AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #1 Skrevet 15. desember 2020 Fått tilbud om internship neste halvår (6 måneder) og jeg fyller 28 i februar. Skal skrive masteroppgaven ved siden av internshipet. Er det litt flaut og sent med internship i denne alderen? Anonymkode: 7bd37...11b
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #2 Skrevet 15. desember 2020 Det som er flaut er at du åpenbart ikke har skjønt at Norge ikke er ett engelskspråklig land. Det heter praksisplass, ikke internship. Anonymkode: b6043...ef3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #3 Skrevet 15. desember 2020 Alt for seint Anonymkode: 23f4f...797
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #5 Skrevet 15. desember 2020 Hvorfor i all verden skulle det vært for seint? Anonymkode: 37d37...9cc 5
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #6 Skrevet 15. desember 2020 Hva er problemet så lenge du tar det med masteroppgaven? Det forsinket ikke utdanning din? Er det ikke bedre å gjøre begge framfor å bere skrive oppgaven? Anonymkode: b5581...abc 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #7 Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det som er flaut er at du åpenbart ikke har skjønt at Norge ikke er ett engelskspråklig land. Det heter praksisplass, ikke internship. Anonymkode: b6043...ef3 Det som er flaut er at du ikke vet at noen fagområder bruker ord som internship. I jussen bruker man traineeship, og du ville blitt sett veldig rart på om du sa du hadde «praksisplass». Anonymkode: 0744a...9d4 9
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #8 Skrevet 15. desember 2020 Jeg forstår heller ikke hvorfor det er for sent. Jeg er også 28 år og kunne tenke meg ha praksisplass selv, da jeg sliter med å få jobb på grunnlag av manglende erfaring. Jeg anbefaler deg absolutt å benytte deg av muligheten Anonymkode: f4dde...9ed 1
LillEve Skrevet 15. desember 2020 #9 Skrevet 15. desember 2020 Overhode ikke for sent. Gå ut og lev livet ditt som du vil, og ikke tenk på hva andre mener.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #10 Skrevet 15. desember 2020 Nei det er vel ikke det? Mange er jo ikke ferdig studert med master før sent 20-år eller i 30-årene. Men synes det er en uting å kamuflere det å ikke lønne folk som "internship"/"praksisplass" og liknende. Burde ikke vært lov, alle burde få lønn for arbeid og det er en dårlig utvikling mot slik det er i USA der folk gjør alt for å få erfaring på CV og firmaene utnytter dette.. Jeg var trainee når jeg var 28 (men det var med full lønn, etter fullført master) Anonymkode: b7dd2...953 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #11 Skrevet 15. desember 2020 Absolutt ikke. Syntes ikke det er aldersbetinget, men at det heller går på hvor i studieløpet/karrieren du er. Hadde du allerede vært ute i jobb i noen år etter endt utdanning hadde jeg syntes det var litt rart å ha et internship nå, men å ha et internship under mastergraden din må jo bare være et stort pluss! De som sier at man skal si "praksisplass" istedenfor "internship" har helt tydelig ikke vært ute å søkt på slike stillinger de siste årene. Standarden er å kalle det internships, og det er den betegnelsen de fleste selskaper bruker i sine utlysninger, samt "intern" som stillingstittel. Anonymkode: a28ab...3b8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå