AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #1 Skrevet 14. desember 2020 Hun har hatt feber siden lørdag. Hun har kun feber og litt hodepine som symptom. Hun er ganske grei i formen når hun får tatt Paracet. Når de begynner å få ut av kroppen, begynner hun å skjelve og fryse veldig og blir kvalm. Når paraceten virker blir hun i ok form igjen. Ingen andre symptom enn dette. Eller, hun nevnte nå i sted at hun hadde vondt i det ene kneet?! Hun har blitt testet for korona i dag. Og nå begynner jeg å bli bekymret. Bekymret fordi jeg ikke vet hva det er. Hadde hun vært skikkelig forkjøla, så hadde det vært greit liksom. Jeg er bekymret for at det kan være korona, selv om det er lite smitte her og hun har ikke vært i kontakt med noen smittede. Også er jeg bekymret for hva annet det kan være. Ringte legevakt i efta for å høre etter hvor mye paracet/Ibux hun kan ta. Og da sa legevakta at jeg ikke skulle la det gå for lenge med disse symptomene. Jeg skjønner ikke hva dette kan være😥 Anonymkode: 207d3...18f
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #2 Skrevet 14. desember 2020 Foreslår at du ringer legevakta en gang til i stedet for å spørre KG ... Si at du er bekymret og ønsker å kjøre henne til legevakta for en sjekk. Anonymkode: 2dd35...b06 21
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #3 Skrevet 14. desember 2020 Du kan jo ringe fastlegen når de åpner i morgen og høre om mulighet for time? Anonymkode: e2d9e...81f 4
tånegla Skrevet 14. desember 2020 #4 Skrevet 14. desember 2020 Om hun går flere dager med feber er en tur til lege greit. Ved feks. Kyssesyke skal man ikke ta Paracet da det er for tøft for leveren, greit å utelukke slikt fortest mulig. 10
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #5 Skrevet 14. desember 2020 Hvis ikke fastlegen kan gi time i morgen så ville jeg ringt legevakten igjen og spurt, er vel ikke bra å gå for lenge med feber? Hvor høy er feberen da? Anonymkode: e2d9e...81f
Hedy Lamarr Skrevet 14. desember 2020 #6 Skrevet 14. desember 2020 Jeg hadde influensa med feber, hodepine og leddsmerter som de først symptomene, så det kan være det. Men ingen her kan vite noe sikkert, ring legevakten (igjen) og be dem fortelle konkret hva de mener du bør gjøre. 8
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #8 Skrevet 14. desember 2020 Ikke legebesøk før korona er utelukket. Da må det bli legevakt, og du må informere om at det er mulig koronasmitte før dere kommer. 🙂 Hvor høy feber har hun? Om hun skjelver når paraceten har gått ut høres det ut som den er ganske høy. Ring legevakten om du er bekymret, og hør hva de anbefaler deg å gjøre. 🙂 Anonymkode: abb6f...8da 8
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #9 Skrevet 14. desember 2020 reiseglad skrev (1 minutt siden): Bestill time for koronatest. Kan du ikke lese innlegget du svarer på... Anonymkode: db073...f33 38
reiseglad Skrevet 14. desember 2020 #10 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan du ikke lese innlegget du svarer på... Anonymkode: db073...f33 Hodepine og feber er to av hovedsymptomene på korona. Du må få utelukket dette før hun evt. undersøkes videre. 2
Zwish Skrevet 14. desember 2020 #11 Skrevet 14. desember 2020 reiseglad skrev (1 minutt siden): Hodepine og feber er to av hovedsymptomene på korona. Du må få utelukket dette før hun evt. undersøkes videre. Igjen, les innlegget 36
Hedy Lamarr Skrevet 14. desember 2020 #12 Skrevet 14. desember 2020 reiseglad skrev (2 minutter siden): Hodepine og feber er to av hovedsymptomene på korona. Du må få utelukket dette før hun evt. undersøkes videre. Hun har testet seg. Og det sto i HI. 9
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #13 Skrevet 14. desember 2020 Hedy Lamarr skrev (13 minutter siden): Jeg hadde influensa med feber, hodepine og leddsmerter som de først symptomene, så det kan være det. Men ingen her kan vite noe sikkert, ring legevakten (igjen) og be dem fortelle konkret hva de mener du bør gjøre. Tenkte på det, men så leste jeg i dag at det nesten ikke eksisterer tilfeller av influensa her til lands. TS Anonymkode: 207d3...18f
reiseglad Skrevet 14. desember 2020 #14 Skrevet 14. desember 2020 Zwish skrev (1 minutt siden): Igjen, les innlegget Beklager, leste litt for fort. Da bestiller du time hos fastlegen, evt. legevakt, når koronasvaret kommer i morgen. 1
Hedy Lamarr Skrevet 14. desember 2020 #15 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tenkte på det, men så leste jeg i dag at det nesten ikke eksisterer tilfeller av influensa her til lands. TS Anonymkode: 207d3...18f Greit det, og derfor skrev jeg at du bør ringe legevakten igjen, og be dem komme med en anbefaling på hva dere bør gjøre. 2
Gjest Tamsi Skrevet 14. desember 2020 #16 Skrevet 14. desember 2020 Har hun luktesans/smakssans? Ville ikke vært altfor bekymret over symptomene om det ikke er korona. Høres jo ut som en ganske standard forkjølelse/influensa. Bare pass på å ikke smitte noen andre selv om det ikke er korona, da må de også løpe og teste seg og så videre.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #17 Skrevet 14. desember 2020 Tamsi skrev (1 minutt siden): Har hun luktesans/smakssans? Ville ikke vært altfor bekymret over symptomene om det ikke er korona. Høres jo ut som en ganske standard forkjølelse/influensa. Bare pass på å ikke smitte noen andre selv om det ikke er korona, da må de også løpe og teste seg og så videre. Stor forskjell på forkjølelse og influensa, det kan ikke sammenlignes engang. Høres ut som influensa, det var det første jeg tenkte på. Men kan også være infeksjon? Jeg har ikke peiling, men skjønner godt du er bekymret ❤ Anonymkode: 1cf5e...c75 5
Luckiness Skrevet 14. desember 2020 #18 Skrevet 14. desember 2020 Ring legevakten dersom hun har dårlig allmenntilstand til tross for Paracet. Du må oppfordre henne til å drikke godt. Du nevner at hun har vondt i kneet...hvor vondt har hun? Har hun en kjent skade der? Er kneet feks hovent, rødt og/eller varmt i tillegg til smerte? 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #19 Skrevet 14. desember 2020 Hvor høy er feberen da? Har hun vondt i andre ledd enn kneleddet? Jeg ville ringt fastlegen i morgen og bedt om en time der for blodprøvetaking. Anonymkode: 92d25...5d7 1
Gjest Tamsi Skrevet 14. desember 2020 #20 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Stor forskjell på forkjølelse og influensa, det kan ikke sammenlignes engang. Høres ut som influensa, det var det første jeg tenkte på. Men kan også være infeksjon? Jeg har ikke peiling, men skjønner godt du er bekymret ❤ Anonymkode: 1cf5e...c75 Det vet jeg, men kanskje ikke så godt å merke hva som er hva helt i starten. Har alltid hørt at influensa treffer som en vegg, men selv pleier jeg ikke ha feber når jeg er forkjøla, så vet ikke hva som passer best. Samma det. Kjenner en del som er blitt forkjøla i det siste, ikke skjønner jeg hvordan viruset har kommet fra etter dette året men det er altså en del som sirkulerer likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå