AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #1 Del Skrevet 15. desember 2020 Flere netter våkner jeg i full panikk fordi jeg er i ferd med å kveles. Jeg får sure oppstøt og puster det ned i luftrøret i søvne. Det svir og er vondt i timesvis etterpå. Jeg tar både gaviscon og syrenøytraliserende tabletter før jeg legger meg, likevel skjer det gang på gang Ekstremt vondt Andre som er såpass plaget? Anonymkode: 6597d...bca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #2 Del Skrevet 15. desember 2020 Uff det høres jo helt grusomt ut. Jeg sliter ikke med dette, men det gjør mannen min. En kveld undersøkte jeg litt gamle helseråd, og fant ut at en kopp te bestående av følgende ville hjelpe: Kokende vann Et par skiver fersk ingefær Noen ml sitronsaft 1 ts honning La alt trekke i 5 - 10 minutter, og drikk før leggetid. Mannen min drakk dette tre kvelder på rad, og har vært bra i to måneder nå. Det skal være noe med kombinasjonen av ingefær (som er bra for magesyre/fordøyelsen fra før) og honning og sitron, måten disse påvirker hverandre skal være veldig bra for sure oppstøt og magesyre. Det er verdt et forsøk 👍 Det funka for mannen min. Anonymkode: 77b81...c58 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #3 Del Skrevet 15. desember 2020 Sleit med det samme. Fikk Omeprazol på resept fra legen. Anbefales! Men må fortsatt være forsiktig med å spise rett før jeg legger meg. Særlig sjokolade. Anonymkode: 34c4a...fcb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #4 Del Skrevet 15. desember 2020 Rene minus vraket du da om du kveles av ditt eget spy i søvne? Anonymkode: c7f78...ba9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogkløver Skrevet 15. desember 2020 #5 Del Skrevet 15. desember 2020 Hvor langt er du på vei? Jeg hadde det helt likt i mine 2 svangerskap. I 3 trimester fikk jeg nexium av legen, det reddet meg. Ta en tur til legen og få noe som funker på resept før syreskadene blir for ille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erosrose Skrevet 15. desember 2020 #6 Del Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Flere netter våkner jeg i full panikk fordi jeg er i ferd med å kveles. Jeg får sure oppstøt og puster det ned i luftrøret i søvne. Det svir og er vondt i timesvis etterpå. Jeg tar både gaviscon og syrenøytraliserende tabletter før jeg legger meg, likevel skjer det gang på gang Ekstremt vondt Andre som er såpass plaget? Anonymkode: 6597d...bca Du burde få somac tabletter av legen, det funker så bra. Lifesaver for meg👍😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #7 Del Skrevet 15. desember 2020 Jeg har opplevd dette veldig mange ganger, og prøvd alt av syrenøytraliserende. Det eneste som faktisk funker for meg er å ikke spise/drikke for mye om kvelden. Anonymkode: 04b15...e72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #8 Del Skrevet 15. desember 2020 Jeg har det litt på samme måte, våkner av at jeg ikke får puste, helt for jævlig. Somac hjelper litt, hos meg er det nok magen som reagerer på et eller annet jeg ikke tåler. Men det er sååå jævlig å nærmest være redd for at det skal skje hver natt. Det var nesten godt å se at noen har det like ille som meg...hvis du skjønner hva jeg mener. Anonymkode: dd358...a20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #9 Del Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har opplevd dette veldig mange ganger, og prøvd alt av syrenøytraliserende. Det eneste som faktisk funker for meg er å ikke spise/drikke for mye om kvelden. Anonymkode: 04b15...e72 Ja, det hjelper og, ikke spise de siste timene før leggetid og ikke bli skikkelig mett. Anonymkode: dd358...a20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #10 Del Skrevet 15. desember 2020 Som de andre sier, ikke spis og drikk kullsyreholdig drikke 2 timer før leggetid. Kjøp også en ekstra stor pute så du får løftet overkroppen når du sover. Anonymkode: 3ff73...9db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #11 Del Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg har det litt på samme måte, våkner av at jeg ikke får puste, helt for jævlig. Somac hjelper litt, hos meg er det nok magen som reagerer på et eller annet jeg ikke tåler. Men det er sååå jævlig å nærmest være redd for at det skal skje hver natt. Det var nesten godt å se at noen har det like ille som meg...hvis du skjønner hva jeg mener. Anonymkode: dd358...a20 Ser at jeg var på feil sted, er et par år siden jeg var gravid, fikk disse plagene etter svangerskapet jeg. 😄 Anonymkode: dd358...a20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #12 Del Skrevet 15. desember 2020 Prøv ihvertfall å ligge på siden. Magesyre er som gift i lungene, ikke anbefalt å puste det ned der😅 Anonymkode: 3649e...e75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #13 Del Skrevet 15. desember 2020 Tusen takk for svar alle sammen! Nesten litt godt å vite at det ikke bare er meg! Hadde mye halsbrann sist jeg var gravid også, men opplevde aldri noe sånt! Denne gangen skjer det nesten hver natt 😭 helt grusomt! Jeg er bare 30 uker, så litt tidlig å begynne med somac ol- det kan vel bare brukes et par uker? Må spare den muligheten til slutten 😳 Her en kveld stakk jeg faktisk fingrene i halsen og kastet opp før leggetid for å lette litt på trykket, og da sov jeg som en stein! Men kan liksom Ikke gjøre dét til noen vane heller 😳 ts Anonymkode: 6597d...bca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #14 Del Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Tusen takk for svar alle sammen! Nesten litt godt å vite at det ikke bare er meg! Hadde mye halsbrann sist jeg var gravid også, men opplevde aldri noe sånt! Denne gangen skjer det nesten hver natt 😭 helt grusomt! Jeg er bare 30 uker, så litt tidlig å begynne med somac ol- det kan vel bare brukes et par uker? Må spare den muligheten til slutten 😳 Her en kveld stakk jeg faktisk fingrene i halsen og kastet opp før leggetid for å lette litt på trykket, og da sov jeg som en stein! Men kan liksom Ikke gjøre dét til noen vane heller 😳 ts Anonymkode: 6597d...bca Gjorde det samme😅 stakk fingrene i halsen å spøy som en helt før jeg la meg for å lette på trykket. Men det gjorde som regel vondt verre. Prøvde alt av kjerringråd. Mariekjeks, lovehearts, samarin, gaviscon - flytende og i tablettform. Men det eneste som hjalp til slutt var reseptbelagte tabletter fra legen, og å ikke spise noe som helst på kveldstid. Det verste var at jeg ikke kunne spise sjokolade😩 men det hjalp! Snakk med legen din😀 Anonymkode: 34c4a...fcb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #15 Del Skrevet 15. desember 2020 Har du prøvd å heve madrassen nokså høyt? Anonymkode: 77f13...df4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #16 Del Skrevet 15. desember 2020 Forsøk å sov med hodet høyere, legen sa til meg at jeg skulle ha overkroppen i 30 grader vinkel.. Enten ved å ha mange puter eller ved å heve hode-enden av madrassen/sengen (bøker under madrassen feks). Du må heller ikke spise de siste 3 timene ca. før du legger deg, eller drikke noe annet enn vann. Generelt bør man kutte ned på sterk mat, sur mat og drikke, kaffe. Håper dette hjelper Anonymkode: 02b8d...cba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #17 Del Skrevet 15. desember 2020 Og om du bare tar reseptfrie medisiner, kontakt legen så du kan få ordentlige medisiner på resept. Det var stor forskjell på disse for meg iallfall! Anonymkode: 02b8d...cba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #18 Del Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og om du bare tar reseptfrie medisiner, kontakt legen så du kan få ordentlige medisiner på resept. Det var stor forskjell på disse for meg iallfall! Anonymkode: 02b8d...cba Jeg tar omeprazol også, og det hjelper veldig! Men på natta kommer det likevel opp altså 😭 ts Anonymkode: 6597d...bca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #19 Del Skrevet 15. desember 2020 Det hjelper å drikke et stort glass vann med saften fra en halv sitron oppi. Jeg drikker ca.1 liter vann hver morgen og bruker en hel sitron oppi vannet. Dvs, bruk 1/2 sitron per 1/2 liter vann. Kan gjerne drikke sitronvann på kvelden også. Anonymkode: d232b...67a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c0ffebe4n Skrevet 15. desember 2020 #20 Del Skrevet 15. desember 2020 Jeg spiser yoghurt med musli eller frokostblanding til kvelds, for å få i meg noe melkeprodukter. Det bruker å hjelpe meg litt. Tar også Samarin 5 min før leggetid. Det hjelper litt for meg i alle fall. Men er det riktig ille så våkner jeg på et punkt av sure oppstøt likevel... Skikkelig frustrerende! Har alltid tyggetabletter på nattbordet for tiden. Jeg personlig har ingen nytte av Gaviscon og dessverre husker jeg ikke hva den jeg bruker heter... Den smaker peppemynte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå