Gå til innhold

Skappelgenseren

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nettopp lært meg strikking og har til nå strikket skjerf, sjal og votter.

Lurer på om jeg skal prøve meg på skappelgenseren. Men er den fortsatt populær eller er den litt ut? Tenkte å strikke den til meg selv.

Anonymkode: b2242...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den er nok ikke like populær som for noen år siden, men hva så? Den er enkel å strikke og behagelig å ha på seg, sånn sett et perfekt første-forsøk på en genser.

Anonymkode: f255b...5d2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Den er nok ikke like populær som for noen år siden, men hva så? Den er enkel å strikke og behagelig å ha på seg, sånn sett et perfekt første-forsøk på en genser.

Sant det! Liker jo store gensere så bør jo lage noe jeg selv har lyst på. Er bare litt kjedelig hvis den er helt ut. Er ikke så bevandret i denne strikkeverdenen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Sant det! Liker jo store gensere så bør jo lage noe jeg selv har lyst på. Er bare litt kjedelig hvis den er helt ut. Er ikke så bevandret i denne strikkeverdenen 😊

Skappelgenseren er egentlig bare en helt vanlig genser som har blitt strikket til alle tider, men som Skappel-familien så sitt snitt til å tjene penger på.

Hvis du ikke vil at den skal være "Skappelgenseren" kan du bare forandre litt på den. Mener å huske at den har ganske bred vrangbord nederst på ermene, du kan jo lage en tynn i perlestrikk i stedet. Tror heller ikke den gjør noe ut av halsen, men ta et par runder perlestrikk der også før du feller av, så du får en krage, så blir det plutselig en annen genser.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skappelgenseren er bare en helt vanlig genser. Her viser skappelene seg fra en ganske usympatisk side, synes jeg.

https://www.dagbladet.no/kjendis/dorthe-skappel-mener-blogger-hermer-etter-hennes-signaturstrikk/60309385

Hva skal de ta æren for neste gang, mon tro? Skappelraggsokker? Skappel - tovede - sitteunderlag? Skappelgrytekluter? 

Anonymkode: 5453a...6cd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.minmote.no/#!/artikkel/22921920/dorthe-skappel-faar-knallhard-kritikk-for-skappelgenseren

Jeg tenker vi kan konkludere med at det er en helt grei, vanlig genser. Bemerkelsesverdig lik en genser min mor hadde da hun var ung, når jeg tenker meg om. Dorthe Skappel hadde vel knapt begynt på skolen da den ble strikket.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skappelgenseren er bare en helt vanlig genser. Her viser skappelene seg fra en ganske usympatisk side, synes jeg.

https://www.dagbladet.no/kjendis/dorthe-skappel-mener-blogger-hermer-etter-hennes-signaturstrikk/60309385

Hva skal de ta æren for neste gang, mon tro? Skappelraggsokker? Skappel - tovede - sitteunderlag? Skappelgrytekluter? 

Oi, interessant, det har jeg ikke fått med meg. Ganske morsomt med tanke på hvordan de reagerte da de selv fikk kritikk i sin tid for at det var en kopi ... https://www.minmote.no/#!/artikkel/22921920/dorthe-skappel-faar-knallhard-kritikk-for-skappelgenseren

Men synes oppskriften er veldig grei forklart og enkel å følge for en nybegynner, så ikke noe galt med den i seg selv. Men er enig i at måten de har melket dette på er veldig usympatisk fra ende til annen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

https://www.minmote.no/#!/artikkel/22921920/dorthe-skappel-faar-knallhard-kritikk-for-skappelgenseren

Jeg tenker vi kan konkludere med at det er en helt grei, vanlig genser. Bemerkelsesverdig lik en genser min mor hadde da hun var ung, når jeg tenker meg om. Dorthe Skappel hadde vel knapt begynt på skolen da den ble strikket.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oi, interessant, det har jeg ikke fått med meg. Ganske morsomt med tanke på hvordan de reagerte da de selv fikk kritikk i sin tid for at det var en kopi ... https://www.minmote.no/#!/artikkel/22921920/dorthe-skappel-faar-knallhard-kritikk-for-skappelgenseren

Men synes oppskriften er veldig grei forklart og enkel å følge for en nybegynner, så ikke noe galt med den i seg selv. Men er enig i at måten de har melket dette på er veldig usympatisk fra ende til annen.

🤭 du var litt for rask for meg! 😂

Og jeg er helt enig i konklusjonen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, oppskriften har jo fått mye skryt for at den er lett å følge, og i utgangspunktet applauderer jeg idéen om en enkel strikkepakke 😊

jeg strikker hurtiggenser som bestemor lærte meg, jeg, og mammas genser henger i skapet mitt, og ikke pokker om jeg kommer til å kalle det skappelgenser 🤣 Hun får bare bli sur 😜

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ja, oppskriften har jo fått mye skryt for at den er lett å følge, og i utgangspunktet applauderer jeg idéen om en enkel strikkepakke 😊

jeg strikker hurtiggenser som bestemor lærte meg, jeg, og mammas genser henger i skapet mitt, og ikke pokker om jeg kommer til å kalle det skappelgenser 🤣 Hun får bare bli sur 😜

Selve garnet i pakken er overpriset, så man kan godt gå for et billigere garn, f.eks. drops.

Jeg skal ikke sladre! 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville satset på novice sweater eller Louisiana sweater fra Petiteknit i stedet. Godt forklarte oppskrifter, men video på alt🙌🏽

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...