Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Si at jeg fikk 550.000 i min første jobb. Et vikariat på bare et halvt år. Så må jeg søke jobb, og det drar seg kanskje ut et halvt år til. Når jeg da får tilbud om ny jobb, kan jeg forvente å få samme lønn eller høyere, selv med et opphold? Er det noen som går ned i lønn? Jeg vil jo ha mer erfaring, men ikke SÅ mye mer. Hva tror dere? Jeg er jurist. 

Anonymkode: 89e2f...311

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det avhenger jo veldig av hvilke steder du jobber. Begynner du hos et privat firma, og går over til kommune f.eks., så er det naturlig at du går ned. Samtidig er det jo innafor å forhandle lønn når du begynner i ny jobb. Så det er umulig å si :)

Jeg har bare byttet jobb fra fagleder til rådgiver (er også jurist), og da gikk jeg jo selvsagt ned i lønn ettersom jeg gikk fra mye ansvar til mindre ansvar. 

Anonymkode: fe967...5d7

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det avhenger jo veldig av hvilke steder du jobber. Begynner du hos et privat firma, og går over til kommune f.eks., så er det naturlig at du går ned. Samtidig er det jo innafor å forhandle lønn når du begynner i ny jobb. Så det er umulig å si :)

Jeg har bare byttet jobb fra fagleder til rådgiver (er også jurist), og da gikk jeg jo selvsagt ned i lønn ettersom jeg gikk fra mye ansvar til mindre ansvar. 

Jeg jobber i kommunen! Ja, det gir mening at man går ned i lønn når man bytter mellom stillinger som er så forskjellig. Men hvis man f.eks. er saksbehandler, kan man da forvente samme lønn? Jeg synes det er litt ekkelt å forhandle lønn, særlig hvis det er en jobb jeg virkelig vil ha. Må vel bare venne meg til det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):