AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #1 Skrevet 14. desember 2020 Dette er han sur for. Vi bor sammen, har ikke felles barn. Jeg har et barn som bor hos meg. Han har et barn som bor i fosterhjem hos hans bror med kone, og han har ubegrenset samvær med barnet. Barnet hans er 12 år og har bodd der i 10 år grunnet en vanskelig livssituasjon hos far da. Barnet er så knyttet til dem og ønsker ikke å bo eller være lenge hos far, ei heller feire ting hos far. Jeg har alltid feiret sammen med mine foreldre og søsken med familie og far til mitt barn var alltid med når vi var sammen. Har aldri feiret med kjærester ellers. Samboer er sur fordi jeg mener at det rette er at han feirer med sin sønn, og jeg som vanlig. Vi skal jo være sammen hele resten av jula. Men han mener at han skal feire med oss og heller dra fram og tilbake. Dette ønsker ikke jeg pga stress og minling med mye folk i disse tider. Jeg har ALDRI ønsket å feire med kjærester, selv ikke barnefar. Men det gjorde jeg fordi vi hadde barn sammen. Ser ikke vitsen ellers, HVERTFALL ikke når man har barn på hver sin kant. Føler litt på en dealbreaker at han liksom velger meg og mitt barn foran sitt eget, ikke bare nå men også ellers. Hva mener dere? Anonymkode: ee3f4...104
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #2 Skrevet 14. desember 2020 Enig med deg 😊 Anonymkode: 383af...6e1 7
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #3 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er han sur for. Vi bor sammen, har ikke felles barn. Jeg har et barn som bor hos meg. Han har et barn som bor i fosterhjem hos hans bror med kone, og han har ubegrenset samvær med barnet. Barnet hans er 12 år og har bodd der i 10 år grunnet en vanskelig livssituasjon hos far da. Barnet er så knyttet til dem og ønsker ikke å bo eller være lenge hos far, ei heller feire ting hos far. Jeg har alltid feiret sammen med mine foreldre og søsken med familie og far til mitt barn var alltid med når vi var sammen. Har aldri feiret med kjærester ellers. Samboer er sur fordi jeg mener at det rette er at han feirer med sin sønn, og jeg som vanlig. Vi skal jo være sammen hele resten av jula. Men han mener at han skal feire med oss og heller dra fram og tilbake. Dette ønsker ikke jeg pga stress og minling med mye folk i disse tider. Jeg har ALDRI ønsket å feire med kjærester, selv ikke barnefar. Men det gjorde jeg fordi vi hadde barn sammen. Ser ikke vitsen ellers, HVERTFALL ikke når man har barn på hver sin kant. Føler litt på en dealbreaker at han liksom velger meg og mitt barn foran sitt eget, ikke bare nå men også ellers. Hva mener dere? Anonymkode: ee3f4...104 Men altså, enten er dette noe som gjelder hvert år, eller så er det pga disse korona-tider... Ser ikke problemet med å la han feire sammen med deg hvis han heller ønsker det. Høres ikke ut som at han har noe godt forhold til familien sin, må være vanskelig å se sønnen sin behandle andre som foreldrene sine. Skjønner at det kan være sårt for han, og at han derfor heller ønsker å feire sammen med noen han tror liker og setter pris på han som han er. Anonymkode: 55404...31f 2
Polly Ester Skrevet 14. desember 2020 #4 Skrevet 14. desember 2020 Jeg er enig med han. Sønnen hans vil jo ikke feire med faren, skal samboeren din sitte alene julaften fordi du vil til din familie alene? 4
Hannah80 Skrevet 14. desember 2020 #5 Skrevet 14. desember 2020 Han kan altså feire jul sammen med sin sønn, men takker nei? Nei, en slik mann ville jeg ikke hatt. Ville aldri hatt en kjæreste som ikke har barnet sitt som førsteprioritet. 9
solmåneogstjerner Skrevet 14. desember 2020 #6 Skrevet 14. desember 2020 Hvorfor kan han ikke bli med dere? Synes det er stygt å nekte ham det. Han har tross alt mye vondt i livet sitt ellers. 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #7 Skrevet 14. desember 2020 Polly Ester skrev (1 minutt siden): Jeg er enig med han. Sønnen hans vil jo ikke feire med faren, skal samboeren din sitte alene julaften fordi du vil til din familie alene? Nei, han har alltid feiret med sin familie. Han bare heller vil være med meg. Ts Anonymkode: ee3f4...104
Hannah80 Skrevet 14. desember 2020 #8 Skrevet 14. desember 2020 Polly Ester skrev (Akkurat nå): Jeg er enig med han. Sønnen hans vil jo ikke feire med faren, skal samboeren din sitte alene julaften fordi du vil til din familie alene? Sønnen vil ikke feire hos far. Og han bor hos sin onkel. Selv om sønnen er "vanskelig" , så gir man ikke opp barnet sitt. 4
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #9 Skrevet 14. desember 2020 solmåneogstjerner skrev (Akkurat nå): Hvorfor kan han ikke bli med dere? Synes det er stygt å nekte ham det. Han har tross alt mye vondt i livet sitt ellers. Mye vondt. Ungen kunne ikke bo hos han fordi han for 10 år siden ikke taklet det. Og han lot barnet bli boende der etter han fikk orden. For flere år siden. Anonymkode: ee3f4...104
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #10 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, han har alltid feiret med sin familie. Han bare heller vil være med meg. Ts Anonymkode: ee3f4...104 Hvorfor vil ikke du feire med han? Det høres ikke ut som at det kun handler om sønnen hans, men at du heller ikke hadde vært så gira på det om han ikke hadde hatt noen barn. Anonymkode: 55404...31f 1
solmåneogstjerner Skrevet 14. desember 2020 #11 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mye vondt. Ungen kunne ikke bo hos han fordi han for 10 år siden ikke taklet det. Og han lot barnet bli boende der etter han fikk orden. For flere år siden. Anonymkode: ee3f4...104 Ja? Er det ikke litt rart av deg at du bor med ham i hverdagen men nekter ham å feire med deg og familien i julen? 2
Gjest Chroma Skrevet 14. desember 2020 #12 Skrevet 14. desember 2020 solmåneogstjerner skrev (2 minutter siden): Ja? Er det ikke litt rart av deg at du bor med ham i hverdagen men nekter ham å feire med deg og familien i julen? Det synes jeg.
Hannah80 Skrevet 14. desember 2020 #13 Skrevet 14. desember 2020 solmåneogstjerner skrev (1 minutt siden): Ja? Er det ikke litt rart av deg at du bor med ham i hverdagen men nekter ham å feire med deg og familien i julen? Han har mulighet til å feire med sin egen sønn. Men det vil han ikke. Nå trekker hun hele forholdet i tvil. Fordi hun ikke liker denne siden av sin samboer. Skjønner henne godt. 4
Ulven Skrevet 14. desember 2020 #14 Skrevet 14. desember 2020 Det er helt vanlig å feire hver for seg når man ikke har felles barn. Det er derimot uvanlig å velge bort å feire med barnet sitt. Stå på ditt, og be han vise ansvar for barnet sitt. 4
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #15 Skrevet 14. desember 2020 Veldig rart at han heller vil være med dere enn med sin egen sønn.... Men det blir vel ikke styr for deg om han vil dra litt frem og tilbake? Anonymkode: bf94a...9e7 1
solmåneogstjerner Skrevet 14. desember 2020 #16 Skrevet 14. desember 2020 Chroma skrev (1 minutt siden): Det synes jeg. Jeg også.
solmåneogstjerner Skrevet 14. desember 2020 #17 Skrevet 14. desember 2020 (endret) Hannah80 skrev (2 minutter siden): Han har mulighet til å feire med sin egen sønn. Men det vil han ikke. Nå trekker hun hele forholdet i tvil. Fordi hun ikke liker denne siden av sin samboer. Skjønner henne godt. Tja.. det er egentlig ikke helt det inntrykket jeg fikk. Hun poengterer at hun ikke vil feire med ham, har ikke gjort det med andre kjærester før osv. (Og de er tross alt samboere) Og det at sønnen er i fosterhjem er nok belastende for ham. Hun sier at han vil besøke sønnen også. Endret 14. desember 2020 av solmåneogstjerner 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #18 Skrevet 14. desember 2020 Forstår godt at du trekker hele forholdet i tvil da en mann som ikke vil prioritere barnet sitt ikke er særlig attraktivt. Skjønner da godt at ungen ikke vil være mer med far. Og ungen er jo ‘kun’ hos sin onkel, altså fars bror. Med ubegrenset adgang. Når ikke en gang far vil være med sønn, hvorfor skal da sønn ønske å være med far 🙄 Anonymkode: 367bf...e71 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #19 Skrevet 14. desember 2020 Hovedproblemet er at jeg mister litt respekten når hans sønn sitter der og vet at far (som alltid har feiret med han) velger å feire med dama og hennes barn. Vil dette også kunne skje dersom vi fikk barn og det ble slutt? Og ja, jeg liker også å ha en dag uten han. Bare være meg selv kun med familien jeg vokste opp med. Har behov for litt aleinetid uten kjæresten. Vi er sammen alltid ellers. Har han vært alene, hadde han selvsagt kunne blitt med. Ts Anonymkode: ee3f4...104
Virrevirrevapp Skrevet 14. desember 2020 #20 Skrevet 14. desember 2020 Han må såklart være med det mindreårige barnet sitt på julaften.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå