AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #1 Skrevet 14. desember 2020 Som dere skjønner på overskriften så er jeg ei jente fra en muslimsk familie som er sammen med en norsk mann. Jeg har nå kommet til et punkt der jeg syns det er slitsomt å lyve og skjule han for min familie. Jeg trenger råd på hvordan jeg kan fortelle dette til dem uten at det skal blir drama og gjerne dele deres erfaringer hvis noen her har vært i samme situasjon. Jeg er integrert og ser på meg selv som norsk, men jeg har også respekt for religionen jeg er født i selvom jeg ikke praktiserer den selv. Jeg har også stor respekt for familien, men jeg har falt for en norsk mann som vil gå ut over æren når de får vite det og andre muslimer fra vår kultur. Det vil bli drama og folk vil snakke. Jeg er klar for det og bryr meg ikke om det. Men familien vil bry seg om det. Jeg elsker kjæresten min, men også den lille familien jeg har i Norge. Jeg føler at jeg lever et dobbelt liv, og blir til tider suicidal av at det er så vanskelig. Hva kan jeg gjøre? Jeg vet jeg bor i Norge og er over 18. Kan bestemme selv osv. Men dette er faktisk et problem.. Anonymkode: 703ca...002
intexus40 Skrevet 14. desember 2020 #2 Skrevet 14. desember 2020 Synes så oppriktig synd på dere fra innvandrerfamilier som har dette med oss og dem problematikk. Din kjærestes familie kommer sikkert til å ta deg imot med åpne armer, så om du er klar for det og vil kjempe for deg og han, så har du nok god støtte der. Siden du vet det blir problemer med å få aksept for en norsk mann, så må du nesten ta et valg 100% og går for det. Jeg synes slike midelalderholdninger som det din familie er opptatt av burde vært straffbart om dem skal bo og leve i Norge med alle de fordeler det har. Det er bra å skape et liv her, men å skape et liv MED en herfra er skambelagt... Middelaldersk. Håper dere får det fint sammen og kjemp for hverandre om dere synes kampen er verdt å ta. 8
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #3 Skrevet 14. desember 2020 Som du sier selv så kan de ikke lovlig sett stoppe deg og da må bare du og din kjæreste ri av stormen som kommer, og det er vel ikke uvanlig at det gjerne betyr utfrysning? Da får det være deres valg som de får stå til ansvar for tenker jeg. Å leve et dobbeltliv kan du i alle fall ikke fortsette med. Og det er da ikke noe mer eller mindre ære med en norsk mann enn en hvilken som helst anna mann. Ære meg en viss plass:P Men er det en sjanse for at de kan overraske deg? Min kjæreste er delvis praktiserende muslim, og foreldrene hans konservative, selv for landet de er fra. Så jeg var kjempeskeptisk, han litt mindre, men ble godt tatt i mot av dem. Anonymkode: 222a3...fdc 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #4 Skrevet 14. desember 2020 Det har en del å si hvor dine foreldre kommer fra. Å være muslim er en ting, men det er forskjellig praksis. Er det slik at foreldrene dine bare aksepterer at du har en muslimsk mann, eller kan de godta en mann fra annen bakgrunn? Anonymkode: 71496...aae
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #5 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det har en del å si hvor dine foreldre kommer fra. Å være muslim er en ting, men det er forskjellig praksis. Er det slik at foreldrene dine bare aksepterer at du har en muslimsk mann, eller kan de godta en mann fra annen bakgrunn? Anonymkode: 71496...aae Han må være muslim og fra samme kultur helst.. Anonymkode: 703ca...002
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #6 Skrevet 14. desember 2020 intexus40 skrev (16 minutter siden): Synes så oppriktig synd på dere fra innvandrerfamilier som har dette med oss og dem problematikk. Din kjærestes familie kommer sikkert til å ta deg imot med åpne armer, så om du er klar for det og vil kjempe for deg og han, så har du nok god støtte der. Siden du vet det blir problemer med å få aksept for en norsk mann, så må du nesten ta et valg 100% og går for det. Jeg synes slike midelalderholdninger som det din familie er opptatt av burde vært straffbart om dem skal bo og leve i Norge med alle de fordeler det har. Det er bra å skape et liv her, men å skape et liv MED en herfra er skambelagt... Middelaldersk. Håper dere får det fint sammen og kjemp for hverandre om dere synes kampen er verdt å ta. Jeg håper det jeg og ❤️ Anonymkode: 703ca...002
Gjest shash90 Skrevet 14. desember 2020 #7 Skrevet 14. desember 2020 Kommer også fra et muslimsk land. Jeg vet hvordan ting fungerer i muslimske miljøer, tror nok folk jeg kjenner vil snakke dritt om meg hvis de ser meg med en norsk mann ute. Men jeg har alltid gitt f, mine foreldre har aldri vært streng med meg heller. Vet at de helst vil at jeg skal finne en med samme språk og bakgrunn osv, og det fordi man vil trives bedre; mener de. Men de vil godta en norsk mann dersom jeg finner en. Hvis foreldrene din har tillat deg å integrere deg, og du trives i selskap med en norsk mann, da har du kommet ganske langt? Vil det komme som et sjokk på dine foreldre? Det vil ikke komme som et sjokk på mine foreldre om jeg finner en nordmann, fordi jeg har vært ærlig med de. Ikke at du har vært uærlig, men jeg har sagt at det er vanskelig å finne en med samme språk og bakgrunn, da er jeg nødt til å være åpen for å date norske menn. Håper bare at de ikke får deg til å velge enten han eller familien.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #8 Skrevet 14. desember 2020 Just now, AnonymBruker said: Han må være muslim og fra samme kultur helst.. Anonymkode: 703ca...002 Og hva synes kjæresten din om dette? Hva synes du selv? Har dere snakket sammen om hvordan dere skal takle kulturforskjeller, har dere snakket om framtiden, hva slags liv dere ønsker? Er det såpass seriøst nå, eller er dere fortsatt i kjærestefasen? Du trenger ikke svare på dette til meg. Men jeg tror sånne ting er viktige for dere å vite, når foreldrene får høre om forholdet deres. Og det kan være greit å huske at i Norge så er du selvstendig voksen som 18-åring og eldre, du kan du gifte deg av eget valg når du er 18 år eller eldre. Anonymkode: 71496...aae
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #9 Skrevet 14. desember 2020 52 minutter siden, AnonymBruker said: Som dere skjønner på overskriften så er jeg ei jente fra en muslimsk familie som er sammen med en norsk mann. Jeg har nå kommet til et punkt der jeg syns det er slitsomt å lyve og skjule han for min familie. Jeg trenger råd på hvordan jeg kan fortelle dette til dem uten at det skal blir drama og gjerne dele deres erfaringer hvis noen her har vært i samme situasjon. Jeg er integrert og ser på meg selv som norsk, men jeg har også respekt for religionen jeg er født i selvom jeg ikke praktiserer den selv. Jeg har også stor respekt for familien, men jeg har falt for en norsk mann som vil gå ut over æren når de får vite det og andre muslimer fra vår kultur. Det vil bli drama og folk vil snakke. Jeg er klar for det og bryr meg ikke om det. Men familien vil bry seg om det. Jeg elsker kjæresten min, men også den lille familien jeg har i Norge. Jeg føler at jeg lever et dobbelt liv, og blir til tider suicidal av at det er så vanskelig. Hva kan jeg gjøre? Jeg vet jeg bor i Norge og er over 18. Kan bestemme selv osv. Men dette er faktisk et problem.. Anonymkode: 703ca...002 hvordan er det med din kjæreste sin familie da? har hørt om familier som er kritiske til det da du kommer fra en muslimsk familie og i tillegg ikke er etnisk norsk. jeg er selv fra en muslimsk familie og jeg er muslimsk med en muslimsk mann vi kommer ikke fra samme land. og har overhode ikke samme etnisitet men vi har samme livssyn og samme tro. jeg har lest flere tråder her på kg hvor HI heter "ville du latt ditt familie medlem gifte seg med en invandrer" osv osv og brukere her ihvertfall har en del fordommer bare så det er sagt så det er godt mulig det ikke bare er din familie som kommer til og lage drama paga ære men din kjæreste sin familie og. Anonymkode: 8c89a...d5a 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #10 Skrevet 14. desember 2020 Helt seriøst så burde ikke ære og æreskultur være et problem i Norge i 2020, det er noe som hører til i middelalderen og vitner bare om hvor dårlig integrerte enkelte grupper er. Foreldrene dine har ikke lov til å bestemme hvem du kan være sammen med og ikke, hvis de presser deg så blir det det samme som tvangsekteskap. Sosialt press er også en form for tvang, det forventes at man skal gjøre det "riktige" så man ikke bringer "skam" på familien. Anonymkode: 52f8e...890 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #11 Skrevet 14. desember 2020 34 minutter siden, AnonymBruker said: Han må være muslim og fra samme kultur helst.. Anonymkode: 703ca...002 uff da er det veldig ille, du burde få bestemme selv. men i følge den hellige quran så kan de ikke dømme Han så lenge Han er Muslim, så lenge Han er muslim så skal det ikke spille noen rolle om Han kommer fra norge eller fks Pakistan så lenge Han er muslim. men ja det finnes mange familier som tvinger barna sine til og gifte seg med noen som er fra samme kultur og land det synes jeg er veldig trist. jeg og min mann er muslimer det er barna våre og. men vi kommer ikke til og tvinge de til og gifte seg med en fra samme land som meg eller min mann. jeg er halvt arabisk og halvt tyrkisk (født i norge) og min mann er fra ett afrikansk land så vi kommer fra 2 forskjellige land men vi har samme livssyn og tro. Anonymkode: 8c89a...d5a 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #12 Skrevet 14. desember 2020 Jeg skriver under på AB over, at det beste er at man forholder seg til muslimske menn. Begrunnelse er enkel: - Det er sjeldent at ekteskap med etnisk norske menn varer livet ut, slik det skal være. Ofte ender de fleste i skilsmisse. - Du kommer ikke til å ha støtte apparat når du kommer i krangel med din norske mann. Anonymkode: 10494...2e3 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #13 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Han må være muslim og fra samme kultur helst.. Anonymkode: 703ca...002 Hva med utdanning? Kan han være ufaglært renholder er det innenfor? Anonymkode: 10494...2e3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #14 Skrevet 14. desember 2020 dessuten er tvangsekteskap i norge straffbart og din familie kan risikere fengsel om de presser deg til og gifte deg med noen du ikke liker. Anonymkode: 8c89a...d5a 2
SamusAran Skrevet 14. desember 2020 #15 Skrevet 14. desember 2020 Dette er alt av hva som er feil med religion. 4
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #16 Skrevet 14. desember 2020 hadde jeg vert deg ts hadde jeg fulgt hjertet mitt. det er snakk om dine følelser og dine valg. jeg var kjempe heldig som fant en mann som har samme livssyn og religion som meg. og min familie elsker min mann selvom Han ikke kommer fra samme land som meg. men om min familie ikke hadde likt Han hadde jeg uansett giftet meg med Han fordi vi elsker hverandre og har samme verdier og tro. Anonymkode: 8c89a...d5a 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #17 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): hvordan er det med din kjæreste sin familie da? har hørt om familier som er kritiske til det da du kommer fra en muslimsk familie og i tillegg ikke er etnisk norsk. jeg er selv fra en muslimsk familie og jeg er muslimsk med en muslimsk mann vi kommer ikke fra samme land. og har overhode ikke samme etnisitet men vi har samme livssyn og samme tro. jeg har lest flere tråder her på kg hvor HI heter "ville du latt ditt familie medlem gifte seg med en invandrer" osv osv og brukere her ihvertfall har en del fordommer bare så det er sagt så det er godt mulig det ikke bare er din familie som kommer til og lage drama paga ære men din kjæreste sin familie og. Anonymkode: 8c89a...d5a Familien til kjæresten min er helt fantastiske, de har tatt meg inn som jeg skulle være norsk. Blir invitert i alle selskap og spurt om å feire høytider med de. Får gaver til jul og bursdagen min blir feiret sammen med dem. Anonymkode: 703ca...002 4
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #18 Skrevet 14. desember 2020 Hadde jeg vært TS, så hadde jeg fulgte rådene fra familien. De vet det best. Anonymkode: 10494...2e3 1
SamusAran Skrevet 14. desember 2020 #19 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hadde jeg vært TS, så hadde jeg fulgte rådene fra familien. De vet det best. Anonymkode: 10494...2e3 Nei, de vet ikke best. Disse middelalderske holdningene har ingen plass i Norge og er grunnen til at jeg ønsker et totalt religionsforbud i Norge. Religion bringer Inter positivt med seg i 2020. 5
hysjteria Skrevet 14. desember 2020 #20 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Familien til kjæresten min er helt fantastiske, de har tatt meg inn som jeg skulle være norsk. Blir invitert i alle selskap og spurt om å feire høytider med de. Får gaver til jul og bursdagen min blir feiret sammen med dem. Anonymkode: 703ca...002 Hva tror du foreldrene dine sier hvis du forteller dem det? Finnes det noen venner av familien som har et litt mindre strengt syn på ting du kunne alliert deg med?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå