Gå til innhold

Oslo og omegn

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kommer til Oslo om faa dager og har med meg min utenlandske kjaereste.

Er det noen som har noen gode tips til hva vi kan se og gjoere?

Han har vaert her foer og sett alle "must sees" (holmenkollen, kon-tiki etc etc), men naa har jeg lyst til aa vise han Oslo fra en annen side..

Jeg har ikke bodd i Norge selv paa mange aar og kan alt for lite om byen vaar.

Saa trenger saart litt tips og raad! :sjenert:

Hvis det er noen som har byer ikke mer enn 2,5 timer fra Oslo aa anbefale ogsaa eller liknende, blir jeg kjempeglad.

Vi kommer til aa sove i Oslo, men om vaeret tillater det tar vi gjerne noen dagsturer!

Paa forhaand tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drøbak, Halden og gamlebyen i Fredrikstad er jo koselig. Ta båt ut til øyene eller gå rundt Sognsvann/Fra Tryvann til Sognsvann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis været er fint vil jeg absolutt anbefale Langøyene eller Hovedøya i Oslofjorden. Ellers er det jo hyggelig med litt shopping kanskje? Kan jo ta en tur på Grünerløkka og Bogstadveien/Majorstuen, spise lunsj på en koselig kafè eller i en park hvis været tillater det. Hvis dere liker fornøyelsesparker - er jo Tusenfryd ganske gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Nyt utsikten fra Ekebergrestauranten - eller i nærheten.

* Rusl rundt på Kampen/Vålerenga.

* Ta en tur i marka - f.eks fra Sognsvann til Ullevålseter og kjøp kanelsnurrer. Mange andre muligheter i marka.

* Sjekk om det er noen spennende konserter eller andre arrangementer i byen mens dere er her. Øya-festivalen er jo fra 10. til 13. august. Senere er det jazzfestival, og det er jo mange konserter på Rockefeller, John Dee og andre steder.

*Piknik/grilling i Frognerparken er hyggelig selv om man kanskje har vært i parken før.

* Er det fint vær og dere vil nyte sola, bør dere ta båten til Hovedøya, Langøyene eller Gressholmen og slappe av der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så er det jo bare fint å være her i Oslo, rusle rundt i andre bydeler, ikke bare opp og ned karl Johan. Sitte på kafe og se på folket, ta det helt kuli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode raad!

Vi har faktisk allerede gaatt tur i marka og hvis vaeret tillater det kommer vi garantert til aa gjoere det igjen..

Shopping tror jeg vi staar over, men akkurat og rusle rundt i forskjellige bydeler kunne jeg godt tenke meg.. Det er bare det at jeg er saa daarlig kjent selv.

(Bortsett fra Frogner/Majorstua/Sentrum) Har noen noen spesielt koselige kafeer eller liknende aa anbefale og noen spesielt koselige omraader?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå opp Schweigaardsgate(fra krysset Oslo gate), noen små fine kafeer der, og området er ennå ikke grunerløkka-ifisert. :-) Grunerløkka har jo masse kafeer, restauranter, parker og utesteder. Engangsgrill og pølser i Sofienbergparken er jo populært! Ta med frisbee eller bocca-spill også. :-)

Torshov(Vogts gate og omegn) er jo blitt et fint sted også.

Ellers ta en rusletur på Kampen/Vålerenga, nydelige trehus, små gater og lokale kafeer.

Du kan ta båten som går ut til øyene, hvis du ikke vil i land på noen av øyene kan du ta hele båtturen som et lite cruise! Ta med litt hvitvin og sett dere opp på dekk. (værforbehold her da....) Båten stopper flere steder før de returnerer til kai i Oslo(og du betaler kun vanlig sporveisbillett, 20,-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...