AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #1 Skrevet 15. desember 2020 Vi er 4 stk som jobber helg sammen (helsevesenet). 3 av oss går 13 timers vakter mens den 4. går vanlige vakter (7,5 ,time). Det er middag rundt kl 13, og det er meningen at vi som går langvakter skal få lov å ta oss middag etter alle beboerene har spist det de vil. Vi får tilkjørt mat fra et kjøkken, og de beregner nokså små porsjoner, og en del av beboerne spiser to porsjoner. Ofte er det bare 3-4 poteter og litt kjøtt/grønnsaker igjen. Da er kollegaen som skal hjem kl 15 veldig rask med å forsyne seg. Det er ofte bare 1 potet igjen til oss andre. Vi har prøvd å hinte om at maten som er igjen er beregnet til oss som går lange vakter, men virker ikke som hun forstår. Siden det var lite mat igjen på søndag (da skulle hun som forsyner seg mye gå kveldsvakt), bestemte vi oss for å bestille sushi på kvelden på deling. Vi måtte dele oss opp for å spise, og da var kollegaen som går kveldsvakt i den første "puljen" til å spise. Når de to første var ferdig og vi to neste skulle spise var det nesten tomt!! Vi fikk vel 4 sushibiter hver (vi beregnet 15 biter per person). Kollegaen som spiste sammen med henne unnskyldte seg voldsomt og sa hun hadde prøvd å si at det skulle være nok til alle.. vi betalte samme summen. Er jeg rar som reagerer?? Er det ikke vanlig høflighet og tenke at alle skal få likt, og spesielt de som går lange vakter? Kollegaen bor fortsatt hjemme hos foreldrene og jobber mye ekstra så hun har ikke dårlig råd eller noe. Ellers er hun veldig hyggelig og søt, men er nokså gnien. Er aldri med å spleiser på fellesgaver til kollegaer (feks barselsgave, avskjedsgave etc..). Merker jeg begynner å irritere meg litt, og vet de andre reagerer også. Anonymkode: bd0a3...07e
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #2 Skrevet 15. desember 2020 Her nytter det ikke å hinte, dere må si skikkelig i fra. Enten eier hun ikke sosiale antenner eller så er hun bare frekk. Anonymkode: dcd8d...280 16
SoWhat? Skrevet 15. desember 2020 #3 Skrevet 15. desember 2020 3,4 poteter pluss litt kjøtt og grønnsaker kan ikke bli mye på 3 voksne personer. Tror ikke at jeg hadde brydd meg om å dele den maten gitt. 15 sushibiter til hver vår mye! Enig i at det var frekt å ta så mange når dere spleiset.
Bernardette Skrevet 15. desember 2020 #4 Skrevet 15. desember 2020 Dere kan ikke "hinte" og "prøve å si" - dere må si det direkte og vise til enkel matematikk. Her må dere ta ansvar for egen kommunikasjon, ellers får dere begynne å porsjonere. 15 sushibiter pr. person er forresten mye. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå