Danseskjørt Skrevet 15. desember 2020 #1 Skrevet 15. desember 2020 Blir en litt annerledes jul i år. Planen var å ha familieselskap julaften men nå er der avlyst pga drittkorona. Så nå blir vi hjemme (jeg, mann og to barn). Hvordan gjør vi med julenisse? Er så redd barna skal bli skuffa 😕
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #2 Skrevet 15. desember 2020 Du eller mannen er julenissen? Evt spør en nabo. Tenker dere kommer til å få en fin julaften. Sikkert deilig for barna at dere er hjemme. Skulle ønske det var oss. Angrer på at vi takket ja til å feire hos andre.. Anonymkode: d2a57...8e2 1
Alvario Skrevet 15. desember 2020 #3 Skrevet 15. desember 2020 Hvor gamle er ungene? Når ungene var små byttet vi på å være nisse med de i nabohuset som hadde flere barn på samme alder. Tenker om nissen holder avstand kan dere fint bruke en utenfor familien. Han kan til og med ha på ansiktsmaske siden dette er «naturlig» i dag, og spesielt siden han skal rundt til alle barn på denne kvelden 😊 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #4 Skrevet 15. desember 2020 Denne julen er jo deilig,en har en god unnskyldning til å være hjemme;) Nei, spøk til side. Vi har feiret de aller fleste juler bare oss fire de siste 17 år. Noen julaftener har vi hatt 1-2 gjester og etpar julaftener har vi vært bortreist...endel julaftener har mannen vært alene med barna siden jeg har jobbet. Ungene dine takler nok helt fint en annerledes jul,kanskje de tilogmed syns det blir den beste julen:) Julenissen har det ekstra travelt i år har jeg hørt, så den rekker bare banke på døren og sette igjen sekken utfor døra før han må haste videre til neste familie;) Anonymkode: f2fbf...899 6
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #5 Skrevet 15. desember 2020 Tenker at nissen har mer enn nok å gjøre dette året. Her har det aldri hvert synlig nisse. Men vi legger alle julegavene under juletreet og fyller strømpa så de våkner til det på julaften. Ungene gleder seg hvert år. De setter frem melk og kaker på lille julaften. Den spiser selvfølgelig faren 😅 Lar en halv kjeks ligge igjen og strør litt glitter rundt. Ser det magisk ut 😊 Anonymkode: 434dd...6d9 2
Blackbird Skrevet 15. desember 2020 #6 Skrevet 15. desember 2020 Vi hadde aldri nisse hos oss, annet enn en gang der naboen fra nederst i gata kom uanmeldt på døra som nisse,😜 De andre årene har det vært ringing på døra og ingen der når vi åpnet, nissen hadde ikke tid å vente for han hadde så mange andre han skulle innom den kvelden. Skritt i snøen osv.. Ganske magisk det også 😅 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #7 Skrevet 15. desember 2020 Vi er alltid hjemme hos oss selv på julaften. 4 stykker + en eller to bestemødre (bare en i år på grunn av korona) Jeg ser ærlig talt ikke problemet. Julenissen? En av dere er julenisse, eller en nabo, eller en tenåring dere kjenner? Vi har aldri hatt nisse, men ett år satte "julenissen" igjen gavene på utsiden av døra. (Han var visst så forsinket at han ikke rakk å komme innom natt til 24.desember, og derfor kom han på kvelden) (Jeg heiste ned gavesekken fra 2. etg, fikk banket på, og fikk barna til å åpne døren. De ble temmelig sjokkerte når de så gavesekken, uten at det var fotspor i snøen, og var overbeviste om at nissen hadde vært der) Anonymkode: 3d38d...c14 2
Gjest Rosendahl Skrevet 15. desember 2020 #8 Skrevet 15. desember 2020 Jeg fikk alltid julestrømpe fra julenissen på julaften morgen. Var stor stas 😀
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #9 Skrevet 15. desember 2020 Vi skal være hjemme på julaften, men det er vi nesten alltid. Og det er også det jeg foretrekker, er det en dag jeg ikke vil farte rundt så er det 24. desember. Våre barn våkner til skritt i snøen, oppspist julegrøt og en sekk med gaver som er lagt igjen fra nissen. Tror vi kan holde på magien lenger på denne måten, for når noen kler seg ut så blir det fort avslørt. Anonymkode: 6be07...525 2
Arkana Skrevet 15. desember 2020 #10 Skrevet 15. desember 2020 Vi har aldri hatt noen synlig nisse. Om kvelden lille julaften, før barna legger seg, setter de fram mat til nissen. Vi dekker på pent bord, setter fram et utvalg julekaker, sjokolade og klementiner og en kanne kaffe. Neste dag når barna står opp har nissen vært. Han har fylt julestrømpene, lagt gaver under treet og de ser at han har spist fordi det er smuler og sjokoladepapir på tallerkenen og en kaffeskvett i koppen og så skriver han alltid "takk" med klementinskall. Barna elsker det og har aldri savnet noen nisse som kommer ved gaveåpningen. 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #11 Skrevet 15. desember 2020 De overlever nok om nissen ikke rekker å komme innom. Sett en sekk med gaver på trappa med en lapp fra nissen om at det er så travelt i år så han rakk ikke å komme inn. Anonymkode: 0cd5f...ae5 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #12 Skrevet 15. desember 2020 Vi pleier ikke å ha nisse. (Men naboen pleier det, og i år blir det annerledes jul for dem også. Så de har avtalt at mannen min banker på verandadøren hos dem, med maske og røde klær, og sette fra seg en sekk. Så lager de sikkert en historie ut fra det.) Men vi feirer annenhver julaften alene hjemme bare kjernefamilien, og annenhver jul med storfamilien på den ene siden. Og hjemmejulene er nyydelige, både for store og små. På sin egen måte, akkurat som julene med "alle" er supre. Når vi har jul alene, er det 100% våre tradisjoner, og vi kan tilpasse tidsskjema, måltider, filmer, spill, utelek, skiturer osv helt som vi vil. Det er deilig! Men vi har "julestruktur" på det, og pynter oss og har like fine måltider med juleservise og dekket kaffebord osv selv om vi bare er oss. Anonymkode: dd873...f42 1
Danseskjørt Skrevet 15. desember 2020 Forfatter #13 Skrevet 15. desember 2020 Herlighet, takk for mange herlige svar. Nå ser jeg ikke fullt så mørkt på det allikevel Har alltid feiret med storfamilien, men i år blir det stille. Men kan jo bli fint det og✨
Cata Skrevet 15. desember 2020 #14 Skrevet 15. desember 2020 Tuttifrutt skrev (8 timer siden): Hvordan gjør vi med julenisse? Er så redd barna skal bli skuffa 😕 Julenissen kan så klart ikke komme inn for han skal innom så mange og da kan han dra med seg Covid. Problem solved. For å svare på spørsmålet i tittelen - jeg skal tilbringe jula hjemme ja. Tar ikke sjansen på familiebesøk når sjansen for å plukke opp Covid på et fly eller en flyplass er såpass stor som den er.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #15 Skrevet 15. desember 2020 Skal til sønnen min å feire jul med han. Anonymkode: 1aeef...b33
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #16 Skrevet 15. desember 2020 Vi skal være hjemme, jeg og mannen og våre to barn. Mine foreldre kommer på middag. Jeg elsker å være hjemme på julaften og vil helst ikke dra noe sted. Anonymkode: 911b5...a7e
Angelheart2 Skrevet 16. desember 2020 #17 Skrevet 16. desember 2020 Vi bestemte oss da de minste barna ble født at vi alltid skulle feire julaften hjemme. Det er helt deilig! Noen år har vi hatt fullt hus med besteforeldre, tanter og onkler, mens andre år har det kun vært oss 4/5. Jeg syns begge deler er like fint, på hver sin måte. Det er noe med det å lage sine egne tradisjoner, uavhengig av hvem som er på besøk eller ikke. Det er i alle fall deilig å ikke måtte ut av huset, styre med bilen full av pakker og unger og være avhengig av andre. Gled dere! God jul! 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #18 Skrevet 16. desember 2020 Vi bruker en app og tar bilde av at nissen setter ifra seg sekken med julegaver. Kommer som SMS på pappas telefon....Passer jo fint i år, da nissen ikke kan komme inn p.g.a korona.... Anonymkode: cc623...e93 1
Rosatoast Skrevet 16. desember 2020 #19 Skrevet 16. desember 2020 Tuttifrutt skrev (På 15.12.2020 den 8.47): Blir en litt annerledes jul i år. Planen var å ha familieselskap julaften men nå er der avlyst pga drittkorona. Så nå blir vi hjemme (jeg, mann og to barn). Hvordan gjør vi med julenisse? Er så redd barna skal bli skuffa 😕 Hvorfor kan ikke mannen din være julenisse? Si til barna at pappa skal til naboen en tur for å levere en gave. Eller be en nabo være julenisse, hvis dere er på godfot? Det pleide i så fall naboen til onkelen min å gjøre for oss når jeg var liten, slik at familien var tilstedte imens julenissen kom. Uansett, hvis det med julenissen er det eneste problemet du har - så syntes jeg overskriften var utrolig misvisende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå