Gå til innhold

Til dere som har 100 meter til naboen -kan jeg spille høy musikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tanker om å flytte på landet, og har muligens et hus som passer til de ønskene jeg har. 

Det er mange ting jeg vil bruke friheten med et hus til, har lyst til å bygge både drivhus og lysthus, ha verksted i kjeller eller uthus. Men stort sett så kommer jeg ikke til å bråke noe særlig.

Men, en fordel med å bo noen ekstre meter unna en nabo er sjansen til å kunne spille musikk litt høyere enn det jeg er vant til, og også øve på instrumenter. Gitar, piano ol. bråker ikke så mye. Men jeg føler jeg kunne fått lyst til å prøve meg på typ trompet eller fele. Eller trommer (ikke slagverk, men djembe ol.)! 

Kan jeg gjøre det?

Eiendommen må også ryddes til våren for kratt, og da ser jeg for meg at jeg må brenne litt bål ute. Vil det plage noen som er hundre meter unna med lukt og røyk? De tåler kanskje litt av dette da, da flere rundt er bønder. 

Er vokst opp i boligfelt og har etter det bodd mest i sentrum eller by. Den enig gangen jeg bodde på landet så hadde jeg unge folk som naboer, ingen brydde seg. Dessuten så var ikke jeg spesielt høylydt den gangen, men det ønsker jeg å bli nå (dvs. jeg ønsker å lære meg flere instrumenter, jeg ønsker å danse "crazy" på stua i blant, har ikke turt/kunne gjort det før). 

Det er altså ikke festing til langt på natt det er snakk om, det vil være stort sett bare meg. Det er en liten stripe med trær rett over boligen mot den ene naboen, og også mot den andre naboen men det er i svak helling nedover så alt høres vel bedre. 

Dere som allerede bor sånn, har dere mulighet til å komme med noen råd og erfaringer? 

Anonymkode: 473ff...423

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? :)

Anonymkode: 473ff...423

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...