AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #1 Del Skrevet 15. desember 2020 Alle erfaringer er gull! Anonymkode: eff73...1b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chomsky89 Skrevet 15. desember 2020 #2 Del Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alle erfaringer er gull! 65% Av brusen nordmenn drikker er kalofri brus, ifølge en studie. Så det kommer ant på hvilken brus du drikker. Vist du alerede drikker kalofri brus, vill det ikke hjelpe. Ikke At det å droppe brus med kalorier alene vill hjelpe voldsomt heller Du må i kalorimessi underskudd for å gå ned i vekt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #3 Del Skrevet 15. desember 2020 Chomsky89 skrev (1 minutt siden): 65% Av brusen nordmenn drikker er kalofri brus, ifølge en studie. Så det kommer ant på hvilken brus du drikker. Vist du alerede drikker kalofri brus, vill det ikke hjelpe. Ikke At det å droppe brus med kalorier alene vill hjelpe voldsomt heller Du må i kalorimessi underskudd for å gå ned i vekt. Jo, der vil det for sukkerfri brus lurer kroppen din. Anonymkode: b198b...fd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #4 Del Skrevet 15. desember 2020 Nei, drakk både med og uten sukker. Sluttet tvert. Null forskjell, og nå er det 2 år siden jeg sluttet. Anonymkode: 0e60a...c86 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chomsky89 Skrevet 15. desember 2020 #5 Del Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jo, der vil det for sukkerfri brus lurer kroppen din. Det gjør det ikke denne sammenhengen, du kan ikke legge på deg uten å få kalorier. Du snakker forresten til en som drikker langt over gjennomsnittlig av dette.. Jeg ligger stabilt i vekt på 2100 kalorier om dagen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #6 Del Skrevet 15. desember 2020 Drikker 1,5-2 liter pepsi max om dagen og veier 60kg. Er 167cm høy. Spiser sunt ellers. Lite godteri og eller sunn næringsrik mat. Har vært oppe i 75-80 kg før. Så tror ikke sukkerfri brus har så mye å si hvert fall. Brus med sukker kan dog påvirke ting vil jeg tro Anonymkode: c25a8...b33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 15. desember 2020 #7 Del Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei, drakk både med og uten sukker. Sluttet tvert. Null forskjell, og nå er det 2 år siden jeg sluttet. Anonymkode: 0e60a...c86 Kommer jo an på mengden brus man drikker da:) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chomsky89 Skrevet 15. desember 2020 #8 Del Skrevet 15. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): drakk både med og uten sukker. Sluttet tvert. Null forskjell, og nå er det 2 år siden jeg sluttet. Det er stor forksjell i forrhold til hvor mye mer du må forbrenne når du drikker brus med kalorier for å ligge stabilt i vekt. Dette er studert ihjel for lenge siden å ikke noe vi trenger å diskutere i 2020. Jeg har logget stabilt vektmessig i 3år, men hadde selvsagt gått opp i vekt om jeg plutselig begynte å drikke vanlig cola i de mengdene jeg drikker kalorifri brus. Da ville jeg plutselig logge på 2800-3000 kalorier om dagen. en økning på 700-1000. Endret 15. desember 2020 av Chomsky89 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #9 Del Skrevet 15. desember 2020 Jeg har kuttet ut pepsi max og gått ned. Tror ikke det er brusen i seg selv sånn egentlig, men hvordan man "bruker" den som avgjør hvordan resultatet blir. Jeg mener det er misbruk å tylle i seg litervis med brus. Det dekker et behov, stress, trøst, kos. Det er ikke normal måte å forholde seg til næring. Så for min del fikk jeg det bedre når jeg la om til mer normalt inntak av mat og drikke, mengde og hyppighet, balanse i usunt og næringsrikt. Anonymkode: 8889e...869 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #10 Del Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jo, der vil det for sukkerfri brus lurer kroppen din. Anonymkode: b198b...fd1 For noe tull. Det er noe de har funnet på de som drikker tre liter Pepsi Max om dagen, og som ofte "glemmer" at det er alt det andre crap'et de får i seg som er årsaken. Anonymkode: 852ac...153 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyah Skrevet 15. desember 2020 #11 Del Skrevet 15. desember 2020 Hvis du drikker brus med sukker og kalorier, kan det hjelpe ja. Alt handler om kalorier ut og inn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #12 Del Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jo, der vil det for sukkerfri brus lurer kroppen din. Anonymkode: b198b...fd1 https://www.dagbladet.no/mat/seniorforsker---lettbrus-gjor-deg-ikke-tjukk/70092508 tullball. Det er ikke lettbrusen som gjør at du legger på deg, men inntak ellers. Får du økt matlyst av brusen så er det fortsatt ikke brusen som gjør at du legger på deg. Slutt å spre feilinformasjon. Anonymkode: a1019...585 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #13 Del Skrevet 15. desember 2020 Hvis du drikker sukkerholdig brus i rikelige mengder, og kutter dette ut, uten å øke inntak av noe annet kaloriholdig, vil du sannsynligvis gå ned i vekt. Det med at sukkerfri brus øker vekten er bare tull. Jeg drakk 4 liter daglig(!) da jeg hadde alvorlig anoreksi og bmi på 14,5. Anonymkode: aa5a8...17f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #14 Del Skrevet 15. desember 2020 Drikker lettbrus hver dag, og har gått ned 16,5 kilo på 6 mnd nå. Er nok fort gjort å tenke at det er brusen som er synderen, men så lenge man spiser i kaloriunderskudd hver dag, vil man gå ned i vekt. Men blir man mer sulten av å drikke lettbrus, ja, da er det jo vanskeligere å holde seg i underskudd. Anonymkode: 1a9de...b81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #15 Del Skrevet 15. desember 2020 Omdiskutert, og ja jeg burde drikke vann, og kutte brus, men sannheten er at mye av grunnen til at jeg klarte å gå ned 17 kg i 2020 var at jeg tillot meg en Pepsi Max til dagen. Da fikk jeg dette søte kicket jeg trengte (kalorifritt), og hadde ikke behov for noe annet søtt. Andre sier at lettbrus øker appetitten, så dette er individuelt, Men for meg så har den ene brusen per dag vært veldig nyttig. Anonymkode: fcfbf...0b7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå