Gå til innhold

En slektning av mitt barns døde far (langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sorry langt  For  mange år så var jeg i et kort forhold med en mann . Han var ikke psykisk frisk. Så vi gjorde slutt.  jeg fant så ut etter en stund att jeg var gravid langt etter 12 uker. Så barnet kom og var ønsket og elsket av meg.  Han ble informert  men jeg forventet  ikke noe av Han. Han hadde ingen stor familie  en tante og en store søster  med samme type problem  så jeg og barnet holdt lav profil . De viste  at barnet ble født å de kunne komme å hilse på mine regler. 

Kort tid etter barnet ble født.  Døde Han av overdose.  Tror ikke det var meningen  men borte  var han. Og jeg alene med alt ansvar. Og det  var ok vi klarte oss kjempe fint og banet mitt er flott.

Men nå i det siste har søster begynt å legge seg oppi ting. Vil gi gaver og besøke.  Koselig det tenkte jeg.  Slekt er bra.  Men da hun kom så jeg en psykisk syk dame med en veldig intens måte å være på.  Hadde med seg masse gaver ca 100 . Men det var ødelagte leker hun hadde fundet i grov avfall  og pyntfigurer barnet ikke trenger . Kjøkken utstyr  osv. Til barnet.  Den dagen satt hun her i 10 timer før jeg fikk henne  til å dra.  

Ettwe det ringer hun sender melding  om å få besøke igjen .  Med masse gaver igjen.  Som hun vil overlevere personlig 

Og hun sendte en sms i dag som virkelig stresset meg opp hun ville ha tilbake noen av gavene fordi hun har hørt rykter om at  de ikke er bruk.  

Hva skal jeg gjøre med dette menneske.  Jeg har lyst å kutte all kontakt men  barnet mitt mister jo slekt  da. Men er vel ikke så bra å treffe henne. Barnet synes hun er ok men slitsom og masete.  

Nå får jeg ikke sove og den siste sms der hun beskylder  meg å stjele barnet gaver. Da jeg faktisk tok i bruk noen av tingene  i stedet for at de skal ligge i en eske i kjeller i 10 år. Og må innrømme noe ble kastet pga hygiene. 

Og hun har invitert seg selv hitt i helga  Jeg vil ikke . Lurte på om jeg skulle dra bort og la min far være her med barnet da så jeg slipper å se henne.  Er det innafor.  

Anonymkode: 574d6...c5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammelt er barnet? Gammel nok til å ta egne beslutninger om å ha kontakt med far-familien? Hvis ikke så hadde jeg enten sagt at det ikke passet med besøk, eller tatt med barnet og reist bort. Denne tanten høres rett og slett ustabil ut. 

Anonymkode: 9a9e3...09a

• Liker 2
Skrevet

Du bør prøve å la denne kontakten dø ut rett og slett, hun høres ikke ut som en person som har noe positiv tilførsel til barnets liv 

Anonymkode: 81749...ab6

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvor gammelt er barnet? Gammel nok til å ta egne beslutninger om å ha kontakt med far-familien? Hvis ikke så hadde jeg enten sagt at det ikke passet med besøk, eller tatt med barnet og reist bort. Denne tanten høres rett og slett ustabil ut. 

Anonymkode: 9a9e3...09a

For ung til å bestemme  men stor nok til å bry seg.  Jeg kjenner jeg får et stress anfall bare ved tanken her.  Synes jo synd på dama. Kan ikke ha der noe godt. Men jeg orker ikke være den som er snill nå.

Skrevet

Er det noen du kan snakke med om denne tanten? Annen familie? Helsepersonell eventuelt? Bare for å høre hvordan du skal forholde deg til henne. Har hun en diagnose eller er det rusmisbruk hun også har problemer med?

Kan jo være bra for barnet å ha kontakt med familie, men burde kanskje gjøre det på din og barnets premisser? Si dere ikke trenger gaver, men at hun gjerne kan komme innom en time eller to i helgen for eksempel. Bare se hvordan det går? Viss hun fortsetter med sånne typer gaver og blir flere timer hver gang er det kanskje ikke så lett men. Prøv og sett klare grenser for hva som er greit og ikke? 

Anonymkode: d8bc6...e9f

• Liker 1
Skrevet

Si et absolutt neitakk til gaver, og foreslå å møte henne en times tid på cafe eller noe? Besøk hjemme er ikke lurt når hun er vanskelig å bli kvitt og er så ustabil.

• Liker 11
Skrevet

Dersom det er rusmisbruk som er problemet hennes ville det vært enklere å kutte henne ut, tenker jeg. Eller er det psykiske problemer?

Anonymkode: a48d6...c92

• Liker 3
Skrevet

Alle slekt er da ikke god slekt. Hadde aldri sluppet dette mennesket inn jeg altså. Man må da ikke ha kontakt med "slekt" koste hva det koste vil. Visse ting drar man ikke inn i livet til barna.

• Liker 11
Skrevet

Slik er min søster. Hun gav toåringen en gammel innrøyka hippiegenser, i str M! Og så gav hun henne brukt sminke og en lippgloss som var formet som en mobil, også brukt.. 

Orker ikke kontakt. Blir for ustabilt. Hun ble værende i dager... 

Jeg sa fra, men da var jeg plutselig barnemisshandler. Orker ikke stresset det bringer med seg å ha kontakt. 

Et annet familiemedlem her ordner det på den måten at de møtes på kafe, slik slipper hun å ha henne hjemme. Slipper ubehaget når hun ikke vil gå. Og kan lettere gå fra situasjonen ved å skylde på andre gjøremål. 

Anonymkode: 230dc...b87

• Liker 5
Skrevet

Ikke rus men psykisk  syk.   Men det synes ikke før man  kommer inn på henne. Bor for seg selv og klarer seg selv.  Men veldig stakkarslig  .  Dette viste jeg ikke så mye om før den første  gangen hun kom på besøk.  Men fikk merket det.   Jeg har jo ikke invitert  henne  igjen hun inviterte seg selv. Tenkte på å bare bli ferdig  med å gi se gavene og så nekte mere besøk etter på for hun ringer sms skriver brev konstant.   Til og med til min far  hun går ikke på kafe . For mye bakterier  ig folk der.  Ts.

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Sorry langt  For  mange år så var jeg i et kort forhold med en mann . Han var ikke psykisk frisk. Så vi gjorde slutt.  jeg fant så ut etter en stund att jeg var gravid langt etter 12 uker. Så barnet kom og var ønsket og elsket av meg.  Han ble informert  men jeg forventet  ikke noe av Han. Han hadde ingen stor familie  en tante og en store søster  med samme type problem  så jeg og barnet holdt lav profil . De viste  at barnet ble født å de kunne komme å hilse på mine regler. 

Kort tid etter barnet ble født.  Døde Han av overdose.  Tror ikke det var meningen  men borte  var han. Og jeg alene med alt ansvar. Og det  var ok vi klarte oss kjempe fint og banet mitt er flott.

Men nå i det siste har søster begynt å legge seg oppi ting. Vil gi gaver og besøke.  Koselig det tenkte jeg.  Slekt er bra.  Men da hun kom så jeg en psykisk syk dame med en veldig intens måte å være på.  Hadde med seg masse gaver ca 100 . Men det var ødelagte leker hun hadde fundet i grov avfall  og pyntfigurer barnet ikke trenger . Kjøkken utstyr  osv. Til barnet.  Den dagen satt hun her i 10 timer før jeg fikk henne  til å dra.  

Ettwe det ringer hun sender melding  om å få besøke igjen .  Med masse gaver igjen.  Som hun vil overlevere personlig 

Og hun sendte en sms i dag som virkelig stresset meg opp hun ville ha tilbake noen av gavene fordi hun har hørt rykter om at  de ikke er bruk.  

Hva skal jeg gjøre med dette menneske.  Jeg har lyst å kutte all kontakt men  barnet mitt mister jo slekt  da. Men er vel ikke så bra å treffe henne. Barnet synes hun er ok men slitsom og masete.  

Nå får jeg ikke sove og den siste sms der hun beskylder  meg å stjele barnet gaver. Da jeg faktisk tok i bruk noen av tingene  i stedet for at de skal ligge i en eske i kjeller i 10 år. Og må innrømme noe ble kastet pga hygiene. 

Og hun har invitert seg selv hitt i helga  Jeg vil ikke . Lurte på om jeg skulle dra bort og la min far være her med barnet da så jeg slipper å se henne.  Er det innafor.  

Er det noen andre slektninger som kan fungere som en buffer for denne damen? 

Anonymkode: 05234...fa4

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det noen andre slektninger som kan fungere som en buffer for denne damen? 

Anonymkode: 05234...fa4

Nei .  Ikke mange i den familien  og de som er igjen har brent alle bruer. Hun er alene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Slik er min søster. Hun gav toåringen en gammel innrøyka hippiegenser, i str M! Og så gav hun henne brukt sminke og en lippgloss som var formet som en mobil, også brukt.. 

Orker ikke kontakt. Blir for ustabilt. Hun ble værende i dager... 

Jeg sa fra, men da var jeg plutselig barnemisshandler. Orker ikke stresset det bringer med seg å ha kontakt. 

Et annet familiemedlem her ordner det på den måten at de møtes på kafe, slik slipper hun å ha henne hjemme. Slipper ubehaget når hun ikke vil gå. Og kan lettere gå fra situasjonen ved å skylde på andre gjøremål. 

Anonymkode: 230dc...b87

Ja det er sånne ting barnet mitt får.   Hadde nesten greid å holde meg unna.  Bruker corona  en del som grund  men nå ville hun levere gaver .  Tror mulig  huseier har bett henne rydde i leiligheten  . Hun hamstrer en del. Ts

Skrevet

Hvordan kan du slippe dette mennesket inn og tett på ditt barn?

Anonymkode: 66114...71c

• Liker 4
Skrevet

Si at du ikke har plass til flere gaver. Hvis hun vil ha tilbake noe, kan du finne det du har igjen av det hun leverte, og legge i en pose som hun kan ta med seg tilbake.

Når hvis hun insisterer på å komme, si at dere kan gå en tur sammen, med barnet. Så møtes dere ute. Det er viktig å ikke lage en vane av at hun stikker innom når som helst.

Hvis hun MÅ komme til dere, ha en buffer. Inviter en venninne av deg samtidig, eller slektninger (har du en mor eller søster eller far, er det perfekt, for disse vil skjerme deg).

Skjønner at dette oppleves invaderende og vanskelig...

Anonymkode: 850c6...e39

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan kan du slippe dette mennesket inn og tett på ditt barn?

Anonymkode: 66114...71c

Vel viste ikke i starten da.  Og nå prøver jeg å unngå det. De har ikke treffes på et år . Det er meg hun har plaget. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Si at du ikke har plass til flere gaver. Hvis hun vil ha tilbake noe, kan du finne det du har igjen av det hun leverte, og legge i en pose som hun kan ta med seg tilbake.

Når hvis hun insisterer på å komme, si at dere kan gå en tur sammen, med barnet. Så møtes dere ute. Det er viktig å ikke lage en vane av at hun stikker innom når som helst.

Hvis hun MÅ komme til dere, ha en buffer. Inviter en venninne av deg samtidig, eller slektninger (har du en mor eller søster eller far, er det perfekt, for disse vil skjerme deg).

Skjønner at dette oppleves invaderende og vanskelig...

Anonymkode: 850c6...e39

Det med gaver har jeg prøvd . Jeg har ringt og sendt melding om jeg har ikke plass.  Barnet trenger ikke  fler beby leker og jeg har ikke  plass  til å lagre ting hun mener barnet skal få når det er voksen .( kjeler  til en gammel komfyrtopp osv)  men hun vil ikke  høre.  

Men ja skal på faren min å komme. Han takler henne  men det  føles som hun tråkker milevis over mine grenser. Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Til og med til min far  hun går ikke på kafe . For mye bakterier  ig folk der.  Ts.

Hva med å møtes i en park eller noe om du vil gi tilbake gaver? Jeg tror ikke jeg hadde sluppet henne inn igjen. Hadde ikke villet gi henne sjansen til å legge igjen flere gaver hun kan kreve tilbake og lage drama rundt i ettertid.

Ville heller ikke åpnet meg for ytterligere beskyldninger eller satt meg i en situasjon hvor jeg ikke fikk henne ut av huset. Du vet ikke hvordan hun reagerer om du setter grenser, og jeg ville utelukkende møtt henne på en måte som gjør at du og barnet ditt fritt kan gå om dere ønsker det. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...