer å være en psykopat, så sjekker du i hvor stor grad det stemmer overens med deg. Psykopati er en personlighetsforstyrrelse, det er veldig likt det man kaller sosiopat, å det har likheter med narcisissme og borderline(faktisk, men borderline personen har en smerte på grunn av at de er så glad i andre, psykopaten derimot har ingen empati. Oppførselen derimot kan faktisk være lik i blant) . Men psykopat og sosiopat er vel mer 'amerikanske' måter å beskrive det på. Sjekk ut anti sosial, dyssosial, narcisisstisk og borderline diagnosene, å sjekk hvilken som stemmer mest overens(om noen av de). Du er mest sannsynlig ikke psykopat! Men du kan ha flere trekk en gjennomsnittspersonen. Det at du vurderer å få hjelp for det, viser mest sannsynlig at du ikke er psykopat. Sikkert ikke dumt å søke hjelp hos psykolog om du har det vanskelig, eller merker at adferden din påvirker andre negativt. Anonymkode: c57e8...698 4
SoWhat? Skrevet 15. desember 2020 #10 Skrevet 15. desember 2020 Hva med typen til en av dine beste venninner du var utro med da? Og de andre du nevner? Da må jo de også være psykopater, for de er jo opptatt og gift osv. Du mangler nok som noen sier her, impulskontroll. Du har moral, for du mener jo det du gjør er galt. Ikke godt å si hva som er problemet, men du kan jo ta en samtale med en psykolog. Psykopat er du ihvertfall ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #11 Skrevet 15. desember 2020 Du er ikke psykopat. Les litt om codependency eller medavhengighet på norsk. Jeg var som deg, det tok noen år i terapi og det er bedre nå, verdiene er på plass og jeg tenker ikke så mye på bekreftelse eller anerkjennelse fra andre. Anonymkode: 42aad...b3f 5
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #12 Skrevet 15. desember 2020 Det kan være du har dissosiativ personlighetsforstyrrelse, men du bør utredes hos fagfolk for å vite hva det det er. Sannsynligvis er det noen handlingsmønstre du har ubevisst lært som barn, og som kan avlæres. Anonymkode: 196ae...2b1 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #13 Skrevet 15. desember 2020 Ingenting av dette du skriver får meg til å tenke "psykopat". Bryr du deg om andre mennesker eller dyr? Hvis du kom i skade for å kjøre på feks et lite barn, uten vitner/kameraer i nærheten. Kunne du ha bare kjørt av gårde og ikke tenkt noe mer over hendelsen? Bortsett fra bulken i bilen som vil koste penger å fikse? Anonymkode: 3f37c...ae5 4
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #14 Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Nei, men helt klart mangel på impulskontroll på enkelte områder. Hvordan er økonomien? Anonymkode: 75793...7d6 økonomien er veldig god. AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Kontrollerer du andre, skremmer du andre, blir du lett sjalu, skremmer du andre, har du drevet med dyremishandling, vold mot andre? Kan du få dårlig samvittighet overfor andre, merker du følelser som glede, omsorg, kjærlighet, empati for andre? Eller er du kynisk, kald, uempatisk, likegyldig til andre personer? hvis ikke, nei. Hvis ja, kanskje..? Anonymkode: cd78f...b4f Blir lett sjalu, og har hatt perioder i begynnelsen av forholdet der jeg prøvde å kontrollere kjæresten.. men kunne aldri drevet dyremishandling eller vold! Takler ikke å se sånt engang før jeg begynner å grine. En nær meg sier at jeg har nesten litt for mye empati. Hvis noen har det vanskelig, så tar jeg det veldig innpå meg. AnonymBruker skrev (23 minutter siden): En med antisosial/dyssosial personlighetsforstyrrelse (psykopat) ville ikke hatt samvittighetskvaler etter slike hendelser som du beskriver, de ville heller kommet med ansvarsfraskrivelser, og gjort seg selv til offeret. Derfor kan jeg med 99% sannsynlighet til at du ikke er psykopat. Men at du behøver profesjonell hjelp, muligens også få hjelp med impulsontroll, virker sannsynlig ut i fra hva du skriver. Ta kontakt med fastlegen din, eller ta direkte kontakt med en psykolog (du trenger ikke henvisning til privatpraktiserende psykologer), og legg frem bekymringene dine. Lykke til videre! Anonymkode: 8d99a...a9e Takk! Skal gjøre det. SoWhat? skrev (2 minutter siden): Hva med typen til en av dine beste venninner du var utro med da? Og de andre du nevner? Da må jo de også være psykopater, for de er jo opptatt og gift osv. Du mangler nok som noen sier her, impulskontroll. Du har moral, for du mener jo det du gjør er galt. Ikke godt å si hva som er problemet, men du kan jo ta en samtale med en psykolog. Psykopat er du ihvertfall ikke. Jaa..sant.. Vi har vært to om det. men jeg vet at jeg elsker han jeg er sammen med av hele mitt hjerte. -ts Anonymkode: 541a2...c05 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #15 Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): En nær meg sier at jeg har nesten litt for mye empati. Hvis noen har det vanskelig, så tar jeg det veldig innpå meg. største grunnen til at jeg vet du ikke er psykopat. Psykopater har ikke empati. Har dessverre en i familien og var også god venn med en. Du kan slappe helt av. Og utroskap, dessverre er det mange som har vært utro, meg inkludert. Og jeg har voldsomt mye empati. Men bak utroskap kan det ligge mye. Du er en god person! Anonymkode: b1dec...70b
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #16 Skrevet 15. desember 2020 Hmm... jeg er sikker på at jeg er psykopat evt narsissist. Jeg har ingen anger og er lite i kontakt med følelsene mine. Jeg kan selvfølgelig bli lei meg, forelsket osv sånn som andre mennesker men jeg er en dårlig person og her er hvorfor: Jeg har vært utro mot alle jeg har vært sammen med. Over mange år. Jeg legger skylden på andre hvis det er noe og jeg er så dyktig at jeg kommer unna med det hver gang. Jeg eier ikke impulskontroll og jeg sniker meg unna alt som blir slitsomt for meg og dumper jobb på andre. Jeg har til tider drevet med dokumentforfalskning for egen vinning. Jeg har relasjoner kun hvis det gir meg en verdi. Jeg har ingen problem med å kutte folk ut av livet mitt uten anger når jeg ikke har bruk for dem mer. Jeg har drept kjæledyrene til vennene mine da jeg var liten. En fisk og noen kaniner. Jeg stjal i ungdomstiden. Folk sier at psykopater ikke vet at de er det. Jeg vet ikke om det stemmer. Jeg er grusom. Prøver å ikke være det men det er bare et tidsspørsmål før jeg er i gang med noe igjen. Ta en psykologtime du, høres mer ut som du trenger guidence enn noe annet. Anonymkode: 9f975...027 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #17 Skrevet 15. desember 2020 Jeg er ganske sikker på at du ikke er en psykopat. Men har du lest om bordeline personlighetsforstyrrelse? Jeg har gått på kurs med en del med den diagnosen og kjenner igjen mye av det du skriver fra dem. Jeg sier ikke at du har det og mener absolutt at du bør oppsøke behandlig for å få hjelp med det du sliter med uansett hvilken diagnose det skulle være. Anonymkode: 6f38b...96b 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #18 Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har egentlig tenkt det lenge.. Føler at jeg er heller tvilsom moral og skruppelløs. Da jeg var singel, kunne jeg rote med hvem som helst - singel eller ikke. Til og med kjæresten til en av mine nærmeste venninner. Etter at jeg traff mannen min, har jeg vært utro to ganger. Kysset en fyr uten å fortelle det, og den andre fortalte jeg om. sistnevnte har to barn og er også gift.. Når der gjelder vennskap, så føler jeg ofte at jeg ikke blir inkludert. Går i offerrollen og prøver å skape avstand. Samtidig så har jeg vanskelig for å si nei hvis de spør om å finne på noe, OG føler avsky fordi jeg alltid sier ja mens de ofte sier nei hvis jeg foreslår noe.. Vil ikke være sånn! hva er galt med meg?? Vurderer terapi, kanskje er jeg psykopat? Noen som har noen erfaringer? Men hvordan skal jeg forklare dette til fastlegen min? «Tror jeg har psykopatiske tendenser, kan jeg bli henvist til psykolog»? Håper noen har tips eller råd.. Anonymkode: 541a2...c05 Er du bekymret for at du er psykopat, er du det ikke. En av tingene som karakteriserer en psykopat, er manglende selvinnsikt. Derfor er det nesten ingen psykopater til behandling i norsk helsevesen. Men du kan ha avstengt følelsesregister, noe som kan gjøre at du kan virke kald og uten følelser. Gå til behandling med fokus på å utvikle mentalisering og empati . Anonymkode: 683c8...6d4
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #19 Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hmm... jeg er sikker på at jeg er psykopat evt narsissist. Jeg har ingen anger og er lite i kontakt med følelsene mine. Jeg kan selvfølgelig bli lei meg, forelsket osv sånn som andre mennesker men jeg er en dårlig person og her er hvorfor: Jeg har vært utro mot alle jeg har vært sammen med. Over mange år. Jeg legger skylden på andre hvis det er noe og jeg er så dyktig at jeg kommer unna med det hver gang. Jeg eier ikke impulskontroll og jeg sniker meg unna alt som blir slitsomt for meg og dumper jobb på andre. Jeg har til tider drevet med dokumentforfalskning for egen vinning. Jeg har relasjoner kun hvis det gir meg en verdi. Jeg har ingen problem med å kutte folk ut av livet mitt uten anger når jeg ikke har bruk for dem mer. Jeg har drept kjæledyrene til vennene mine da jeg var liten. En fisk og noen kaniner. Jeg stjal i ungdomstiden. Folk sier at psykopater ikke vet at de er det. Jeg vet ikke om det stemmer. Jeg er grusom. Prøver å ikke være det men det er bare et tidsspørsmål før jeg er i gang med noe igjen. Ta en psykologtime du, høres mer ut som du trenger guidence enn noe annet. Anonymkode: 9f975...027 Du er nok heller ingen psykopat. Gjetter at det ligger en dårlig barndom i bunn, kanskje med overgrep eller ekstrem avvisning? Det at du er bevisst på hvor ille det er, sier meg at det er håp for deg. Jeg ville forsøkt behandling var jeg deg. Jeg tror ikke et øyeblikk på at du er grusom. Anonymkode: 683c8...6d4
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #20 Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Du er nok heller ingen psykopat. Gjetter at det ligger en dårlig barndom i bunn, kanskje med overgrep eller ekstrem avvisning? Det at du er bevisst på hvor ille det er, sier meg at det er håp for deg. Jeg ville forsøkt behandling var jeg deg. Jeg tror ikke et øyeblikk på at du er grusom. Anonymkode: 683c8...6d4 Jeg hadde en super barndom. Kan ikke klage på det. Ingen «hendelser» som du skriver om. Jeg tenker at det er bare en del av hjernen min som sikkert ikke fungerer slik alle andre sin gjør. Jeg har gått til psykolog. Det er bare tomt prating rykter at psykopater ikke har selvinnsikt. Jeg har masse selvinnsikt men mangler helt empati. Det er til og med psykopater og narsissister som har egne YouTube kanaler. Anonymkode: 9f975...027 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå