AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #21 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 16.12.2020 den 23.25): Alle drømmer. Man drømmer ofte om ting som skjer i livet sitt, om ting man grubler på, ting man ser fram til eller gruer seg til, ting som har skjedd ... Så at noen er "sanndrømte", dvs drømmer noe som så skjer, er ikke veldig rart. Fordi alle drømmer noe hele tiden må noe av det "slå til". At noe ikke umiddelbart kan forklares, betyr ikke det at det ikke finnes en naturlig forklaring. Anonymkode: b9821...72b Alle drømmer ja, men noen sanndrømmer. En god vennine fortalte en gang at hun drømte at faren hennes ble dement og hun fikk ikke kontakt med han. Etter 30 år var det akkurat det som skjedde. Samme settingen og alt i drømmen ble dessverre en virkelighet. Anonymkode: 49091...599 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #22 Skrevet 19. desember 2020 Heh, nei. Anonymkode: 5a375...9ce
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #24 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 15.12.2020 den 23.24): Selvsagt ikke. Tror ikke på menneskeskapte eventyrfigurer, om den kalles gud, julenissen eller spagettimonsteret. Anonymkode: a9980...cda Dere ateister er noe for dere selv. Alltid når Guds eksistens diskuteres må dere ty til den kjente hersketeknikken latterliggjøring. Da er dere raske til å si at dere ikke tror på spaghettimonsteret, rosa enhjørninger, flyvende tekanner, eventyrfigurer osv. sånn som kristne gjør (i følge dere). Dere er liksom de smarteste av de smarte. Dere vet alt og hvordan alt henger sammen. Har alle svarene. Hører aldri kristne/religiøse som har behov for å latterliggjøre det andre tror på. Tenker at hvis man må ty til hersketeknikker og latterliggjøring, så har man dårlige argumenter. Anonymkode: fd37c...fbb 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #25 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Dere ateister er noe for dere selv. Alltid når Guds eksistens diskuteres må dere ty til den kjente hersketeknikken latterliggjøring. Da er dere raske til å si at dere ikke tror på spaghettimonsteret, rosa enhjørninger, flyvende tekanner, eventyrfigurer osv. sånn som kristne gjør (i følge dere). Dere er liksom de smarteste av de smarte. Dere vet alt og hvordan alt henger sammen. Har alle svarene. Hører aldri kristne/religiøse som har behov for å latterliggjøre det andre tror på. Tenker at hvis man må ty til hersketeknikker og latterliggjøring, så har man dårlige argumenter. Anonymkode: fd37c...fbb Kanskje enhjørninger og spagettimonster er å overdrive en smule .. Men fortell meg hvorfor det er mer sannsynlig å tro på at en mann fra Israel kunne gå på vannet og stå opp fra de døde for 2000år siden.. Enn en enøyd Gud med hest med 8 ben , eller Buddah som kunne gå oppreist rett etter fødsel? Men selvfølgelig...det er bare DERES Gud som er ekte , de andres Guder i verden bare oppdiktet tøys... Anonymkode: c130e...f1c 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #26 Skrevet 23. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kanskje enhjørninger og spagettimonster er å overdrive en smule .. Men fortell meg hvorfor det er mer sannsynlig å tro på at en mann fra Israel kunne gå på vannet og stå opp fra de døde for 2000år siden.. Enn en enøyd Gud med hest med 8 ben , eller Buddah som kunne gå oppreist rett etter fødsel? Men selvfølgelig...det er bare DERES Gud som er ekte , de andres Guder i verden bare oppdiktet tøys... Anonymkode: c130e...f1c Jeg tror på en høyere kraft uavhengig av det du skriver der. Det du skriver her virker bare umodent Anonymkode: b143b...eaf 2
Conal Skrevet 24. desember 2020 #27 Skrevet 24. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 14.12.2020 den 23.33): Tror du på Gud/en spirituell kraft? Hvorfor? Hvorfor ikke? Anonymkode: 1499a...ee9 Lol. Tro gjør man i kirka. Gud er Absolutt Sannhet. 2
Nalini Skrevet 24. desember 2020 #28 Skrevet 24. desember 2020 (endret) Jeg overbevist at det er noe mer, ikke en kristen gud, men en spirituell kraft. Til dere som avviser alt, hvor kommer verdensrommet fra? At noe oppstår av ingenting er vanskelig å tro på. Endret 24. desember 2020 av frysja
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #30 Skrevet 24. desember 2020 Jeg tror ikke på noen gud eller noen andre overnaturlige ting. Jeg vet også at det finnes så alt for mye jeg ikke kan nok om, og velger derfor å stole på den vitenskapsbaserte kunnskapen vi har om ting. Slik forholder jeg meg både i forhold til tro, konspirasjonsteorier, medisin/vaksiner og det meste annet. Jeg tror at mange mennesker finner trøst og mening i troen og derfor finner "bevis" på det de tror på. Hjernen vår har også en utrolig evne til å finne mening og sammenhenger ut av tilfeldigheter. Disse tilfeldighetene vil for mange bli satt i system med det de allerede tror på og forsterke troen. Det gjør ikke disse tilfeldighetene til noe annet enn tilfeldigheter av den grunn. Anonymkode: f91e6...7ba
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #31 Skrevet 24. desember 2020 Jepp, men det er ikke noe jeg forventer at andre skal forstå. Har lært meg å påvirke der jeg kan, så jeg ikke gjentar usunne relasjoner. Merker med en gang hvor jeg har mennesker, men er litt for følelsesmessig engasjert fremdeles.. Anonymkode: e85a9...599
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå