Gå til innhold

For sent med internship som 28-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått tilbud om internship neste halvår (6 måneder) og jeg fyller 28 i februar. Skal skrive masteroppgaven ved siden av internshipet. Er det litt flaut og sent med internship i denne alderen?

Anonymkode: 7bd37...11b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som er flaut er at du åpenbart ikke har skjønt at Norge ikke er ett engelskspråklig land. Det heter praksisplass, ikke internship.

Anonymkode: b6043...ef3

Skrevet

Alt for seint

Anonymkode: 23f4f...797

Skrevet

Hvorfor i all verden skulle det vært for seint?

Anonymkode: 37d37...9cc

• Liker 5
Skrevet

Hva er problemet så lenge du tar det med masteroppgaven? Det forsinket ikke utdanning din? Er det ikke bedre å gjøre begge framfor å bere skrive oppgaven? 

Anonymkode: b5581...abc

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det som er flaut er at du åpenbart ikke har skjønt at Norge ikke er ett engelskspråklig land. Det heter praksisplass, ikke internship.

Anonymkode: b6043...ef3

Det som er flaut er at du ikke vet at noen fagområder bruker ord som internship. I jussen bruker man traineeship, og du ville blitt sett veldig rart på om du sa du hadde «praksisplass». 

Anonymkode: 0744a...9d4

• Liker 9
Skrevet

Jeg forstår heller ikke hvorfor det er for sent. Jeg er også 28 år og kunne tenke meg ha praksisplass selv, da jeg sliter med å få jobb på grunnlag av manglende erfaring. Jeg anbefaler deg absolutt å benytte deg av muligheten :)

Anonymkode: f4dde...9ed

• Liker 1
Skrevet

Overhode ikke for sent. Gå ut og lev livet ditt som du vil, og ikke tenk på hva andre mener.

Skrevet

Nei det er vel ikke det? Mange er jo ikke ferdig studert med master før sent 20-år eller i 30-årene. Men synes det er en uting å kamuflere det å ikke lønne folk som "internship"/"praksisplass" og liknende. Burde ikke vært lov, alle burde få lønn for arbeid og det er en dårlig utvikling mot slik det er i USA der folk gjør alt for å få erfaring på CV og firmaene utnytter dette..

Jeg var trainee når jeg var 28 (men det var med full lønn, etter fullført master)

Anonymkode: b7dd2...953

• Liker 1
Skrevet

Absolutt ikke. 

Syntes ikke det er aldersbetinget, men at det heller går på hvor i studieløpet/karrieren du er. Hadde du allerede vært ute i jobb i noen år etter endt utdanning hadde jeg syntes det var litt rart å ha et internship nå, men å ha et internship under mastergraden din må jo bare være et stort pluss! 

De som sier at man skal si "praksisplass" istedenfor "internship" har helt tydelig ikke vært ute å søkt på slike stillinger de siste årene. Standarden er å kalle det internships, og det er den betegnelsen de fleste selskaper bruker i sine utlysninger, samt "intern" som stillingstittel. 

Anonymkode: a28ab...3b8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...