AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #1 Skrevet 14. desember 2020 Jeg ble mamma til en jente for 4,5 mnd siden, og hadde forberedt meg på at babytiden ville bli veldig slitsomt og travel. Det viste seg at hun er sykt lite krevende, og gråter veldig sjelden! Hun har egebtlig aldri grått på natta, jeg våkner bare av lyder og "styring" fordi hun vil ha mat. Kan være litt sutrete her og der, og kave litt ved puppen innimellom, men det er det. I tillegg har hun er veldig godt sovehjerte, og har hatt en slags døgnrytme helt siden hun ble født. Dvs at hun alltid har sovet på natta. Fra hun var 2,5 mnd kunne vi legge henne kl 19.30 i bedside criben, og da var det egentlig bare å amme i søvn eller legge henne der våken og stryke henne litt, så fant hun søvnen selv. Noen som har hatt det på samme måte?? Føler at det ikke er vanlig å ha det slik, og er nysgjerrig på om andre også har hatt ekstremt "enkle" babyer. Anonymkode: 95fff...ca9 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #2 Skrevet 14. desember 2020 Jeg synes du skal nyte tiden og ikke tenke så mye på hvordan det er for andre. Du er virkelig heldig, kos dere! 🥰 Anonymkode: 90c6c...fe5 11
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #3 Skrevet 14. desember 2020 Vet ikke hva som er vanlig, men jeg sitter her med kolikkbaby som skriker masse og kun sover på meg. Han sover mindre enn det som er normalt for en baby også, pga kolikken. Vil bare råde deg til å nyte tiden! Du er kjempeheldig som får kose deg med babyen din. ❤ Anonymkode: 2fd3f...3fe 5
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #4 Skrevet 14. desember 2020 Nyt det. Anonymkode: ef843...ffa 1
Fru Uperfekt Skrevet 14. desember 2020 #5 Skrevet 14. desember 2020 Nyt det Har hatt alt fra rolig til kolikk, alt er like normalt. 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #6 Skrevet 14. desember 2020 Hun ligger til lading. Nyt det! Anonymkode: 8a862...46c 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #7 Skrevet 14. desember 2020 Vil si det er normalt. To av mine var slik, og de to andre totalt motsatt. Så nyt det! Anonymkode: 24c84...3c9 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #8 Skrevet 14. desember 2020 Det er helt normalt med enkel baby også, men det er jo de som er mer krevede du hører om. Foreldre med enkle babyer har ikke behov for å klage. Anonymkode: 99811...487 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #9 Skrevet 14. desember 2020 Ja, det er normalt. Men det er naturlig at de som har "vanskelige" babyer snakker mer om enn de som ikke trenger så mye hjelp, så da virker det kanskje ikke så normalt som det er. Anonymkode: 1a250...7c6 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #10 Skrevet 14. desember 2020 Jada. Min 3 åring var slik og han er slik fortsatt,sover hele natten. Han var også ganske rolig baby kunne trille i flere timer bare han fikk mat. Var blid og fornøyd. Så fikk jeg en til som er motsatt🤪🤪kolikk,sover dårlig både kveld og dag og liker ikke å bli trillet/bært. Kun ved soving. Sutrer ja listen er lang. Anonymkode: 30498...d64 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #11 Skrevet 14. desember 2020 Min er lik, samme alder også😊 har sovet 10-12t (med matpause bare) hver natt siden dag 3 eller 4. Ammingen har også gått supert. Gråter/sutrer litt når puppen ikke kommer fort nok ut bare. Ellers svært lite. Anonymkode: 494cd...7d6
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #12 Skrevet 14. desember 2020 Vår første var også sånn bare å nyte det! Anonymkode: 381f7...dd7
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #13 Skrevet 14. desember 2020 Min er også utrolig enkel. Sover 12 timer hver natt. I dag måtte jeg vekke han 08.45, da måtte jeg levere eldste i barnehagen snart. Jeg lurer også på om noe er galt for han er så utrolig enkel. Har knapt hatt en våkenatt og nå er han fire måneder. Han gråter nesten aldri, føles som han ikke har så mange behov som skal dekkes. Eldste var klistremerkebaby med natteskrek så de er som natt og dag. Anonymkode: 890c7...212 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #14 Skrevet 14. desember 2020 Min baby er også veldig enkel vil jeg si, hun er 3 mnd nå. Har sovet godt hele natten, våkner som regel etter 5-6 timer for mat, sover deretter 2-3 timer til. Legger seg som regel sammen med oss (dvs. jeg er ikkd trett og får den søvnen jeg trenger). Er litt vanskeligere med søvnen på dagtid, vil som regel bare sove på oss/puppen, men det er liksom greit siden hun sover så godt om natten. Kan fint ligge i babygymmen/sitte i tripp trapp stolen når hun er våken slik at jeg får gjort litt husarbeid og lage mat. Sitter tålmodig i vippestol hvis jeg vil dusje. Hun har begynt å tulle litt i vognen i det siste da, kan begynne å hylgråte plutselig, men sover som regel i 40-60 min først. Litt dumt, siden jeg er avhengig av å gå tur med hunden et par ganger daglig (samboer jobber 12 timers vakter). Håper det bare er en periode.. Ellers gråter hun minimalt, av og til bare hvis hun har vondt i magen. Men for å være ærlig så trodde jeg det skulle være mer travelt.. var mye mer travelt med valp syntes jeg.🙈 Anonymkode: d35aa...759 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #15 Skrevet 14. desember 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg ble mamma til en jente for 4,5 mnd siden, og hadde forberedt meg på at babytiden ville bli veldig slitsomt og travel. Det viste seg at hun er sykt lite krevende, og gråter veldig sjelden! Hun har egebtlig aldri grått på natta, jeg våkner bare av lyder og "styring" fordi hun vil ha mat. Kan være litt sutrete her og der, og kave litt ved puppen innimellom, men det er det. I tillegg har hun er veldig godt sovehjerte, og har hatt en slags døgnrytme helt siden hun ble født. Dvs at hun alltid har sovet på natta. Fra hun var 2,5 mnd kunne vi legge henne kl 19.30 i bedside criben, og da var det egentlig bare å amme i søvn eller legge henne der våken og stryke henne litt, så fant hun søvnen selv. Noen som har hatt det på samme måte?? Føler at det ikke er vanlig å ha det slik, og er nysgjerrig på om andre også har hatt ekstremt "enkle" babyer. Anonymkode: 95fff...ca9 Jo, det er ganske vanlig at babyer er enkle istarten. Ofte kanndet snu rundt 4 måneder eller 8-10 måneder. Da kan det bli vnskeligere for babyene å finne søvnen selv en periode. Anonymkode: ac9a4...9a5
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #16 Skrevet 15. desember 2020 Nyt det! Lillesøster her er sånn. Var andre boller med storebror 😂 det var kaos fra dag 1. Anonymkode: 1e199...a71
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #17 Skrevet 15. desember 2020 Jeg hadde også en veldig enkel baby..Husker den ene gangen han gråt for å si det sånn. I dag er han en helt normal og aktiv 11-åring! Anonymkode: 50ef7...1c4
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #18 Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Min er også utrolig enkel. Sover 12 timer hver natt. I dag måtte jeg vekke han 08.45, da måtte jeg levere eldste i barnehagen snart. Jeg lurer også på om noe er galt for han er så utrolig enkel. Har knapt hatt en våkenatt og nå er han fire måneder. Han gråter nesten aldri, føles som han ikke har så mange behov som skal dekkes. Eldste var klistremerkebaby med natteskrek så de er som natt og dag. Anonymkode: 890c7...212 Ja, man begynner å lure litt om det er noe galt, når man nesten føler seg litt uviktig for barnet. Hun ligge lenge for seg selv på gulvet med en leke eller bare se på ting, klager sjelden. Roper ikke for oppmerksomhet heller. Hvordan er humøret hans da? Ts her. Anonymkode: 95fff...ca9
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #19 Skrevet 15. desember 2020 Som alle andre sier, nyt tiden! Gutten vår var også veldig enkel som baby, var redd noe var galt (det var ikke det). Nå er han 6 år, og fortsatt veldig enkel og rolig. Sterk vilje da😅 Anonymkode: 5d128...764
Olaug Olsen Skrevet 15. desember 2020 #20 Skrevet 15. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg ble mamma til en jente for 4,5 mnd siden, og hadde forberedt meg på at babytiden ville bli veldig slitsomt og travel. Det viste seg at hun er sykt lite krevende, og gråter veldig sjelden! Hun har egebtlig aldri grått på natta, jeg våkner bare av lyder og "styring" fordi hun vil ha mat. Kan være litt sutrete her og der, og kave litt ved puppen innimellom, men det er det. I tillegg har hun er veldig godt sovehjerte, og har hatt en slags døgnrytme helt siden hun ble født. Dvs at hun alltid har sovet på natta. Fra hun var 2,5 mnd kunne vi legge henne kl 19.30 i bedside criben, og da var det egentlig bare å amme i søvn eller legge henne der våken og stryke henne litt, så fant hun søvnen selv. Noen som har hatt det på samme måte?? Føler at det ikke er vanlig å ha det slik, og er nysgjerrig på om andre også har hatt ekstremt "enkle" babyer. Anonymkode: 95fff...ca9 Jeg hadde en sånn. Det kan godt hende du får noe å bryne deg på, ettersom hun vokser til... Det er fint at babyen er veltilpasset, men som mor har man alltid en oppgave med å holde flyten oppe. Dette er en ressurs som du har fått nå, og da er det kanskje om å gjøre å få denne dropsen til å vare lengst mulig... Endret 15. desember 2020 av Olaug Olsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå